فناوران ایرانی در مسیر خودکفایی

مدیرعامل شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان گفت: فناوران شرکتی مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به دانش فنی ساخت الکترود‌های سیستم حفاظت آندی دست یافتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید مهدی ابطحی، مدیرعامل شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان گفت: درپی تحریم‌ها و بروز اختلال در تامین الکترود‌های سیستم حفاظت آندی مجتمع مس سرچشمه، فناوران این شرکت با تولید این محصول دانش بنیان صنعت کشو را از واردات آن بی نیاز کردند.
وی، حفاظت آندی را یکی از روش‌های کنترل خوردگی با استفاده از تغییر پتانسیل سطح و نگه داشتن پتانسیل فلز در محدوده رویین از طریق اعمال جریان خارجی، سطح فلز یا آلیاژ در برابر محیط دانست و افزود: یکی از موارد حفاظت در این روش، حفاظت از نمونه‌های فولاد ساده کربنی در اسید سولفوریک با غلظت‌های بالا و دما‌های مختلف است.

مدیرعامل شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان گفت: حفاظت آندی بر اساس تشکیل یک پوسته سطحی محافظ روی فلزات و با اعمال جریان‌های آندی صورت می‌پذیرد.

سید مهدی ابطحی، افزود: بروز خوردگی شدید در تاسیسات واحد‌های اسید سولفوریک و تعطیلی دستگاه‌های هر واحد تولیدی، هزینه تامین و تعمیر قطعات و خسارات ناشی از تعطیل شدن خط تولید بر اهمیت تولید این محصول می‌افزاید.

وی گفت: تامین نیاز صنعتی کشور و جلوگیری از خروج ارز، زمینه‌ساز همکاری شرکت نیوساد صنعت و شرکت دانش‌بنیان رویین‌گران صنعت در تولید سیستم حفاظت آندی کارخانه اسید سولفوریک مجتمع مس سرچشمه شد.

شرکت نیوساد صنعت پارت از شرکت‌های فناور شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با بهره‌گیری از پژوهشگران دانشگاهی و صنعت با محوریت مهندسی سطح با بررسی نیاز‌های تکنولوژیک صنایع مختلف و همچنین با بررسی پیشرفت‌های نوین فناوری در جهان تمرکز خود را به فعالیت در بخش‌های پوشش‌دهی، آبکاری، الکتروپولیش و صنایع وابسته معطوف کرده است.

انتهای پیام/ی



تحریم، پلی برای رونق تولید ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار