رئیس سازمان بسیج سازندگی کرمانشاه:

دهکده اقتصاد مقاومتی نقطه شروعی برای کارآفرینان است

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه دهکده اقتصاد مقاومتی استان را نقطه شروعی برای کارآفرینان دانست و گفت: در حال حاضر ۲۵ واحد تولیدی در این دهکده فعالیت دارند.

دهکده اقتصاد مقاومتی نقطه شروعی برای کارآفرینان استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حسین قبادی بصیر رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت : دهکده اقتصاد مقاومتی در راستای تقویت و معرفی رسته‌های شغلی کوچک در حمایت از اشتغال ایجاد شده است.

وی گفت : دو مجموعه بدون استفاده داشتیم که برای این منظور به کار گرفته‌ایم و البته متقاضیان زیادی هم دارد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این مجموعه جمعاً ۲۵ واحد تولیدی فعالیت دارند که برای ۱۵۰ نفر اشتغال مستقیم و حدود ۲۵۰ نفر اشتغال غیرمستقیم فراهم شده است.

وی گفت: در این مجموعه دهکده اقتصاد مقاومتی به بسیاری از جوان‌ها برای راه‌اندازی یک شغل و حرفه جسارت و جرأت دادیم.

 قبادی بصیر با تاکید بر ارائه مشاوره به کارآفرینان در دهکده اقتصاد مقاومتی توسط متخصصان امر بیان داشت: برخی‌ها معمولاً پس از ورود کار به دلیل عدم تجربه با شکست مواجه می‌شوند و برخی‌ها هم توانمندی دارند، اما جرأت لازم را ندارند، ما در این مجموعه با فراهم کردن تسهیلات و امکانات لازم این جرأت را به آن‌ها می‌دهیم.

وی این دهکده را یک نقطه شروع برای کارآفرینان دانست و گفت: برخی از واحد‌ها بعد از کار در این مجموعه مشاغل خود را توسعه می‌دهند و مستقل می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه افزود: ما به دنبال حضور درازمدت این واحد‌ها در مجموعه نیستیم و بعد از مستقل شدن جایشان را به واحد‌های نوپا می‌دهند.

وی در ادامه اشاره‌ای به سایر فعالیت‌های بسیج سازندگی در استان کرد و بیان داشت: در حوزه عمرانی پنج پروژه آبخیزداری، دو پروژه آبیاری قطره‌ای و ۴ مدرسه در مناطق زلزله زده روستایی جوانرود و ثلاث باباجانی و همچنین ساخت ۲۸۰ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در دست اقدام است.

 قبادی بصیر ادامه داد: در حوزه کمک به بازسازی تخریب‌های سیل هم بازسازی ۲۰۰ واحد را متقبل شده‌ایم و با کمک خیران و مردم تا ۵۰۰ واحد این تعداد قابل افزایش است.

 

 

انتهای پیام/د

دهکده اقتصاد مقاومتی در راستای تقویت و معرفی رسته‌های شغلی کوچک

 

برچسب ها: بسج ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.