رئیس دانشگاه پیام نور خبر داد؛

صدور حکم برای بیش از ۶۷۷ استاد/ معوقات دانشگاه پیام نور پرداخت شد

زمانی گفت:۱۶۰۰ میلیارد ریال از معوقات دانشگاه به بانک‌ها و اساتید حق تدریس پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور در مراسم تجلیل از اساتید برتر این دانشگاه که در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور در حال برگزاری است، اظهار کرد: دانشگاه پیام نور از ۳۰ سال گذشته با رسالتی نوین و اهدافی مشخص تاسیس شد.

رئیس دانشگاه پیام نور درباره اهداف این دانشگاه گفت: تنوع بخشی به شیوه‌های آموزشی و به صورت مجازی جزو اهداف ماست و این کار سبب می‌شود داوطلبان در هر نقطه از کشور تحت پوشش دانشگاه درآیند.

وی ادامه داد: حدود ۳ هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور تحصیل می‌کنند و ۷۶ رشته در کارشناسی، ۸۷ کارشناسی ارشد و و ۲۸ رشته دکتری در دانشگاه پیام نور در ۵۰۰ مرکز درسی می‌شوند و در کنار آن‌ها ۵ مرکز بین المللی فعال هستند و مراحل مجوز گیری ۹ مرکز بین المللی دیگر هم در دستور کار است.

زمانی با اشاره به اولویت دانشگاه گفت: تقویت مراکز بین المللی اولویت ماست.

حضور ۵ هزار نیروی قراردادی در دانشگاه پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور تصریح کرد: حدود ۵ هزار نیروی قراردادی در دانشگاه وجود دارد و بر اساس طرح مجلس بخش زیادی از آن‌ها به پیمانی تبدیل می‌شوند.

وی با اشاره به برنامه‌های دانشگاه پیام نور بیان کرد: صرفه جویی در برنامه‌ها و چابک سازی دانشگاه برنامه‌هاست.

تدوین سند ۲۰ ساله  دانشگاه پیام نور

زمانی درباره تدوین سند راهبردی دانشگاه گفت: در گذشته سند جامعی وجود نداشت و اکنون بر اساس برنامه راهبردی ۲۰ ساله سندی تدوین شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور ادامه داد: اصلاح هرم علمی هم از جمله دیگر برنامه‌های ما بود و هرم اعضای علمی از ۴۴ درصد استادیار به بیش از ۵۰ درصد رسید.

وی درباره خدمات الکترونیک دانشگاه بیان کرد: پایه کار دانشگاه بر اساس خدمات الکترونیک است و دبیرخانه دانشگاه‌های جهان اسلام و هاب آموزش‌های مجازی به دانشگاه پیام نور سپرده شده است.

برگزاری۱۰ درصد از آزمون‌ها بصورت الکترونیکی

زمانی افرود: حدود ۱۰ درصد از آزمون‌ها به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و تعداد آن‌ها در ترم گذشته ۵۰۰ هزار آزمون بودند، همچنین دانشنامه‌هایی که معوق مانده بودند،الکترونیکی صادر می‌شوند.

تاسیس مرکز نوآوری و توسعه فناوری در دانشگاه پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور تصریح کرد: بحث کارآفرینی موضوع مهمی است و به همین دلیل ۱۰ مرکز نوآوری در استان‌ها با هماهنگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه اندازی شدند و در سال گذشته ۷ شرکت دانش بنیان و ۱۱ استارت آپ ایجاد شدند و مرکز نوآوری و توسعه فناوری دانشگاه با همکاری معاونت پژوهشی وزارت علوم تاسیس می‌شود.

وی با اشاره به معوقات دانشگاه گفت: ۱۶۰۰ میلیارد ریال از معوقات دانشگاه به بانک‌ها و اساتید حق تدریس پرداخت شده است.

زمانی تصریح کرد: تعین و تکلیف اساتیدی که از سال ۸۴ تا ۹۲ جذب شده بودند طی شد و ۶۷۷ نفر حکم خود را دریافت کردند و تنها ۲۱۷ نفر دیگر باقی مانده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار