قائم مقام مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی گفت: خسارت در بخش باغات ۸۰۴ میلیارد تومان است و ۱۳ هزار میلیارد ریال مجموع غرامتی است که صندوق بیمه کشاورزی به افراد پرداخت کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،محمد ابراهیم حسن‌نژاد قائم مقام مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:هم اکنون بیش از ۲۵ درصد باغات کشور ما زیر پوشش بیمه کشاورزی هستند و متأسفانه در برخی از مناطق باغات شرایط قرار گرفتن زیر پوشش بیمه را ندارند.

وی افزود: ایران جزو ۱۰ کشور حادثه‌خیز دنیا است، بیمه کشاورزی در واقع ساز و کاری برای مشارکت در ریسک است و تأکید ما نیز بر روی کلمه مشارکت است به این معنی که برای توسعه بیمه کشاورزی باید مشارکت تولیدکنندگان را داشته باشیم.

قائم مقام مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی ادامه داد: وجود ماهیت ریسک در بخش کشاورزی، نبود شفافیت در مالکیت و حریم و واحد‌های تولیدی، نبود اطلاعات مربوط به ریسک‌های بخش کشاورزی، کوچکی و تعدد قطعات اراضی کشاورزی، شیوه‌های متنوع تولید و نبود استاندارد‌های تعریف شده و مشکلات مالی و نبود درآمد از جمله مشکلاتی است که بخش کشاورزی در کشور ما با آن‌ها روبه‌رو است.

حسن نژاد گفت:در سال زراعی ۹۷-۹۶ بیمه کشارزی در بخش آبزیان ۴۲۶ بیمه نامه داشته و ۴۷ میلیارد ۸۹۳ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۲۲۳ ریال غرامت پرداخت کرده و همچنین در بخش دام ۱۸۸ هزار و ۹۹۱ بیمه نامه صادر شده و صندوق ۷۳۲ میلیارد و ۲۷۲ میلیون و ۶۱۹ هزار و ۵۵۶ ریال غرامت پرداخت کرده است.

قائم مقام مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی ابراز کرد: خسارت در بخش باغات از سایر بخش‌ها بیشتر بوده و بیش از ۸۰۴ میلیارد تومان بوده و ۱۳ هزار میلیارد ریال مجموع غرامتی است که توسط صندوق بیمه کشاورزی به افراد پرداخت شده است.

انتهای پیام// ز.‌ی


نشست خبری بیمه کشاورزی و مدیریت بلایای طبیعی در مشهد برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.