معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی کشور:

فارس سهم ویژه‌ای در انقلاب اسلامی دارد/ گام دوم انقلاب باید در فضایی متناسب معرفی و تبیین شود

معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: استان فارس سهم ویژه‌ای در انقلاب اسلامی دارد به همین دلیل ادامه اندیشه‌های انقلاب اسلامی باید در استان فارس ادامه یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام روح الله حریزاوی معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی کشور ظهر شنبه در همایش طلایه‌داران تبلیغ اظهار کرد: استان فارس سهم ویژه‌ای را در انقلاب اسلامی داشته است به همین دلیل تبیین و ادامه اندیشه‌های انقلاب اسلامی نیز باید در همین استان ادامه یابد.

وی اضافه کرد: سوالی که زیاد پرسیده می‌شود این است که چه ضرورتی دارد که ماه مبارک رمضان و منبر مجالس مذهبی را به موضوع بیانیه گام دوم انقلاب اختصاص دهیم.

حجت الاسلام روح الله حریزاوی افزود: جریان سکولار بر این باور است که کارکرد دین امری است اخروی و کاری به دنیای زندگی دنیوی ندارد.

وی تصریح کرد: سکولاریسم در حوزه‌های علمیه هم نفوذ کرده است به همین دلیل گام دوم انقلاب باید در فضایی متناسب معرفی و تبیین شود.

حجت الاسلام حریزاوی ادامه داد: هنوز برخی تردید دارند که اسلام می‌تواند همه ارکان جامعه را تحت‌الشعاع قرار دهد.

معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی کشور بیان کرد: هنوز بعد از ۴ دهه برخی می‌پرسند بانک اسلامی چطور می‌تواند تحقق یابد، علوم انسانی اسلامی مگر ممکن است؟ و دیگر سوالات این چنینی. این در حالی است که انقلاب اسلامی و حکومت دینی بر پایه مدل‌های اسلامی استوار است. از ابتدا نیز این گونه بوده است و خوشبختانه در بسیاری از زمینه‌ها نیز موفق بوده‌ایم، اما نیاز است که آنچه گفتمان حقیقی انقلاب اسلامی است را محقق کنیم.

وی افزود: هدف از گام دوم انقلاب نهادینه کردن و محکم‌تر کردن بنای فکری جامعه است. مبانی انقلاب اسلامی قرآن بوده است. ما برای انقلاب اسلامی از روح کتاب قرآن بهره گرفتیم لذا نیاز است که در ماه مبارک رمضان بیانیه گام دوم انقلاب را که فحوایی قرآنی دارد ارائه کنیم.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: بیاینیه گام دوم ۷ توصیه دارد. یکی از این توصیه‌ها فحوای کلام امیرالمومنین است یعنی خودآگاهی و واقف شدن بر این که موقعیت تشیع هم‌اکنون در کجاست کارشناسان حکمرانی معتقدند که یک حکومت حداقل یک قرن زمان می‌برد تا جا بیافتد. حال باید بپرسیم که در این ۴۰ سال اخیر چه جایگاهی داشته‌ایم و در طول این سال‌ها چقدر برای تحقق اهداف ناب شیعی تلاش کرده‌ایم.

وی گفت: تبیین مسئله نفاق در انقلاب اسلامی. نفاق معنای گستره‌ای از خیانت‌های زناشویی تا مسائل سیاسی را شامل می‌شود. ما برای این که از موضوع نفاق در حیات جمهوری اسلامی جلوگیری کنیم باید بیانیه فرهنگی- سیاسی گام دوم انقلاب را با اهمیت و جدیت زیادی دنبال کنیم.

حجت الاسلام حریزاوی اضافه کرد: رکن دوم بیانیه این است که روحانیت به وعده‌های الهی خوشبین باشد. یعنی کار طلبه‌ها این است که با این وضع فلاکت باری که غرب‌گرایان بر زندگی مردم تحمیل کرده اند حقایق پیروزی و حقانیت ما را به زبانی قابل فهم برای مردم بیان کنند.

وی بیان کرد: قبل از انقلاب ۱۷ نفر در قم اعتکاف گرفتند هم اکنون، اما این قدر تعداد معتکفان زیاد است که از ظرفیت‌های مساجد بالاتر رفته است. مثال‌هایی این چنینی از نسبت جامعه و دین نشان می‌دهد که گفتمان انقلاب اسلامی در طول این سال‌ها چقدر نزد مردم پذیرفته شده است پس اقتضای زمانه این را می‌پذیرد که بنابر شرایط کنونی جامعه و در راستای تحکیم ارزش‌های ناب اسلامی در جامعه کوشیده شود.

معاون فرهنگی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی کشور اضافه کرد: سومین رکن از این بیانیه تقویت اراده است. یعنی این که اراده ما در مقابل با دشمن و تلاش برای شکستن کمر استکبار باید قوی‌تر از پیش باشد. به دشمن نباید اعتماد کرد و غرب‌گرایان داخل کشور را برای اداره سیاست‌های کلان کشور مطمئن ندانیم.

حجت الاسلام حریزاوی افزود: سپردن کار به جوانان موضوع مهمی است که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب خواستار آن بوده است و همین اصل جایگاه مهمی در اصول بیانیه دارد.

انتهای پیام/چ

صحبت های معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی کشور در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار