ماجرای اعتراض دانشجویان دانشگاه پیام نور +توضیحات رئیس دانشگاه

زمانی درباره اعتراض عده‌ای از دانشجویان دانشگاه پیام نور مبنی بر افزایش هزینه‌های این دانشگاه توضیحاتی داد.

توضیحات رئیس دانشگاه پیام نور درباره رسیدگی به اعتراض دانشجویانبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، برخی از دانشجویان دکتری دانشگاه پیام نور در مقابل سازمان مرکزی این دانشگاه تجمع و نسبت به افزایش غیرقانونی شهریه اعتراض خود را اعلام کردند.

براساس اظهارات این دانشجویان طبق اساس نامه در مقطع دکتری تا سه ترم بعد از تأیید پروپوزال نباید شهریه‌ای پرداخت شود، اما دانشگاه پیام نور از ترم هفت، شهریه ثابت به اضافه متغیر را اجرا کرده و تا زمانی که دانشجو بخواهد از رساله خود دفاع کند باید حداقل ۱۵ میلیون تومان را یکجا تسویه کند.

دانشجویان معتقدند این موضع کاملاً غیر قانونی است زیرا تمام ورودی‌های قبل را شامل می‌شود و دانشجویانی که در شرف فارغ‌التحصیلی هستند را بدهکار می‌کند.

تمام هزینه‌ها بر اساس مصوبات وزارت علوم است 

در همین راستا محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اعتراضات برخی از دانشجویان این دانشگاه و تجمع مقابل سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور اظهار کرد: این دانشجویان فکر می‌کردند که شهریه مقطع دکتری افزایش یافته است در صورتی که چنین موضوعی صحت ندارد.

زمانی تصریح کرد: به هیچ عنوان و بدون تصویب هیئت امنا نمی‌توانیم ریالی از شهریه‌ را افزایش یا کاهش دهیم.

رئیس دانشگاه پیام نور ضمن اشاره به اعتراض دانشجویان بیان کرد: این دسته از دانشجویان معترض فکر می‌کردند که زمان ارائه تز دکتری خود نباید شهریه‌ای را پرداخت کنند اما مصوبات هیئت امنا نشان می‌دهد که اگر دانشجویان بخواهند دانشجو بمانند باید حتما شهریه  ثابت خود را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه هزینه‌ها بر اساس اجرای مصوبات وزارت علوم است، اظهار کرد: مصوبات هیئت امنا و آیین نامه های وزارت علوم نشان می‌دهد که هزینه‌های دوره‌های دکتری باید پرداخت شود.

رئیس دانشگاه پیام نور درباره چگونگی حل و فصل مشکل دانشجویان گفت: در جریان اعتراض دانشجویان مدارک آن‌ها گرفته شد و مشخص شد که هیچ پولی خارج از حیطه مسئولیت‌های دانشگاه اخذ نشده است و هزینه‌ای اضافه نشده است.

زمانی یادآوری کرد: مقدار هزینه‌هایی که از  دانشجویان گرفته می‌شود در دوره دکتری بستگی به شهریه آن‌ها دارد و دانشجویان با توجه به رشته تحصیلی باید هزینه را پرداخت کنند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۳۲ ۰۴ تير ۱۳۹۸
صحبت دانشجویان رو اقای زمانی متوجه نشدن زیرا ایشون نخواستن گوش بدن و هیچ تلاشی در جهت اون انجام ندادن
دانشجویان نسبت به خلق شهریه جدید نه افزایش شهریه معترض هستند
Iran (Islamic Republic of)
ع
۰۹:۲۹ ۰۴ تير ۱۳۹۸
اقای دکتر زمانی خیلی راحت برای حفظ مسند خودشون خلاف واقع صحبت میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۰۳ تير ۱۳۹۸
این دانشجوهای مملکت واقعا مظلومن حتی کتابای درسای عمومیشونم وزارتخونه تو اینترنت نمیزنه و این بیچاره ها باس کلی پول بدن برن بخرن
به نظر من دانشگاه آزاد و دولتی باس با کمک هم تمام حق تالیف یا ترجمه همه کتابای درسی دانشجوها رو بخرن و تو اینترنت بزنن که این بیچاره ها مجبور نشن اینقدر پول کتاب بدن و اگه استادی هم دندن گردی کرد خودشون معادلشو ترجمه کنن و بزنن
آخرین اخبار