۸ نکته پذیرش بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته آزاد اسلامی

پذیرش بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد آغاز شده است و تا شهریورماه ادامه دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پذیرش براساس سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی ناپیوسته نیمسال اول سال تحصیلی ۹۸-۹۹ دانشگاه آزاد اسلامی ادامه دارد، تمامی متقاضیان می‌توانند تا چهارشنبه ۶ شهریور ۹۸ با مراجعه به سامانه این مرکز به نشانی azmoon.org ابتدا دفترچه راهنمای ثبت‌نام را دریافت و پس از مطالعه و کسب آگاهی‌های کامل درخصوص انتخاب‌رشته، درصورت تمایل و داشتن شرایط، بعد از تهیه کارت اعتباری، نسبت به ثبت‌نام در یک رشته و حداکثر ۲۰ محل در سامانه اقدام کنند.

۸ نکته پذیرش بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته آزاد اسلامی


بیشتر بخوانید : کنکور ۹۸/ بهترین شیوه مطالعه پشت کنکوری‌ها در ماه رمضان


در این بین داوطلبان باید به چهار نکته توجه کنند:
۱ گزینش نهایی داوطلبان براساس اولویت معدل‌کل دوره کاردانی (فوق‌دیپلم) و برحسب کدرشته انتخابی داوطلب در فرم ثبت‌نام اینترنتی صورت خواهد گرفت.

۲ متقاضیانی که قبلا در دوره کارشناسی پیوسته اشتغال به تحصیل داشته و به هر دلیل با مدرک کاردانی فارغ‌التحصیل شده‌اند، می‌توانند به شرط نداشتن منع وظیفه‌عمومی و دارا بودن کارت معافیت دائم یا کارت پایان‌خدمت در دوره کارشناسی ناپیوسته ثبت‌نام کنند، لیکن باید دروس جبرانی را برابر نظر گروه آموزشی، علاوه‌بر دروس دوره بگذرانند.

۳ فارغ‌التحصیلان دوره‌های کاردانی علوم پزشکی غیرمشمول مجاز به ثبت‌نام در رشته‌های دیگر در مقاطع بالاتر هستند، مشروط بر آنکه تعهدات خدمت خود را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام داده باشند، بدیهی است این قبیل از فارغ‌التحصیلان، هنگام ثبت‌نام در محل دانشگاهی باید گواهی پایان طرح نیروی انسانی را ارائه کنند.

۴ دانشجویان انصرافی دانشگاه‌ها درصورتی که در سقف مجاز سنوات تحصیلی انصراف داده باشند و همچنین از تاریخ انصراف آنان در دانشگاه تا زمان پذیرش مجدد در دانشگاه و رشته جدید بیش از یک سال سپری نشده باشد نیز می‌توانندثبت نام کنند.

۵ حداقل معدل‌کل دوره جهت فراغت از تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی نمره ۱۲ است و چنانچه کمتر از آن باشد، هیچ مدرکی داده نمی‌شود و فقط گواهی گذراندن دروس دوره اعطا خواهد شد.

۶ پذیرفته‌شدگان رشته مهندسی تکنولوژی اویونیک لازم است حداکثر تا پایان نیمسال اول سال تحصیلی نسبت به ارائه مدرک اویونیک از سازمان هواپیمایی کشوری اقدام کنند، در غیر این صورت از ادامه تحصیل آن‌ها جلوگیری به عمل خواهد آمد.

۷ پذیرفته‌شدگان رشته مهندسی تکنولوژی هواپیما لازم است حداکثر تا پایان نیمسال اول سال تحصیلی نسبت به ارائه مدرک موتور و بدنه هواپیما از سازمان هواپیمایی کشوری اقدام کنند، در غیر این صورت از ادامه تحصیل آن‌ها جلوگیری به عمل خواهد آمد.

۸ طلاب علوم دینی دارنده مدرک معادل کاردانی موردتایید و دارای معافیت تحصیلی حوزه به شرطی که مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه یا مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و اصفهان تایید کنند، قادرند ضمن‌اینکه در حوزه به تحصیل اشتغال دارند به موازات آن در دوره کارشناسی ناپیوسته نیز تحصیل کنند و با همان معافیت تحصیلی حوزه، اشتغال به تحصیل آن‌ها در دوره کارشناسی ناپیوسته بلامانع است. بدیهی است هر موقع حوزه علمیه معافیت تحصیلی طلبه را خاتمه‌یافته اعلام کند، مشمول دیگر نمی‌تواند به‌عنوان دانشجو از معافیت تحصیلی استفاده کند و باید خود را به سازمان وظیفه‌عمومی معرفی کند، این‌گونه دانشجویان برای ثبت‌نام در هر سال تحصیلی باید موافقت‌نامه حوزه علمیه مربوطه را ارائه کنند.

منبع: روزنامه فرهیختگان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.