«انجمن سربازان زن دانمارک» پس از دریافت ۱۰۰ گزارش از آزار جنسی زنان در ارتش در دو سال گذشته، خواستار انجام تحقیقات در خصوص افزایش جرایم جنسی در میان نیرو‌های نظامی این کشور شد.

شیوع آزار جنسی زنان در ارتش دانمارکبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، تنها در دو سال گذشته «انجمن سربازان زن دانمارک» بیش از ۱۰۰ گزارش دریافت کرده که حاکی از آزار جنسی زنان در طول خدمتشان در ارتش این کشور بوده است. به همین دلیل این انجمن خواستار انجام تحقیقات در این خصوص شده است.

ماری سیم، معاون فرماندهی انجمن سربازان زن دانمارک، در این خصوص به روزنامه «پولیتیکن» گفت: «این گزارش‌ها شامل مواردی مانند صحبت‌های توهین‌آمیز و موارد خشونت آمیز مانند حمله و تلاش برای تجاوز جنسی است».

بنا به گفته او، این آزار و اذیت‌ها هم در زمان حضور نیرو‌های ارتش در دانمارک صورت گرفته است و هم در زمان اعزام آن‌ها به یک عملیات نظامی.

ماری سیم در ادامه افزود: «پرسنل سابق ارتش از آزار و اذیت جنسی در داخل کمپ‌ها که باید به عنوان یک مکان امن استفاده شود سخن گفتند».

بنا به گفته او، حالت هوشیاری همیشگی نسبت به همکاران مرد بسیاری از زنان نظامی را تحت تاثیر قرار داده و سبب خستگی و ضعف آن‌ها می‌شود. حال آنکه بنا به گزارش انجمن سربازان زن دانمارک، هیچ یک از این موارد آزار جنسی زنان در ارتش به طور رسمی گزارش نشده است.

این در حالی است که ژنرال بیورن بیسروپ، رئیس ارتش دانمارک، تاکید کرد نیرو‌های نظامی دانمارک هیچ اطلاعاتی ندارند که تایید کند یک مشکل جامع در مورد سوء رفتار‌های جنسی وجود دارد. هر چند او مطالعه این مسئله را رد نکرد. او در این زمینه گفت: «مطمئن هستم که احتمالا آمار پنهانی در این خصوص وجود دارد که ما از آن بی خبریم».

بیسروپ در ادامه اذعان کرد که اگر گزارش‌های متعدد به انجمن سربازان زن درست باشد، بنابراین وضع «کاملا غیرقابل قبول است».

گفته می‌شود از سال ۲۰۰۳ که تحقیقی صورت گرفت و در آن از هر سه زن یک نفر اظهار کرد در معرض رفتار توهین‌آمیز مبتنی بر جنسیتشان قرار گرفته، ارتش دانمارک برخورد با این مسئله را نادیده گرفته است.

ارتش دانمارک دارای پرسنل فعال حدود ۱۵۰۰۰ نظامی و ۵۰۰۰ غیرنظامی است. در سال ۱۹۴۶ زنان دانمارکی با ایجاد «گروه لوته» وارد ارتش شدند، جایی که زنان مجاز به خدمت بودند، اما بدون حمل سلاح. در ۱۹۶۲، به زنان اجازه داده شد در موقعیت‌های برابر با مردان در ارتش ثبت نام کنند. در حال حاضر هفت درصد از تمام پرسنل نیرو‌های مسلح دانمارک را زنان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار