بیش از ۳ میلیون آمریکایی بالای ۶۰ سال هنوز در حال پرداخت بدهی وام‌های دانشجویی خود هستند!

داده‌های اداره حفاظت مالی مصرف‌کنندگان آمریکا نشان داد هنوز بیش از ۳ میلیون آمریکایی بالای ۶۰ سال در حال پرداخت بدهی وام‌های دانشجویی خود هستند.

بیش از ۳ میلیون آمریکایی بالای ۶۰ سال هنوز در حال پرداخت بدهی وام‌های دانشجویی خود هستند!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، داده‌های «اداره حفاظت مالی مصرف‌کنندگان آمریکا» نشان داد بیش از ۳ میلیون آمریکایی بالای ۶۰ سال هنوز در حال پرداخت بدهی‌های مربوط به وام‌های دانشجویی خود هستند و در کل، مبلغ این وام‌ها به بیش از ۸۶ میلیارد دلار می‌رسد.

استفانی گالانت ۷۶ ساله در گفتگو با «سی بی اس نیوز» اعلام کرد هم اکنون حدود ۴۰ هزار دلار به دلیل دریافت وام دانشجویی از دانشگاه سن دیگو در حدود دو دهه پیش، بدهی دارد.

وی در این خصوص گفت: در آن زمان من خیلی مطمئن بودم که می‌توانم این بدهی‌ها را بازگردانم. می‌دانید. من هم اکنون مجبور هستم پرداخت بدهی‌های ماهانه این وام را که ۱۷۶ دلار در ماه است، به دلایل شخصی متوقف کنم. من معتقدم که تا زمان مرگم هم باید این وام‌ها را بپردازم.

سال گذشته میلادی هم پایگاه اینترنتی بلومبرگ در تحلیلی اعلام کرد میزان بدهی وام‌های دانشجویی در ماه نوامبر به حدود ۱.۵ هزار میلیارد رسیده و رکورد زده است.

ایلهان عمر، نماینده زن مسلمان کنگره آمریکا هم چندی پیش از شرایط بد وام‌های دانشجویی در آمریکا انتقاد کرد و در حساب توییتر خود نوشت: بدهی‌های دانشجویی، دانشجویان را همه رده‌های سنی تحت تأثیر قرار می‌دهد. ما باید نیاز به گرفتن وام برای تحصیل در دانشگاه را کاهش دهیم.

سال گذشته میلادی هم تعدادی از مقامات آمریکایی اعلام کردند وزارت آموزش این کشور قصد دارد وام دانشجویی آن دسته از دانشجویان دانشگاه‌های غیرانتفاعی آمریکا که در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما شامل بخشودگی کامل شده بودند را مورد بخشودگی نسبی قرار دهد. اگر این طرح اجرایی شود، دانشجویانی که تا چندی پیش گمان می‌کردند کل وام آن‌ها بخشوده شده است، دوباره باید وام خود را پرداخت کنند. تاکنون مشخص نشده است که این طرح جدید دولت ترامپ شامل چه تعداد از دانشجویان می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار