استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

برای رسیدن به رضوان الهی در ماه رمضان سبقت بگیرید

حجت‌الاسلام مؤمنی با اشاره به حدیثی از امام حسن مجتبی (ع) گفت: ماه رمضان میدان مسابقه برای رسیدن به رضوان الهی است و باید نسبت به نماز و گرفتن روزه اهتمام داشته باشیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ،حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی استاد حوزه علمیه در برنامه سحرگهان حرم حضرت معصومه (س) گفت: باید از خدا بخواهیم که به ما توفیق دهد بر اقامه نماز و گرفتن روزه و تلاوت قرآن و آن چه سبب سکون و آرامش می‌شود اقامه نماز است.

وی با اشاره به جایگاه و ارزش نماز در اسلام افزود: کسی که نسبت به نماز بی‌اهمیت باشد در زندگی آرامش ندارد.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: حضرت زهرا (س) از رسول خدا (ص) پرسید اگر کسی نماز را سبک بشمرد چه عقوبتی متوجه وی است که پیامبر (ص) فرمود ۶ عقوبت در دنیا، ۳ عقوبت در لحظه مردن، ۳ عقوبت در قبر و ۳ عقوبت در قیامت در انتظار وی است.

مؤمنی ادامه داد: کسی که نماز نمی‌خواند برکت از عمرش می‌رود و همچنین برکت از رزقش می‌رود و هر عمل صالحی انجام دهد حساب نمی‌شود و دعایش مستجاب نمی‌شود.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) گفت: ترک نماز از عمد در حد گناه کبیره است، هیچ موضوعی مثل نماز بینی شیطان را به زمین نمی‌زند.

مؤمنی با اشاره به حدیثی از امام حسن مجتبی (ع) افزود: ماه رمضان میدان مسابقه برای رسیدن به رضوان الهی است، باید نسبت به نماز و گرفتن روزه اهتمام داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: باید در آیات قرآن تأمل داشته باشیم، چون یک آیه از قرآن سبب هدایت انسانی می‌شود و هیچ موضوعی نظیر قرآن زنگار منازل را از بین نمی‌برد.

وی تصریح کرد: امیرالمؤمنین (ع) فرمودند که بالاترین ذکر پس از نماز قرائت قرآن است، برگزاری جلسات قرآن دوره و روضه‌های خانگی بسیار با ارزش و مهم است و به آن نیازمند هستیم.

مؤمنی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم بیان کرد: آیات الهی به انسان نور می‌دهد و به واسطه قرآن زنگار از دل بیرون می‌رود، باید در منازل قرائت قرآن پخش شود، چون دارای آثار و برکات بی‌نظیری است.

انتهای پیام/الف

ماه رمضان میدان مسابقه برای رسیدن به رضوان الهی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار