معاون فرهنگی وزیر علوم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هیچ دانشگاهی حق برگزاری اردوی مختلط را ندارد/ اردوهای علمی دانشگاهی آئین نامه‌ای جداگانه دارند

غفاری گفت: مجوز اردو‌های علمی که برای شرکت در نمایشگاه، بازدید تخصصی و شرکت در کنفرانس‌هاست، آئین نامه جداگانه دارد.

اردوهای خارج از کشور مجوز دارند یا خیر؟غلامرضا غفاری معاون فرهنگی وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برگزاری اردوی مختلط دانشجویی، اظهار کرد: در دانشگاه اردو‌های مختلفی داریم که هر کدام آیین نامه‌های متفاوت و خاص خود را دارند؛ در این بین برگزاری اردو‌های دانشجویی به صورت مختلط مجاز نیست و هیچ دانشگاهی حق برگزاری چنین اردویی را ندارد، همچنین اردو‌های خارج از کشور برای دانشجویان ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه اردو‌های دانشگاهی بر اساس آیین نامه‌های وزارت علوم برگزار می‌شوند، گفت: با دانشگاهی که بر خلاف آیین نامه برخورد کند به شدت برخورد می‌شود و به هیچ عنوان نباید این نوع اردوها  برگزار شود.

معاون فرهنگی وزیر علوم ادامه داد: مجوز برگزاری اردوهای مختلط هیچ وقت صادر نخواهد شد و برپایی اردوهای خارج کشور هم شرایط خاصی دارد که در شورای اسلامی باید درباره آن تصمیم گیری شود و اصلاح آئین نامه اردو‌های دانشجویی را باید شورای اسلامی دانشگاه‌ها تدوین کند تا پس از تدوین به دانشگاه‌ها ابلاغ شود.

صدور مجوز‌ اردو‌های دانشگاهی با حوزه فرهنگی است

غفاری با اشاره به اینکه مجوز‌ اردو‌ها باید از حوزه فرهنگی دانشگاه‌ها صادر شود، تشریح کرد: مجوز این سفر‌ها بر عهده دانشکده و استاد مربوطه قرار گرفته که در تبصره ماده ۲  دستورالعمل سفر‌های آموزشی و پژوهشی ابلاغ شده است، .

معاون فرهنگی وزیر علوم یادآوری کرد: اردوهای علمی دانشگاهی آئین نامه‌ای جداگانه دارند؛ مجوز این اردوها برای شرکت در نمایشگاه، بازدید تخصصی، شرکت در کنفرانس‌ها و بازدید‌های علمی است که آن هم آئین نامه جداگانه دارد، اردو‌ها باید در دانشگاه‌ تفکیک شده باشد و در آیین نامه‌های ابلاغی وزارت علوم به دانشگاه‌ها استاندارد برگزاری این چنین اردو‌ها ذکر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار