مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ خبر داد؛

راه‌اندازی خط باری قطار قزوین به رشت/افزایش قطار‌های رشت- مشهد

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ گفت: به زودی امکان جابه‌جایی کالا و بار در مسیر ریلی قزوین - رشت فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی خدایی، مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ گفت: با پیگیری‌ها و رایزنی‌های انجام شده به زودی امکان جابه‌جایی کالا و بار در مسیر ریلی قزوین - رشت فراهم می‌شود.

او افزود: با راه‌اندازی این خط ریلی، کالا و بار از مناطق جنوبی کشور در بندر عباس، بندر امام خمینی (ره) و اصفهان به استان گیلان منتقل می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ گفت: با راه‌اندازی خط باری قطار قزوین به رشت می‌توانیم از تمام ظرفیت‌های موجود در مسیر ریلی قزوین - رشت در راستای اتصال مناطق جنوبی به بخش‌های شمالی کشور استفاده کنیم.

خدایی، با اشاره به حرکت مستمر و بدون وقفه قطار مسافربری قزوین به رشت، افزود: از ابتدای افتتاح این مسیر ریلی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شد که تحت هیچ شریطی حرکت قطار‌ها از رشت به مقصد تهران و مشهد متوقف نشود و بر اساس برنامه از پیش تعیین شده پیش برود.

او، از افزایش قطار‌های رشت- مشهد خبر داد و گفت: به علت تقاضای بسیار زیاد و استقبال فراوان مسافران از مسیر ریلی رشت به مشهد و بالعکس در نظر داریم، از تاریخ ۱۸ اردیبهشت تعداد قطار‌های این مسیر را به ۳ قطار در هر هفته افزایش دهیم.

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲، ظرفیت فعلی جابه‌جایی قطار رشت به مشهد و بالعکس را هفته‌ای ۴۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر هفته‌ای یک قطار در مسیر رشت به مشهد و بالعکس فعال است که با افزایش تعداد قطار‌ها در هر هفته حدود هزار و ۲۰۰ نفر در این مسیر جابه‌جا خواهند شد.

خدایی، ظرفیت جابه‌جایی مسافر مسیر رشت به تهران و بالعکس را در حال حاضر ۱۸۶ نفر اعلام کرد و گفت: به علت درخواست‌های مکرر مردم یک سالن ۱۰ کوپه‌ای ۴ تخته درجه یک به قطار رشت به تهران اضافه کردیم که با افزودن آن ظرفیت این مسیر به ۲۲۶ نفر ارتقاء پیدا کرد.

او تصریح کرد: در حال حاضر قیمت بلیط قطار رشت به تهران بین ۴۱ هزار و ۵۰۰ تا ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان متغیر است و برای مسیر رشت به مشهد هم بهای بلیط ۱۶۸ هزار و ۸۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

 

انتهای پیام/م.ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.