عضو مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد؛

بهره‌مند شدن از تقوا و معنویت در ماه مبارک رمضان

آیت‌الله پورمحمدی گفت: به تعبیر قرآن کریم رمضان دارای تقوا و معنویت بی‌نظیری است که در ماه‌های دیگر وجود ندارد و باید از آن بهره‌مند شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ، آیت‌الله محمد تقی پورمحمدی عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: رمضان بهترین فرصت برای خودسازی نفس است، افرادی که دچار لغزش و خطا و گناه شدند در این ماه از خداوند طلب بخشش کنند.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان باید از درگاه خداوند طلب مغفرت و گذشت کرد، افزود: رمضان ماه ضیافت الهی است و شهرالله است، ماه رمضان دارای تقوا و معنویت بی نظیری است که باید از آن بهره‌مند شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) تصریح کرد: انسان باید دو چیز را با نیت‌های پاک از خداوند بخواهد که در زمینه روزه گرفتن و قرائت قرآن کریم موفق شود و با آیات الهی مأنوس شود، افرادی که لذت قرائت قرآن را چشیده‌اند باید دل‌های خود را به نور نماز شب و تهجد و انس با قرآن و تلاوت آیات الهی آشنا کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان‌ها در ماه رمضان اهل کرامت می‌شوند، عنوان کرد: نفس‌های انسان در این ماه تسبیح است و خواب‌های انسان عبادت و دعاهایش مستجاب می‌شود و اعمالش قبول می‌شود.

پورمحمدی با اشاره به اهمیت و جایگاه قرآن کریم ادامه داد: قرآن سفره خداوند است و سفره‌ای است که خداوند به روی بندگان خود باز کرده است تا بندگانش در کنار این سفره بنشیند و از نعمت‌های آن بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه خداوند به بشریت منت گذاشته که ماه رمضان را قرار داده است، افزود: خداوند ماه رمضان را برای بندگان خود قرار داد تا از این فرصت استفاده کنند و به سوی درگاه الهی بیایند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انسان‌ها باید در ماه رمضان روزه بگیرند و به تکلیف شرعی خود عمل کنند، بیان کرد: به تعبیر قرآن کریم رمضان دارای تقوا و معنویت بی نظیری است که در ماه‌های دیگر وجود ندارد و باید از آن بهره‌مند شد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه یکسان شدن فقیر و غنی یکی از مهم‌ترین خصوصیات ماه رمضان است، تصریح کرد: ماه رمضان ماهی است که قرآن در آن نازل شده است، یکی از مشخصات ماه رمضان این است که ماه نزول قرآن است و ماهی است که شب‌های قدر در آن قرار گرفته است که دارای ارزش و اهمیت بی نظیری است.

پورمحمدی ادامه داد: امام صادق (ع) فرمودند خداوند ماه رمضان را قرار داد تا فقیر و غنی یکسان باشند و افراد ثروتمند درد فقرا را احساس کنند، خدای متعال به ماه رمضان برتری داده است و لیله القدر را در این ماه قرار داده است.

وی با بیان اینکه رمضان بهترین فرصت برای نزدیک شدن به درگاه الهی است، بیان کرد: رمضان فرصتی است که خدا در اختیار بندگان خود قرار داده است و خداوند بندگان خود را به این ماه دعوت کرده و این دعوتی است که خداوند انسان‌ها را به سوی ضیافت خود می‌کشاند.

انتهای پیام/الف

ماه رمضان بهترین فرصت برای نزدیک شدن به درگاه الهی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.