قائم مقام مدرسه عالی فقه عنوان کرد؛

نقش اساسی قرآن و ماه رمضان در تکامل و عروج بندگان خدا

حجت‌الاسلام عابدیان گفت: ‌قرآن کریم و ماه رمضان در تکامل بندگان خدا نقشی اساسی دارند و کسانی که درماه رمضان با نور قرآن همراه شوند به نقطه اوج بندگی می‌رسند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ، حجت‌الاسلام عابدیان قائم مقام مدرسه عالی فقه در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد گفت: قرآن کریم و ماه رمضان در یک پیوند تکوینی و الهی قراردارند که نمی‌توان آن‌ها را بدون هم تصور کرد.

وی با اشاره به جایگاه قرآن افزود: قرآن کریم و ماه رمضان در تکامل و عروج بندگان خدا نقشی اساسی دارند، کسانی که در ماه رمضان با نور قرآن همراه شوند و با او همراه باشند به نقطه اوج بندگی می‌رسند.

قائم مقام مدرسه عالی فقه تصریح کرد: تفقه در قرآن یکی از مهم‌ترین اوامری است که خداوند و پیامبر و ائمه اطهار (ع) ما را به آن رهمنون ساخته است و تفسیر در ماه رمضان ربیع دل‌ها را متجلی می‌کند.

عابدیان بیان کرد: طلاب در مدرسه علمیه حجتیه با قرآن کریم و درس آیت‌الله سبحانی مرجع تقلید شیعیان مفتحر هستند و امیدواریم در این روز‌ها بتوانیم فضای مناسبی را برای استماع و بهره مندی هر چه بیشتر از کلام وحی بیابیم.

وی با بیان اینکه نفسی که در ماه رمضان کشیده می‌شود تسبیح است، گفت: خواب انسان در این ماه عبادت محسوب می‌شود، ماه رمضان افضل ماه‌های سال است و قرآن نیز مهم‌ترین متنی است که خداوند متعال آن را برای هدایت بشر ارزانی داشته است.

قائم مقام مدرسه عالی فقه ادامه داد: انسان باید در ماه مبارک رمضان قدردان این زمان و مکان و کلام الهی باشد و با اتصال به این دو و محبت اهل بیت (ع) با ریزش گناهان به آرامش و وصل به پروردگار برسد.

عابدیان عنوان کرد: ماه رمضان دارای ویژگی‌های خاصی است که در هیچ زمان دیگری قابل دست‌یابی نیست، خداوند در این ماه شریف برکات و نعمات و آثاری را نهاده است که در هیچ زمان دیگری وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: نماز کسی که در یک بیابان و زمین معمولی و ساده نماز می‌خواند و کسی که در مسجد النبی یا مسجد الحرام نماز می‌خواند قطعاً از نظر برکات و آثار، یکسانی برخوردار نیست، خداوند متعال آثار خاصی را در مسجد الحرام یا مضاجع شریف بزرگان نهاده است که آثار اعمال انسان را به شکل جالبی ارتقا می‌بخشد.

انتهای پیام/الف

قرآن و ماه رمضان در تکامل و عروج بندگان خدا نقشی اساسی دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.