سید حسن نصرالله: ارتش اسرائیل در صورت ورود به جنوب لبنان نابود خواهد شد

دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت بزرگداشت سومین سالگرد شهادت مصطفی بدرالدین، تأکید کرد لبنان با ارتش و مقاومت قدرتمند است.

سید حسن نصرالله: ارتش اسرائیل در صورت ورود به جنوب لبنان نابود خواهد شدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به شبکه تلویزیونی المیادین، سید حسن نصر الله، دبیر کل جنبش حزب الله لبنان، به مناسبت بزرگداشت سومین سالگرد شهادت مصطفی بدر الدین، از فرماندهان برجسته حزب الله، خبر داد.

تمجید از مجاهدت شهید بدرالدین

سید حسن نصرالله با تمجید از نقش موثر شهید بدرالدین در مقاومت گفت: شهید سید مصطفی بدرالدین از نخستین مجاهدان عرصه مقاومت بود که در عنفوان جوانی به این مسیر پیوست. هنگامی که درباره شهید بدرالدین صحبت می‌کنیم از جوانی حرف می‌زنیم که به یکی از رهبران مقاوت تبدیل شد. جوانان ما این مسئولیت را بر دوش خود احساس می‌کنند که فلسطین اشغال شده و هژمونی آمریکا در منطقه را درک می‌کنند. این جوانان احساس مسئولیت کردند و با تجاوز، تکبر و استبداد به مبارزه برخاستند.

دفاع از نقش‌آفرینی مقاومت در مسائل داخلی لبنان

دبیر کل حزب‌الله با دفاع از نقش‌آفرینی مقاومت در مسائل داخلی لبنان افزود: برخی از دغدغه مقاومت نسبت به میهن، مسائل ملت و آنچه در منطقه می‌گذرد، شگفت‌زده می‌شوند. ما باید قدردان مقاومت، شهید بدرالدین و برادرانش باشیم که فرهنگ بی‌توجهی نسبت به مسائل کشور و ملت خود را طرد کردند.

جنگ روانی دشمن علیه لبنان

 نصرالله همچنین درباره  جنگ روانی دشمن به دولت لبنان هشدار داد و در این باره تشریح کرد: هم‌اکنون فضایی شکل گرفته که آمریکایی‌ها، برخی از اروپایی‌ها و کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس تلاش دارند تا درباره جنگ اسرائیل علیه لبنان اغراق‌گویی می‌کنند و تنها هدف آن‌ها از ایجاد چنین فضایی اعمال فشار به دولت لبنان برای تسلیم‌شدن و دادن امتیاز است. آن‌ها مقاومت را هدف قرار داده‌اند و سفرا، دیپلمات‌ها و مایک پمپئو به لبنان می‌آیند تا اینطور القا کنند که اگر می‌خواهید به شما حمله نشود، دست از مقاومت بردارید. نصرالله تأکید کرد: لبنان با ارتش و مقاومتش قدرتمند است. لبنان قوی و یک قدرت واقعی است. اجازه ندهید شما را بترسانند و علیه شما جنگ روانی راه بیندازند.

دوران جنگ‌های کوتاه و پیروزی اسرائیل تمام شد

دبیرکل حزب‌ الله ضمن تشریح عملیات مشهور انصاریه علیه نیرو‌های رژیم صهیونیستی و ایثارگری شهید بدرالدین در این عملیات تأکید کرد: هیچ دلیلی برای ترس از دیگران وجود ندارد، اگر اسرائیل به دنبال جنگ است، استقبال می‌کنیم، دوران جنگ‌های کوتاه و پیروزی آن‌ها به سر آمده است. اگر ارتش اسرائیل وارد جنوب (لبنان) شود، در مقابل دوربین تلویزیون‌های جهان نابود خواهد شد. آن زمان گذشت که جنوب لبنان با یک تیپ نظامی اشغال می‌شد. هم‌اکنون اسرائیل با آنکه نوار غزه محاصره است، از وارد شدن به این منطقه واهمه دارد.

ترامپ خود را مالک نفت عراق می‌داند

سید حسن نصرالله با بیان اینکه با گذشت زمان، درستیِ تصمیم مقاومت برای مبارزه با تروریسم در سوریه هر روز آشکارتر می‌شود، افزود: آمریکا داعش را با این هدف ایجاد کرد تا در برابر همه کسانی بایستد که با طرح آمریکایی-اسرائیلی برای منطقه مقابله می‌کنند. این موضوع را خود مقامات آمریکا آشکارا گفته‌اند. نیرو‌های آمریکایی به بهانه حضور داعش وارد عراق شدند و به این بهانه نیز در این کشور باقی مانده‌اند. داعش قرار است همچنان در طرح آمریکا نقش‌آفرینی کند. عراقی‌ها باید بدانند که دونالد ترامپ خود را مالک نفت عراق می‌داند و آن را می‌خواهد. ترامپ در حال اجرای همه چیزهایی است که در تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری درباره آنها حرف می‌زد، به ویژه تصاحبت نفت عراق.

داعش شکست خورده است و خلافت آن به پایان رسیده اما هسته‌های خاموش آن هنوز وجود دارند و احتمالا  در آینده در عراق و سوریه فعال خواهند شد. داعش همچنان یک تهدید انکارنشدنی برای لبنان است و باید در همه سطوح فرهنگی، روشنفکری و نظامی باید با آن مبارزه کرد.

وظیفه داعش این است که مردم در افغانستان را به قتل برساند و به سمت آسیای مرکزی حرکت کند. با ائتلاف جنایتکار سعودی-آمریکایی باید مقابله و آن را محکوم کرد. داعش چگونه توانست ۴۵ درصد خاک سوریه و نیمی از خاک عراق را اشغال کند؟ چه کسی پول و سلاح در اختیار داعش قرار داد؟ عربستان و وهابی‌ها داعش را کمک کردند.

جنایت‌های عربستان و تحقیر ملک سلمان

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود به جنایت‌های تازه حکومت عربستان و تکرار تحقیر آن‌ها از سوی رئیس‌جمهور آمریکا اشاره کرد. وی در این باره افزود: اخیراًعربستان سعودی شماری از جوانان و فعالان مذهبی در این کشور را اعدام کرد، اما همه سکوت کرده‌اند. چرا؟ چون پول و سرمایه بر منافع انسانی سایه انداخته است. گناه این افراد چه بود؟ حضور در اعتراض‌ها و تحصن‌ها؟ بیان نظرات خود؟ برخی این جنایت را محکوم کردند و تمام.

من از ملک سلمان، پادشاه عربستان خوشم نمیاید، اما هنگامی که شنیدم ترامپ چه گفته دلم سوخت. وقتی من سیاست‌های ریاض را نقد می‌کنم، متحدان عربستان در لبنان به من حمله می‌کنند. اما در برابر توهین‌های ترامپ به پادشاه و خاندان سعودی کاملا سکوت کرده‌اند. ۴۵۰ میلیاردی که ترامپ می‌گوید از عربستان سعودی گرفته متعلق به مسلمانان است و آل سعود حق ندارد این پول را به آمریکا تقدیم کند.

سازمان ملل می‌گوید جنگ سعودی-آمریکایی علیه یمن تاکنون ۲۵۰ هزار کشته داشته است. اما هیچ کس چیزی اضافه‌تر نمی‌گوید، چون قصاب این جنایت‌ها آمریکا و عربستان است. نباید در برابر پافشاری آمریکا و عربستان به ادامه جنگ علیه مردم یمن سکوت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۰۰:۳۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
رژیم صهیونیستی.رژیم کودک کش.رژیم ترسو .رژیم کثیف و نجس اصلا اینا ادم نیستن یه مشت حیوان و خونخوارن که فقط در کودک و زن کشتن ماهر هستن.اگر جرات دارن یه وجب وارد خاک لبنان شود تا جواب قاطع حزب الله را ببیند و با خاک یکسان شود.
مرگ بر امریکا مرگ بر اسراییل مرگ بر منافق مرگ بر صهیونیست.
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۸:۵۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
در مورد اسراییل بگویم که این رژیم جعلی و خونخوار دیر یا زود نابود خواهد شد.اگر جرات دارد یه وجب وارد جنوب لبنان شود تا این رژیم با خاک یکسان شود.همش جنگ روانی راه می اندازن علیه کشورمان و لبنان.خودشان هم خوب میدانند که نابود میشوند.این رژیم جعلی مگر یادش رفته شکستشان برابر حزب الله و حماس.
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۳:۲۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
باید این اسرائیل را با خاک یکسان کنید
Iran (Islamic Republic of)
دهه هشتااادی
۲۳:۲۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
در کل نابود خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
الا ان حزب الله هم الغالبون
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۲۲:۲۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
لبیک یا صاحب زمان-لبیک یا خامنه ای - لبیک یا سید حسن نصراالله
Iran (Islamic Republic of)
خواجه
۲۱:۵۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
درود بر تو سید مقاومت
پاینده باشیدو
خار چشم بدخواهان...
آخرین اخبار