امام جمعه شازند:

امر به معروف و نهی از منکر خاکریزی در برابر هجمه های دشمن است

امام جمعه شازند گفت:امر به معروف و نهی از منکر حکم خاکریزهایی در مقابل هجمه هایی که به فرهنگ دینی و مذهبی و اعتقادی ما وارد می شود را دارد.

امر به معروف و نهی از منکر خاکریزی در برابر هجمه های دشمن است.به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛صبح روز یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه، جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر با حضور یادگاری دادستان شهرستان شازند، عرب فرماندار شازند، ائمه جمعه، مهجوری فرمانده سپاه شازند و جمعی از مسئولین شهرستانی عضو ستاد در دفتر دادستان شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام موسوی امام جمعه شازند در این جلسه گفت: امربه معروف و نهی از منکر یکی از ارکان اساسی حکومت اسلامی است که باید مورد توجه همه مردم و مسئولین قرار گیرد و نباید از آن غافل شویم.

حجت الاسلام موسوی افزود: برخی از تصمیمات در جلسات ستاد امر به معروف و نهی از منکر حکم خاکریز‌هایی در مقابل هجمه‌هایی که به فرهنگ دینی و مذهبی واعتقادی ما می‌شود، دارد. وهمه باید به آن در هر جایگاهی که هستند توجه کنند.

وی خاطر نشان کرد: قطعاً نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم مدینه‌ی فاضله را ایجاد کنیم چرا که ما معصوم نیستیم وعاری از گناه، اما می‌تواینم تلاش کنیم حداقل در حد توان نشانه‌های جامعه‌ی اسلامی را حفظ کرده و گسترش دهیم.

موسوی در این جلسه با اشاره به برگزاری جشن‌ها. کنسرت‌ها گفت: قبل از برگزاری جشن‌ها و کنسرت هاباید ستاد امر به معروف و شورای تامین برگزار شود تا بتوانیم از مسائل پیش آمده دیگر جلوگیری کنیم تا دچار اسیب‌های اجتماعی نشویم

وی ادامه داد: اسلام هم به دنبال نشاط اجتماعی است، اما باید ترتیبی داده شود که به حداقل آسیب‌ها برسیم و اتفاقاتی که باعث ناراحتی مردم می‌شود را به وجود نیاوریم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه نگاه فعلی به موضوع امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر با نگاه دین فاصله دارد، خواستار توجه بیشتر در این خصوص شد.

یادگاری دادستان شهرستان شازند در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تبیین مصادیق این فریضه دینی گفت: نباید در این حوزه بر مبنای منافع شخصی عمل کنیم.

دادستان شازند آشنایی با مراتب و قواعد امر به معروف را از مهم‌ترین ویژگی‌های آمران به معروف در جامعه دانست و اظهار داشت: اگر بخواهیم در راه اصلاح جامعه گام برداریم، باید در مرتبه نخست از خودمان شروع کنیم و اگر در این زمینه به کاری که انجام می‌دهیم، اعتقاد نداشته باشیم، اثر بخش نخواهد بود.

وی در پایان با اشاره به برگزاری جنگ‌های شادی و کنسرت‌ها در شهرستان گفت: قانون سازوکار و اجازه کنسرت و نشاط اجتماعی را برای عموم داده است ومنعی در این خصوص نیست و از طرفی اداره فرهنگ و ارشاد طبق قوانین قانونگذار متولی برای صدور مجوز اقدامات لازم را با دستگاه‌های زیربط انجام می‌دهد و می‌تواند برگزار کند

یادگاری در ادامه افزود: قانون در همه موارد دستور العمل دارد و معلوم است و به قانونگذار وظیفه ورود به مسائل فساد و فحشا را در این مراسمات و موارد دیگر راداده است که اگر در این برنامه‌ها چنین مسائلی دیده شد قانونگذار میتواند ورود پیداکند و همچنین از اعضای ستاد امر ب معروف میخواهیم که به ما گزارش دهند تا برخورد لازم را طبق قانون انجام دهیم و وظیفه ما در چنین زمینه‌ای ممانعت می‌باشد

در این جلسه فرماندار و رئیس شورای تامین شهرستان ضمن تبریک حلول ماه رمضان ماه میهمانی خدا در این خصوص توضیح دادند که همه ما بعنوان یک مسلمان وظیفه امر به معروف ونهی از منکر در کارمان وجامعه داریم وباید انجام دهیم. وی همه عزیزان را به وحدت دعوت نمود وبا توجه به شرایط کشور بیان کرد فقط با وحدت وهمدلی میشود از این تنگنا‌ها عبور کرد.

فرماندار شهرستان شازند در پایان ضمن دعوت به انسجام ووحدت بیان کرد: شورای تامین شهرستان با هر کاری که باعث زیرسئوال رفتن شئونات اسلامی وبی بندوباری شود حتما مقابله وبرخورد خواهدکرد.

انتهای پیام/ی

امربه معروف و نهی از منکر یکی از ارکان اساسی حکومت اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.