رمزگشایی از علت انتشار فیلم‌های البغدادی با تلگرام/ مقام عراقی ۲ محل احتمالی اختفای او را لو داد

یک مقام عراقی از محل احتمالی اختفای البغدادی سخن گفت و برخی تحلیلگران از علت انتشار فیلم‌های فرمانده داعش به وسیله تلگرام صحبت کردند.

رمزگشایی از علت انتشار فیلم‌های البغدادی با تلگرام/ مقام عراقی محل اختفای فرمانده داعش را لو دادبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق اطلاعات منتشرشده در السومریه نیوز باقر الزبیدی وزیر سابق دولت عراق گفت: در زمانی که همه تمرکزها بر الباغوز متمرکز بود ابوبکر البغدادی فرمانده داعش از سوریه خارج شد و به نظر می‌رسد که اکنون در شمال افغانستان مشغول طراحی یک نقشه خطرناک برای تهدید آسیای میانه باشد. فرضیه دیگر درباره محل پنهان شدن او به  تلاش برای تکمیل یک پروژه شکست خورده (طرح بهار آفریقایی) باز می‌گردد که اگر درست باشد او به آفریقا منتقل شده است.  آنچه در لیبی، الجزایر و سودان در حال انجام است نیز گامی در همین راستاست و متعاقباً تونس، مغرب و  دیگر کشورهای آفریقایی هم احتمالاً به همین وضع دچار شوند. 


بیشتر بخوانید: ابوبکر البغدادی در ویدئوی جدیدش چه اسلحه‌ای در دست دارد؟ +عکس


گذشته از فرضیه‌های احتمالی درباره محل اختفای البغدادی موضوعی دیگر که ذهن تحلیلگران را به خود مشغول کرده است، علت استفاده داعش از تلگرام برای انتشار فیلم‌ها و تصاویر فرمانده آنهاست. بنا بر اعلام راشاتودی و با توجه به توضیحات ولید حجاج کارشناس مصری امنیت اطلاعات، علت اقدام مذکور داعش این است که  تلگرام بر خلاف سایر شبکه‌های اجتماعی لزوماً نیاز به شماره تلفن ندارد و می‌توان از طریق شماره‌های مجازی هم آن را مورد استفاده قرار داد. اپلیکیشن این شبکه اجتماعی  تنها برنامه‌ای است که روی هر موبایلی قابل نصب است و رمزگذاری در آن از نظر امنیتی و حفظ اطلاعات خصوصی در سطح بالایی قرار دارد. عادل عبد المنعم یک کارشناس دیگر امنیت اطلاعات امکان حذف پیام‌ها پس از مدت زمان کوتاهی مانند ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه را علت این امر می‌داند.

انتهای پیام/

برچسب ها: داعش ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
مرگ بر بغدادی
Iran (Islamic Republic of)
Sarbaz,e Iran
۱۷:۲۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
این موضوع که آنقدر کنجکاویی و تحقیق و تفحص نمیخواد .
هرکس میخواد جای ابوبکر البغدادی رو بدونه ، می‌تونه از دولتمردان تروریست آمریکا و یا نخست وزیر و مقامات رژیم غاصب و کودکش اسرائیل و رژیم جنایتکار آل سعود بپرسه .
اینها حتی رنگ دیوار اتاق خواب ابوبکر البغدادی ( دست نشانده ی خودشون روهم ) میدونند ، چه برسه به مکانی که خودشون واسش تهیه کردند .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۰۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
به نظرم من میخوان البغدادی رو روی ترور وانفجار وحملات تروریستی متمرکزش کنند(امریکا) وبعدا به بهانه حملات تروریستی مجدد وبا قدرت بیشتری به سوریه حمله کنند مثل کاری که با طالبان کردن اول تشکیل حکومت که نشد متمرکز کردن روی حملات تروریستی ودر نهایت حمله با تمام قوا به ان کشور . فک کنم حادثه ای مثل برج های انفجار برج های دوقلو مجدد اتفاق بیفته تا بهانه ای پیدا کنند ومجددا به سوریه حمله کنند اما اینبار با قدرت بیشتری
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو
۱۴:۳۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
امیدوارم که ان شاءالله شاهد اخبار جدید از عملیات موشک های نقطه زن باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
بروسلی
۱۳:۱۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
یه نکته مجهول است
کسی که قصد ارسال پیام به هر سرور حتی تلگرام را داشته باشد باید از یک مسیر اینترنتی استفاده کند حتی با وجود رمزگذاری و هر شیوه دیگری، و استفاده از یک دسترس اینترنت فیبر نوری دیال آپ رادیویی یا حتی ماهواره ای
این احمقانه است که بگوییم نمی شود رد این فرد را با ردزنی مسیر اتصال پیدا نکرد؟
قطعا اگر جهان و بخصوص اون سازمان تروریستی fatf اگر به دنبال او بود الان به تلگرام دستور می داد ip این فرد رو در اختیار نهادهای امنیتی قرار دهد.
یعنی کل نیروهای اطلاعاتی و امنیتی دنیا نشستن اون از هر مسیر بین المللی و دولتی اقدام به ارسال فایل کنه کسی ردش رو نزنه
یا علی مدد
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۳:۵۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
خب با ساخت یک شبکه در نت همانند هکرها میتونن خیلی راحت آیپی سیستم و هر چیزی که نشان دهنده موقعیتشونه رو مخفی نگه دارند. یا حتی تغییر موقعیت بدهند.
Iran (Islamic Republic of)
sina
۱۴:۲۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
دوست عزیز حرف شما وقتی درست هست که ip فیک نباشه!!
مطمئنا این گروه تروریستی که کمک امثال آمریکاییهارو پشت سر خودش داره راههای تغییر آی پی مطمئنی هم برای خودش داره. بنابراین داشتن آی پی فیک هیچ کمکی نمیتونه بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
اینکار با دوتا اپ یکی تغییر دی ان اس یکی تغییر آی پی اتفاق میفته اونقدرام پیچیده نیست کافیه فیل. شکن روشن کنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۴۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
این هکر ها برا خودشون یک شبکه ای رو طراحی می کنند که اصلا جدا از سرویس دهنده های نت است. یادتون رفته این تازگی ها مخابرات های خیلی از کشور ها رو هک کردند وقتی آیپی هاشون رو ردیابی می کردند از صحرای بزرگ آفریقا رو نشون میداد که فک کنم دستگیر هم نشدند. یعنی این تروریست ها این جور چیزا رو نمیدون! معلومه دیگه از اینجور ترفند ها بهر میبرند.
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۷:۴۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
آی پی رو ندانن مرتبطین را که می دانند
کانتکت لیست که دارند
جی پی اس را که دارند
اسکرین شات که دارند
....
Netherlands
حسین
۱۹:۱۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
شما درست میگین.هر دستگاهی که به اینترنت متصل میشه تا جایی که من از دوستانم که مهندس آی تی هستن پرسیدم یک شناسه ای دارد بنام مک که حتی با استفاده از فیلترشکن و تغییر آی پی هم قابل رد یابی است
Iran (Islamic Republic of)
بروسلی
۲۱:۰۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
نظرات شما درست ولی در هر صورتی که شما از IP فیک فیلتر شکن و هر شیوه ای استفاده کنی بلاخره نیازمند یک IP حقیقی برای اتصال هستید.
بخصوص اینکه برای اتصال ipmac دستگاه فوق و اتصالات دیگرش برای سایر مصارف را نباید از نظر دور کرد.
ضمنا سایت های فیلترشکن هم ثبت و ردگیری اطلاعات را همیشه دارند و این تفکر که آنها خیلی مجانی به شما خدمات می دهند احمقانه است .
در مورد هکرها حتی با وجود ساختارهایی چون وب تاریک (Dark Web) و یا بستر دیپ وب (Deep web) که دولتی تر است اشتباهات شما اینست که فکر می کنید اینها بر بستر وب مستقیم کار می کنند در حالیکه برای برخی از این اتصالات فقط رایانه به رایانه و با عبور از خطوط vpn رمزنگاری چون تور (tor) استفاده کرد که اونهم از شیوه های چون p2p یا رایانه به رایانه برای اتصال استفاده می کنه و بازهم نیازمند خطوط مستقیم اینترنت هست.
یعنی با وجود پیچیدگی مرموز این جریان شما هر قدر که حرفه ای باشی اگر بخواهند رد شما را بزنند یا باید اینقدر ثروتمند باشی که در 10 ها کشور سرورهای غیر مجاز بخری که بازهم احتمال رد زنی توسط پرداخت هست (با احتمال استفاده از پول دیجیتال که اونهم قابل ردیابی است. این بحث رمزنگاری بدون داشتن کلیدنیست پس وقتی صاحب کلید در خطر قانون بی افتد خودش کلید را می دهد. ضمن اینکه محلی باید این کلید را در خود ذخیره داشته باشد تا رمزنگاری ها را تایید یا رد کند) پس می بیینید اگر دولتها بخواهند و قوانین نیز واقعی باشند هرقدر شما هکر خوبی باشی تا حد زیادی رهگیری شما قابل انجام است. بخصوص در حالت IP6 که دقیقا رد زدنی را راحتر خواهد کرد.
همین تلگرام که مدعی داشتن رمزنگاری است اگر کلیدهایش در اختیار سازمان های اطلاعاتی قرار گیرد یا آنها واقعا بخواهند به این کلید ها دسترسی پیدا کنند به علت بارگذاری در یک سرور اولیه حتما قادر خواهند بود با وجود سیستم های ابری این قفل ها را شناسایی کنند.
وقتی یک هکر به قول شما می تواند با یک سیستم خانگی و چندین کارت گرافیک پردازش بالایی ایجاد کند مراکز دانشگاهی راحتر برایشان امکان پذیر است.
کمی بیشتر تحقیق کنیم ، اطلاعات وب نوشته یک فرد و یک انسان است و هیچ گاه خالی از اشتباه نیست
یا علی مدد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
خداوند لعنت کند ابوبکر بغدادی جانی را