ناظران شرعی کشتارگاه‌های متخلف را تعطیل کنند

مسؤول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: ناظران شرعی در حکم ضابطان خاص قوه‌قضائیه محسوب شده و می‌توانند کشتارگاه‌های متخلف را تعطیل کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،جلسه آموزشی توجیهی ضوابط قضایی و حقوقی، ناظران ذبح شرعی کشتارگاه‌های استان و روسای اداره‌های دامپزشکی در شهرستان‌ها با حضور دادیار جانشین معاونت دادستانی دادگستری و معاونت پیشگیری از وقوع جرم، مسؤول حوزه نمایندگی، ولی فقیه جهاد کشاورزی، مدیرکل و مسؤول حوزه نمایندگی، ولی فقیه اداره‌کل، معاونان و روسای اداره‌ها دامپزشکی در شهرستان‌ها برگزار شد.

حجت‌الاسلام میرزایی مسؤول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه در این جلسه، تصریح کرد: تلاش دفتر نمایندگی، ولی فقیه در اداره‌کل دامپزشکی استان تامین غذای حلال، بهداشتی و سالم برای مردم است.

حجت‌الاسلام میرزایی افزود: در کشتارگاه پس از کشتار، لاشه مورد بازرسی قرار گرفته و در صورت تایید سلامت، لاشه‌ها ممهور به مهر و لیبل بهداشتی دامپزشکی شده و با حفظ موازین بهداشتی به وسیله خودرو‌های مجهز به سردخانه به مراکز توزیع حمل می‌شوند.

میرزایی به اهمیت نظارت ناظران شرعی بر روند کشتار و حمل آن در کشتارگاه‌ها اشاره کرد و افزود: کشتار بدون نظارت و غیراصولی مخاطره‌آمیز است و می‌تواند منجر به بروز بیماری‌های مشترک و به خطر افتادن سلامت افراد شود.

این مسؤول از روسای اداره‌های دامپزشکی در شهرستان‌ها خواست کارشناسان مستقر در ادارات دامپزشکی در شهرستان‌ها با نظارت‌های پی در پی از ذبح دام در خارج از کشتارگاه و فروش گوشت‌های فاقد مهر بهداشتی و کشتار شده در خارج کشتارگاه جدا خودداری کنند.

وی با بیان اینکه براساس قانون، روحانیون ناظر ذبح شرعی، ضابطان خاص قضائی در کشتارگاه‌ها محسوب می‌شوند، گفت: روحانیان ناظر بر ذبح شرعی در کشتارگاه‌ها در حکم ضابطان خاص قوه‌قضائیه محسوب شده و می‌توانند در حوزه عمل خود در کشتارگاه‌ها، مشکلات و تخلفات را برای برخورد با متخلفان را به مراجع قضائی معرفی کنند و ناظران شرعی قادر خواهند بود کشتارگاه‌های متخلف را تعطیل کنند.

طرح تشدید نظارت بهداشتی فرآورده‌های دامی در ماه رمضان اجرا می‌شود

مسؤول حوزه نمایندگی، ولی فقیه جهاد کشاورزی استان نیز با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: طرح تشدید نظارت بر کشتارگاه‌ها از اوایل اردیبهشت در استان کرمانشاه آغاز شده است.
حجت‌الاسلام احمد یوسفی‌نیا افزود: این اکیپ‌ها در ایام ماه مبارک رمضان با برنامه‌ریزی منظم بازدید از کشتارگاه‌ها و مراکز تهیه و توزیع فراورده‌های خام دامی را به عهده دارند.

وی تاکید کرد: همه کشتارگاه‌های استان از وجود ذابحان ذبح شرعی بهره می‌برند که همگی دارای کارت ذبح شرعی هستند و در طول سال هم، دوره‌های آموزشی مختلفی را به همین منظور می‌گذرانند.

کوچکترین خطای دامپزشکی در منظر جامعه بزرگ جلوه می‌کند

امید حاج‌محمدی، مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه در ادامه این جلسه وضعیت کشتارگاه‌های استان را مورد بررسی قرار داد و گفت: با حرکت جهادگرانه و تلاش مضاعفی که این ناظران در کشتارگاه‌ها انجام می‌دهند، دام و طیور به صورت بهداشتی و مطابق با قوانین و مقررات اسلامی ذبح می‌شوند و یکی از سازمان‌هایی که در کشور بیشترین تلاش را برای سلامت مردم انجام می‌دهد سازمان دامپزشکی است و اهمیت این موضوع سبب شده فعالیت‌های این سازمان زیر ذره‌بین قرار گیرد و کوچک‌ترین خطا در انجام وظایف آن در منظر جامعه بزرگ جلوه کند.

ناظران شرعی حکم ضابطان قضایی را دارند

شهبازیان، دادیار جانشین معاونت دادستانی نیز ضمن تاکید به ناظران ذبح شرعی در راستای انضباط، قانون مداری و ارتقای علم و دانش خود، اظهار داشت: ناظران بهداشتی و ناظران شرعی مکمل یکدیگرند و باید با هم همکاری، همدلی و رفاقت داشته باشند تا غذای طیب و طاهری در اختیار مردم قرار گیرد.

وی اضافه کرد: ناظران شرعی حکم ضابطان قضایی هستند، ضابط قضایی یک وظیفه مشخص دارد که برای او در قانون مشخص شده است و طبق قانون انجام وظیفه می‌کند.

حجت‌الاسلام حیدری، معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه در پایان به تشریح وظایف ضابطان قضایی و نحوه گزارش‌دهی و گزارش‌گیری و طی کردن مراحل قضایی مسائلی را در این جلسه بیان کردند.

 انتهای پیام / ا 

برچسب ها: دادگستری ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.