تولید نفت روسیه در پی آلودگی نفتی چند روز کاهش می‌یابد

دولت روسیه به دنبال آلودگی نفتی در یکی از خطوط اصلی لوله نفت این کشور به اروپا و یکی از بنادر اصلی صادرات، تولید نفت خود را به مدت چند روز به میزان ۱۰ درصد کاهش خواهد داد.

تولید نفت روسیه در پی آلودگی نفتی چند روز کاهش می‌یابدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رویترز؛ منابع صنعتی اعلام کردند در پی آلودگی نفتی در یکی از خطوط لوله اصلی نفت روسیه به اروپا و یکی از بنادر اصلی صادرات، دولت روسیه تولید نفت خود را به مدت چند روز به میزان ۱۰ درصد کاهش خواهد داد.

دو منبع صنعتی اعلام کردند شرکت خط لوله دولتی روسیه- ترنس نفت- از تولیدکنندگان نفت در این کشور تقاضا کرد تولید نفت خود را تا هفتم ماه مه به میزان ۹۰۰ هزار تن معادل شش میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه کاهش دهند.

این میزان برابر اندکی بیش از یک میلیون بشکه در روز در پنج روز آینده خواهد بود. یک خریدار نفت روسیه گفت این اختلال جدی است.

وی افزود خط لوله‌ها و بنادر اصلی نفت روسیه در ۱۰ روز گذشته یا تعطیل بوده یا به درستی فعالیت نکرده اند و به همین خاطر کاهش عرضه نفت اجتناب ناپذیر بوده است.

بنا بر این گزارش، نقشه خط لوله‌های نفتی روسیه از نشانی اینترنتی https://tmsnrt.rs/۲DytnnM قابل مشاهده است.

این در حالی است که پیش از این الکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه اعلام کرد مسکو تحت هیچ شرایطی تولید نفت خود را افزایش نخواهد داد و به توافق کاهش تولید نفت پایبند است.

وزیر انرژی روسیه با اشاره به توافق کشور‌های عضو و غیر عضو اوپک موسوم به " اوپک پلاس" گفت بر اساس این توافقنامه، روسیه تولید نفت خود را روزانه ۲۲۹ هزار بشکه کاهش داده و همچنان این کاهش تولید را حفظ خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار