وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

به‌زودی؛ اعلام فراخوان استخدام ۵۵ هزار نفر/ اجازه نمی‌دهیم سند ۲۰۳۰ اجرا شود/ فرهنگیان بازداشت شده در اعتراضات اخیر آزاد شدند

بطحائی گفت: اجرای سند ۲۰۳۰ باید متوقف شود، چه اینکه خود سند باشد و چه اینکه منویات این سند را اجرا کند.

شرایط اقتصادی کار را برای معلمان دشوار کرده است/ اجازه نمی‌دهیم سند ۲۰۳۰ اجرا شود/ با رتبه‌بندی حقوق معلمان ۲ برابر نمی‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در نشت خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوان خیابان حجاب برگزار شد، ضمن تبریک سالروز تکریم مقام معلم اظهار کرد: به تدریج سال تحصیلی را پشت سر می‌گذاریم و به پایان سال می‌رسیم، پایان اردیبهشت ماه روز‌های پایانی کلاس درس است و به تدریج تعطیلات تابستانی آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: علی رغم همه سختی‌ها در منابع مالی سال مفیدی برای نظام آموزش و پرورش بود و بخش عمده‌ این اثرگذاری بر عهده همکارانم در آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در سال ۹۸ سند تحول را از منظری دیگر مورد توجه داریم و حلقه‌های آن را تکمیل کردیم، و برای اجرا لازم بود زیر نظام آن تکمیل شود.

بطحایی با اشاره به اینکه سه زیر نظام سند تحول آماده بود، گفت: سه زیر نظام دیگر را آماده کردیم تا گام جدی برای سند تحول برداریم، هرکدام از زیرنظام‌ها برنامه‌هایی را برای سند تحول در نظر می‌گیرد که باید آن را اجرا کنیم.

وی با اشاره به اینکه در ۲ بعد محتوا و متن و تحول در مدیریت سند تحول را پیش می‌بریم، اظهار کرد: در بعد محتوا و متن کار سخت است چرا که بناست آنچه بچه‌های ما آموزش می‌بینند مبتنی بر سند تحول پیش ببریم، برنامه درسی مهم‌ترین زیر نظام در این حوزه است که باید ببینیم چه چرخش‌هایی باید داشته باشیم و فرایندی زمان بر است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: برنامه ویژه مدرسه (بوم) برای اولین انعطاف لازم را در اختیار مربی و معلم قرار می‌دهد تا مدرسه بتواند متناسب با نیاز‌های محلی و منطقه‌ای محتوای آموزش رسمی در برنامه درسی بچه‌ها قرار دهد، این برنامه در نظر گرفته شده فوق برنامه نیست و به عنوان برنامه درسی است.

بطحایی بیان کرد: امسال برای اولین بار مدارس ۲ ساعت از برنامه درسی ملی را متناسب با نیاز با اقتضائات و خلاقیت پیش می‌برند و این فقط یک شروع مبارک است و نه آنطور که ما طراحی کردیم، این طرح نیاز به آموزش نیروی انسانی است و بررسی‌های اولیه نتایج خوبی را نشان می‌داد.

اجرای مهارت آموزی پایه در ۵ هزار مدرسه

وی با اشاره به موضوع مهارت آموزی گفت: مهارت آموزی را مجدانه دنبال کردیم و در پنج هزار مدرسه مهارت آموزی پایه را به اجرا در آوردیم و دانش آموزان در دوره آبی ۱۲ تا ۳۶ ساعته مها ت‌هایی آموختند و این با برنامه‌های مهارت آموزی قبلی خیلی متفاوت است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برنامه امسال به ما اجازه داد با امکانات اندک بچه‌ها را با فرهنگ کار مانوس کنیم و ان شاءالله کار را با رویکرد تکمیلی دنیال می‌کنیم و قرار است بچه‌ها آنچه را که تولید می‌کنند قابل عرضه باشد.

بطحایی با اشاره به منظر ساختار و مدیریت تاکید کرد: رویکرد دوم ما مدرسه محوری است، البته این واژه امروز و دیروز از زبان ما در نیامده است و سال هاست در این مورد صحبت شده است که بخش عمده مسائل تعلیم و تربیت بچه‌ها در مدرسه تصمیم گیری شود، که چهار برنامه عملیاتی برای آن طی امسال در نظر گرفتیم.

اعطای گواهینامه صلاحیت به مدیران مدارس

وی ادامه داد: در ۷ استان کشور نظام سنجش صلاحیت در نظر گرفتیم و به مدیران گواهینامه صلاحیت داده می‌شود و کسی می تواند مدیر باشد که حتما این گواهی را داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش به نظام کنترل و تضمین کیفیت اشاره و اظهار کرد: با استفاده از برنامه در نظر گرفته شده در نظام تعالی، مدارس رتبه‌بندی می‌شوند تا معلوم می‌شود مدرسه دولتی در کدام زمینه چقدر پیشرفت داشته است؛ همچنین موضوع دیگر تفویض اختیار به مدارس است که مدارس باید خودشان تصمیم بگیرند و بخشنامه از بالا به پایین نباشد.

برنامه ۹۸ براساس سند تحول بنیادین تنظیم شده است

بطحایی بیان کرد: برنامه ۹۸ را کاملا براساس سند تحول بنیادین تنظیم کردیم و اجرا و استقرار سند تحول مستلزم تامین اعتبار و منایع است و با شرایط فعلی کشور و مضائق اعتباری برنامه را متناسب با منابع در نظر گرفته شده، اولویت بندی کردیم، اما با این اوصاف برنامه‌های امسال منطبق بر سند تحول بنیادین است و برنامه‌ای خارج از آن نداریم.

۱۰ هزار کلاس درس جدید در اختیار مدارس قرار گرفت

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در سال گذشته گام مناسبی در حوزه فضا‌های آموزشی برداشتیم؛ البته اقدامات انجام شده با مطلوب فاصله دارد و اینگونه نیست که همه نقش راحتی بکشیم و بگوییم کلاس‌های ما استاندارد شد، در سال گذشته ۱۰ هزار کلاس درس جدید در اختیار مدارس قرار گرفت و کلاس‌های مستعمل از گردونه خدمت رسانی به آموزش و پرورش خارج شد که تیمی از آن توسط خیرین مدرسه ساز ساخته شد و جا دارد از همه این خیرین به سهم خودم سپاسگزاری کنم.

بطحایی ادامه داد: در سال ۹۸ امیدواریم به همین تعداد کلاس درس جدید به گردونه آموزش و پرورش اضافه کنیم.

وی گفت: علی رغم همه تلاش‌های صورت گرفته امروز در مقابل اصحاب رسانه به نمایندگی از همکاران عرض می‌کنم قدم‌های بسیار خوبی برداشته شده است، اما باید گام‌های بهتری طی کنیم؛ در سالی که پشت سر گذاشتیم ۱۲ میلیون نفر روز در برنامه‌های اردویی شرکت کردند.

فعالیت‌های اردویی، بهترین مسیر تعلیم و تربیت

وزیر آموزش و پرورش گفت: فعالیت‌های اردویی بهترین مسیر تعلیم و تربیت است، اما برگزاری این اردو‌ها کاری بسیار سخت است، گاهی خطراتی که در حین اردو بچه‌های ما را تهدید می‌کند و صدمات جسمی و حامی به دنبال دارد، اما با این وجود استقبال خوب بود، همچنین مرکز کنترل اردو‌های برون استانی در سال ۹۶ افتتاح کردیم و در سال ۹۷ کار این مرکز را با جدیت بیشتری دنبال کردیم.

بطحایی با اشاره به شرکت ۶۰۰ هزار دانش آموز در اردوی راهیان نور ادامه داد: تمام ملاحظاتی که در دستورالعمل برگزاری اردو‌ها باید انجام شود و مرکز کنترل مورد توجه است، با این روش خطرات اردو‌ها را خیلی کاهش دادیم، اما همچنان برگزاری اردو‌ها با خطراتی مواجه است و سعی می‌کنیم خطرات کم شود.

وی افزود: ۶ میلیون دانش آموز در مسابقات فرهنگی و هنری و ورزشی شرکت کردند و در ۵۰ هزار مدرسه ۵۰ هزار نمایشگاه کتاب دایر کردیم که بچه‌ها با کتابخوانی انس پیدا کنیم، البته هنوز راه نرفته زیاد است.

وزیر آموزش و پرورش به تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان اشاره و اظهار کرد: ۹ میلیون نفر در انتخابات دانش آموزی شرکت کردند، همچنین در تشکل‌های دانش آموزی مانند بسیج، سازمان دانش آموزی، اتحادیه و غیره هفت میلیون دانش آموز عضو داریم که یعنی مهارت‌های زندگی را برای فردا می آموزند.

بطحایی به اقدامات انجام شده برای رسیدگی به هموطنان سیل زده اشاره و اظهار کرد: سه نوع کار داشتیم که یکی بازسازی و ترمیم مدارس است و از میان ۱۵۰۰ مدرسه، ۲۰۰ مدرسه تخریبی و مابقی ترمیمی تشخیص داده شد که برای مدارس ترمیمی تا مهرماه آماده سازی انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: برای مدارس تخریبی با کلاس‌های کم کارها را انجام می‌دهیم و تا مهر ماه آن را تحویل می‌دهیم، البته این موضوع به اینکه آمایش جمعیتی تغییر نکند، بستگی دارد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه به همت دولت و خیرین منابع اعتباری لازم را در اختیار داریم و کا‌رها را پیش می‌بریم.

بطحایی به برگزاری کلاس‌های رفع اشکال و اردو‌های آموزشی برای دانش آموزان این مناطق و به ویژه پایه ۱۲ اشاره کرد و گفت: کلاس‌ها برگزار شده است و تلاش می‌کنیم دانش آموزان با مشکل مواجه نشوند.

وی افزود: در نظر داریم تا حمایت‌های لازم را از خانواده‌های سیل زده که خانه و تجهیزات را از دست داده اند داشته باشیم تا آلام آن‌ها کاهش یابد.

ضرورت اطلاع رسانی پیشینه افراد منصوب شده در سازمان پژوهش

وزیر آموزش و پرورش درباره انتصابات در سازمان پژوهش گفت: به آقای ذوعلم گفتم در تغییراتی که اتفاق می‌افتد پیشینه افراد منصوب شده اطلاع رسانی شود تا اقناع افکار عمومی صورت بگیرد، البته این به این معنا نیست که در انتصابات خطایی مرتکب نمی‌شویم.

بطحایی درباره بررسی سند ۲۰۳۰ گفت: هیئت سه نفره‌ای در نظر گرفتم تا این سند را بررسی کنند و در مواردی فرد به دلیل این عدم توجه جابجا شده است.

وی ادامه داد: حساسیت روی سند ۲۰۳۰ فقط به دلیل محتوا نیست به دلیل حساسیت این موضوع روی تغییر هویت ایرانی و اسلامی است، اما به هر حال اجرای سند ۲۰۳۰ باید کاملا متوقف شود چه اینکه خود سند باشد و چه اینکه منویات این سند را اجرا کند باید توقف کند و موارد انگشت شماری که از اجرای سند وجود داشت بدون سلسله مراتب جلوی کار گرفته شده است و در موارد انگشت شماری منجر به هشدار و تذکر شده است.

بطحایی گفت: اگر تخلف صریح باشد به هیئت تخلفات اداری ارجاع داده می‌شود و باید مسیر حقوقی طی شود.

وی درباره برخورد‌های گزینشی برای مصاحبه با وزیر گفت: به این معنا نیست که با اصحاب رسانه به طور موردی نشست نداشته باشیم و گاهی مصاحبه‌هایی لازم است که انجام می‌شود، اما باید عدالت مورد توجه باشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مقام معظم رهبری به درستی به کارکرد‌های آموزش و پرورش اشاره داشتند و ما به دنبال اجرای سند تحول بنیادین هستیم تا فرزندان ما افرادی هوشیار، آگاه و هوشمند باشد، اما برای رسیدن به چنین هدفی استلزانی لازم است و حتی با وجود یک دوره آموزشی رقم نمی‌خورد و برای اینکه به این هدف برسیم نیاز است تا فضای آموزشی مناسبی، تجهیزات مورد نیاز داشته باشیم و مهم‌ترین رکن تحول یعنی نیروی انسانی شایسته و توانمند داشته باشیم، در زیر نظام نیروی انسانی، توجه به نیروی انسانی مورد توجه است.

بطحایی گفت: سند تحول یک جریان است که ما باید مداوم خود را به جلو بکشیم و رضایت شغلی نیروی ما افزایش یابد، بنده با جرات عرض می‌کنم، برنامه‌های مفصلی برای ارتقای شایستگی های نیروی انسانی داریم و جلو می‌بریم البته شرایط اقتصادی کار ما را دشوار کرد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: حرکت برنامه‌ها به دلیل شرایط اقتصادی کند شد و وقتی صادرات نفت به یکباره کاهش می‌یابد و درآمد‌های خزانه کاهش می‌یابد، تحریم‌های ظالمانه تشدید می‌شود، مبادلات ارزی در معرض خطر است بر برنامه‌های آموزش و پرورش تاثیر دارد و کار ما در حوزه نیروی انسانی سخت کرده است.

بطحایی تاکید کرد: سند ۲۰۳۰ به دلایل مختلف از آنجا که قصد تغییر هویت و سبک زندگی بچه‌های ما را دارد در برابر آن مقاومت می‌کنیم، اما یادمان نرود آنچه در سند ۲۰۳۰ گفته شده است خیلی از مطالب به طور متعالی‌تر در اسناد خود داریم و گفتنی‌های بهار در مبانی تعلیم و تربیت اسلامی داریم و اصلا نیازی به ۲۰۳۰ نداریم.

وی افزود: گسترش مهارت‌های زندگی یکی از سیاست‌های اصلی سند تحول بنیادین است، اگر صحبت از عدالت آموزشی می‌کنیم یکی از ارزش‌های تعلیم و تربیت اسلامی است، بین دختران و پسران نباید تفاوت وجود داشته باشد، هر چند این‌ها در سند ۲۰۳۰ آمده است، اما مبانی تعلیم و تربیت اسلامی ما این حرف‌ها را زده است.

نباید به دلیل سند ۲۰۳۰ به ما انگ منزوی بخورد

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر جا‌هایی اشتراک مفهوم بین سند ۲۰۳۰ و سند تحول است ما اصل خود را کنار بگذاریم. برقراری عدالت آموزشی وظیفه من و همکارانم است، جا‌هایی سند ۲۰۳۰ خودش مانعی برای توسعه آموزش و پرورش می‌شود و اصل‌های خود را کنار می‌گذاریم، مبادا به دلیل اینکه به ما انگ ۲۰۳۰ بخورد خود را منزوی کنیم و حرف هایمان را به جامعه بین المللی نکنیم.

بطحایی ادامه داد: سند ۲۰۳۰ و هر سند دیگری که در حوزه تعلیم و تربیت به ما خط بدهد مورد توجه نیست، بسیاری از تئوری تعلیم و تربیت ما پیش از این‌ها حرف زدند.

بطحایی درباره شهریه مدارس غیردولتی گفت: سامانه‌های نظارتی را تقویت کردیم همچنین نگاه واقع بینانه به همکارانمان در مدارس داشتیم، اما به آقای زینی وند تاکید داشتم تیم‌های نظارتی به طور جدی‌تر فعالیت کنند و سال گذشته شرایط خوبی بود.

امسال شهریه به طور منطقه‌ای در نظر می‌گیریم

وی ادامه داد: اگر تخلفی باشد ابتدا تذکر و بعد از آن لغو ابلاغ است، اجازه نمی‌دهیم تعداد محدودی مدرسه بخواهند آبروی مدارس را ببرند، شهریه کاملا مشخص است و امسال به طور منطقه‌ای در نظر می‌گیریم.

وزیر آموزش و پرورش درباره اجرای رتبه بندی فرهنگیان تصریح کرد: وعده توخالی به همکارانم نداده ام و نمی‌توانم به فرهنگیان وعده تو خالی بدهم، اکنون رتبه بندی هم اکنون در دولت است و به خاطر سیل تحت‌الشعاع قرار گرفت و در نوبت بررسی قرار نگرفت، اما مشکلات اقتصادی بر اجرای رتبه‌بندی تاثیر خواهد داشت، و در لایحه پرداخت‌ها در برخی موارد دو برابر افزایش را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: شرایط اقتصادی در سال ۹۸ که بر کشور حاکم می‌شود، این‌ها همه بر اجرای رتبه بندی تاثیر دارد، اما خوشبختانه آنچه در بودجه ۹۸ در نظر گرفته شده، کار را می‌توانیم شروع کنیم و نظام پرداخت ما باید متناسب با شایستگی نیروی انسانی مورد توجه باشد، هدف اصلی رتبه بندی ارتقای شایستگی‌های نیروی انسانی است و هرچه این توانمندی بالا می‌رود، نظام پرداخت افزایش می‌یابد.

وزیر آموزش و پرورش در باره واگذاری املاک مازاد گفت: مجدانه به دنبال این موضوع هستیم و موانعی در این حوزه وجود دارد، برخی املاک ما سند ندارد.

بطحایی گفت: برای استقلال پژوهشگاه هنوز به نتیجه نرسیدیم و با وجود سازمان پژوهش استقلال پژوهشگاه میسر نیست.

وی درباره اختلاس در زاهدان گفت: هنوز نمی‌توان اظهار نظر قطعی کنیم و منتظر گزارش مرجع قضایی هستیم تا ببینیم علت از چیست.

وزیر آموزش و پرورش درباره آموزش زبان در مدارس اظهار کرد: باید انحصار آموزش زبان انگلیسی را از مدارس خارج کنیم و این تلاش سال‌هاست که مورد توجه است.

بطحایی افزود: روش آموزش را باید تصحیح کنیم و آنچه مربوط به برنامه درسی است بچه‌ها را به سمتی سوی دهیم که بتوانند در حد مکالمه هم تخصص داشته باشند و صرفا تکیه بر گرامر و ادبیات نباشد.

در حال مذاکره با سازمان امور اداری استخدامی هستیم

وی درباره آزمون استخدامی گفت: با سازمان امور اداری استخدامی در حال مذاکره هستیم تا ۵۵ نیروی جدید را جذب کنیم و نتیجه به زودی اعلام می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: کمبود نیروی انسانی داریم، اما به این معنی نیست کلاس ما در مهر ۹۸ خالی باشد و جدول نیروی انسانی را مهر را بستیم و نگرانی نداریم، طی سه سال آینده تعداد افرادی که شرایط بازنشستگی دارند زیاد است.

بطحایی درباره تغییر ساختار گفت: تشکیلات از سوی سازمان اداری و استخدامی ابلاغ شده است و بعد از هفته معلم آن را ابلاغ می‌کنیم بعد از آن ساختار استان‌ها را ابلاغ می‌کنیم.

مشق شب نقصی بسیار بزرگ برای آموزش و پروش است

وزیر آموزش و پرورش درباره مشق شب گفت: مشق شب باید تصحیح شود و گاهی این تکلیف جز انزجار بچه ها نتیجه ندارد، اما در کلاسی که ۴۵ دانش آموز دارد و ۲ شیفته است معلم نمی‌تواند درس بدهد هم تکالیف مرتبط را در کلاس انجام دهد و کاهش تکالیف در این شرایط این امکان پذیر نیست اما برخی مدارس این شرایط را دارند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: کمبود نیروی انسانی داریم، اما به این معنی نیست کلاس ما در مهر ۹۸ خالی باشد و جدول نیروی انسانی را مهر را بستیم و نگرانی نداریم، طی سه سال آینده تعداد افرادی که شرایط بازنشستگی دارند، زیاد است.

بطحایی بیان کرد: نگاه ما به تشکل‌ها به عنوان یک ظرفیت است و این پل ارتباطی اگر حرف‌شان را بشنویم و زمینه خوبی برایشان فراهم کنیم بستر خوبی برای بهبود عملکرد است؛ میدان دادن، سازماندهی کردن با تشکل‌ها باید توجه کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: نشست و برخاست را با تشکل‌ها خیلی بیشتر کردیم و به دنبال آن هستیم که بتوانیم نهادی مانند شورای عالی تشکل داشته باشیم و در این مجمع عالی به طور منظم دور هم جمع شوند.

وزیر آموزش و پرورش درباره اعتراض روز پنج شنبه معلمان گفت: در روز پنجشنبه همکاران اعتراضی داشتند البته به سهم خودم ممنونم که این روز تعطیل را برای اعتراض انتخاب کردند، فضای مناسبی برای ابراز اعتراضات پیش بینی کردیم که متاسفانه از این فضا استفاده نکردند.

دشمن پشت دیوار‌های خانه‌های ما آمده است

بطحایی تصریح کرد: شرایط کشور شرایط جنگی است، دشمن پشت دیوار‌های خانه‌های ما آمده است و با همه توانش جنگ را جلو می‌برد، در این شرایط ملتهب باید حرف درست خود را بزنیم، باید بدانیم که شرایط کشور شرایط سال ۹۶ نیست، باید این شرایط را درک کنیم.

وی ادامه داد: همکاران بازداشتی در روز اعتراض  آزاد شدند و در یکی از شهر‌ها دو نفر از همکاران بازداشت شده و آزاد نشدند، اما به طور مستمر موضوع را پیگیری می‌کنم و اگر آزاد نشوند ظرف امروز و فردا این همکاران آزاد خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش درباره حواشی پررنگ فضای مجازی درباره آموزش و پرورش، مواردی همچون جذب اعضای هیئت علمی بدون ضابطه در دانشگاه فرهنگیان گفت: به آقای خنیفر رئیس دانشگاه گفتم که در این مورد با عدد و رقم جلسه‌ای برای تبیین موضوع داشته باشند و اصلا و ابدا هیچ فرد غیر واجد شرایطی نباید عضو شده باشد با این حال  نتیجه بررسی را آقای خنیفر باید به اطلاع برساند.

بطحایی ادامه داد: فضای مجازی در کنار محاسنی که دارد تهدید‌ها و خطراتی را هم داراست و یکی از این خطرات حرف‌های نسنجیده است که برای جمع کردن آن  باید انرژی زیادی برای آن گذاشت.

وی به اخباری مبنی بر پشت پرده‌های سینا روبیک هم اشاره و تاکید کرد: نیاز به یک شبکه تعاملی با جامعه ذینفع داشتیم و بعد از بررسی‌های مختلف دیدیم تنها دستگاه دولتی و معتمد نظام، سازمان تبلیغات اسلامی بود که از بستر تلویزیون تعاملی این زمینه تعامل را فراهم کردیم که درخواست دارم جلسه‌ای برای چگونگی کم و کیف موضوع داشته باشیم، این تلویزیون تعاملی فرصتی است تا با توجه به اینکه استفاده کنندگان فراوانی خواهیم داشت، حتی از این طریق کسب درآمد کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت و آموزش و پرورش ریالی برای تلویزیون تعاملی خرج نکرده است و ریالی هم دریافت نکردیم، هیچ فرد حقیقی سهام دار آن نبوده و این شایعات در فضای مجازی شکل گرفته است، متاسفانه فضلی اجتماعی ضد مدیران در حال شکل گیری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
استخدامی باید ازطریق آزمون باشدو حداقل مدرک لیسانس باشدنه این که از طریق ازمون سراسر کنکور دانشگاه فرهنگیان چذب کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
اقای وزیر ما لیسانسها وفوق لیسانهای بیکار زیاد داریم چرا فضا برای مدارس غیردولتی زیرنظر بهزیستی انقدر راحت بعنوان معلم میپذیرند که حتی نیاز به مدرک لیسانس نیست معلم‌های ما تحصیلات عالی دارند وتلاش زیادی کردند لطفا جلوی این مربیان که تحصیلاتی ندارند وبا فامیل بازی وارد مدارس غیردولتی میشوند بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
سرباز امام زمان
۱۴:۳۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
معلمان و فرهنگیان از اقشار مستضعف هستند چرا حقوقشان را افزایش نمیدهید راستی میدانید بعد از بازنشستگی برای درمان باید بصورت آزاد هزینه کنند آقای وزیر شما و وزیران قبلی واقعا برای فرهنگیان چکار انجام دادید چرا لیسانسها و فوق لیسانسهای بیکار را جذب آموزش و پرورش نمیکنید چرا برای فرهنگیان با فعال سازی مدارس بعد از ظهرها و استفاده بعنوان آموزشگاه زبان و غیره و درآمدزایی برای فرهنگیان کاری انجام نمیدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
شما در طول مدیریت خودت حتی 55 نفر را جذب نکردید چرا؟؟؟
India
j.r
۱۴:۰۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
جناب وزیر مطالبات فرهنگیان چی شد؟؟؟دو ماه رو واریز کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
در این شرایط بهترین شایسته گزینی همون کنکور هست .
Iran (Islamic Republic of)
ت
۱۳:۴۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
واقعا ک
-
یک ایرانی
۱۳:۳۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
آقی وزیر طرح رتبه بندی معلمان را اجرا کن . در مجلس بودجه برای این طرح تصویب شده اما دولت هنوز هم لایحه را به مجلس تحویل نداده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
چرا معلملن بازداشت شدند
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۳:۰۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
باسلام و عرض ادب، وزیر محترم لطفا ظرفیت رشته های دبیری علوم پایه را در آزمون استخدامی اموزش و پرورش افزایش دهید هر سال تک طرفیتی است باتشکر
آخرین اخبار