لایروبی رودخانه کرخه با بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار

مدیر دفتر بودجه سازمان آب و برق خوزستان گفت: ۶۱۰ میلیارد ریال برای لایروبی رودخانه کرخه و استحکام بخشی سیل بند‌ها در حوضه آبریز این رودخانه تعیین شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کاووس براتی، مدیر دفتر بودجه سازمان آب و برق خوزستان در جریان بازدید تیم‌های برآورد و تعیین میزان خسارت سازمان برنامه و بودجه کشور از تاسیسات آبرسانی و کانال‌های آب چمران، کوثر و سد تنظیمی حمیدیه با اشاره به تعیین ۶۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای لایروبی رودخانه کرخه گفت: ۴۵۰ میلیارد ریال از این مبلغ در مرحله ابلاغ است و موافقت نامه این میزان اعتبار به زودی مبادله خواهد شد تا علاوه بر این، بازه‌های بحرانی در کرخه ساماندهی شوند.

وی میزان خسارت سیل اخیر به زیرساخت‌های مربوط به سازمان آب و برق خوزستان را ۵ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

براتی اظهار داشت: با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان و همچنین ستاد مدیریت بحران استان این میزان مبلغ برآورد شده در مرحله جمع بندی نهایی قرار دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برای جمع بندی نهایی، میزان خسارت وارد در کارگروه‌های مربوطه ستاد مدیریت مطرح شده، بیان کرد: پس از بررسی نهایی، منابع مالی بازسازی و جبران خسارات از محل ردیف‌های قانونی بودجه امسال به خوزستان اختصاص داده می‌شود.

برخورداری رودخانه کارون از اعتبارات جزیی برای ساماندهی و لایروبی

مدیر دفتر بودجه سازمان آب و برق خوزستان درخصوص لایروبی دیگر حوضه‌های آبی از جمله کارون اذعان داشت: طرحی در پیوست قانون بودجه با عنوان ساماندهی و لایروبی کارون وجود دارد که از اعتبارات جزیی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه در حوضه کارون نیز بر اثر سیلاب اخیر خسارت‌هایی وارد شده، بیان کرد: اگر در رابطه با موضوع لایروبی رودخانه‌ها اولویتی در نظر گرفته شود، به طور قطع انجام اقدامات لازم در رودخانه کارون از برنامه‌های سازمان آب و برق خوزستان خواهد بود.

سیلاب خوزستان که دست کم در ۱۰۰ سال اخیر بی سابقه بوده ۳۰۰ روستا در ۱۲ شهرستان این استان را درگیر کرد و زندگی حدود ۴۰۰ هزار نفر را تحت تاثیر قرار داد.

لایروبی نشدن این رودخانه و رود‌های منشعب از آن در چند دهه گذشته، در خسارت بیشتر سیلاب اخیر خوزستان تاثیر زیادی داشت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار