قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد مطرح کرد؛

مسئولیت سنگین اساتید در رویکرد تحولی دانشگاه آزاد/ در حل چالش‌ها و مشکلات کشور پیشگام می‌شویم

رنجبر گفت: رسالت و مسئولیت اساتید در رویکرد جدید تحولی دانشگاه آزاد بسیار سنگین است.

دانشگاه آزاد اسلامی قصد پیشگامی در حل چالش‌ها و مشکلات کشور داردبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، بیژن رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد در امور آموزش عالی و ساماندهی پژوهش‌های تحصیلات تکمیلی در مراسم تجلیل از اساتید نمونه کشوری دانشگاه آزاد اظهار کرد: امروز خوشبختانه در سطح دانشگاه‌های کشور اساتید مومن، مخلص، دارای باور‌های عمیق دینی و دارای اعتماد به نفس ملی فراوان داریم. این اساتید تربیت شدگان دوران انقلاب هستند که در سطح دانشگاه‌ها با پایه‌های بالای علمی مشغول خدمت هستند که مایه خرسندی و افتخار است.

رنجبر گفت: دانشگاه آزاد با نصب العین قرار دادن رهنمود‌های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حرکت پرشتابی را به سوی فتح سنگر‌های علم و فناوری آغاز کرده است.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد افزود: این دانشگاه در مرحله جدید تحولی خود با هدایت‌ها و رهنمود‌های ولایتی رئیس هیئت موسس و هیئت امنا، طهرانچی، مدیران و مسئولان، عزم خود را جزم کرده تا با به کارگیری روش‌های صحیح علمی و فرهنگی، قدرت نرمی را در ابعاد مختلف علمی، اقتصادی، فرهنگی و در راستای کمک به اهداف بزرگ انقلاب اسلامی در برابر هجوم سلطه گران جهانی فراهم آورد.

وی با اشاره به روایتی منسوب به حضرت امیرالمومنین (ع) که می‌فرماید مؤمن همچون کوه استوار است که طوفان‌ها بر او اثری ندارد، افزود: بی‌شک در مقابله با تهاجم و جنگ اقتصادی جهان‌خواران، ایجاد استحکام در اعتقادات و ارزش‌های جامعه اسلامی و به ویژه فعالیت‌های شبانه روزی اساتید و دانشمندان این مرز و بوم راهگشاست.

رنجبر تاکید کرد: دانشگاه آزاد به همت فرهیختگان و اساتید مؤمن در رویکرد تحولی و نوین خود قصد پیشگامی در حل چالش ها، مسائل و مشکلات کشور را با قدرت و استواری دارد.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: امیدواریم با توجه به تعداد بالای پایان نامه‌ها و رساله‌های مقاطع کارشناسی ارشد و همچنین هدایت صحیح دانشجویان، مشکلات و چالش‌های کشور با مشارکت دانشگاه آزاد حل شود.

وی تأکید کرد: رسالت و مسئولیت اساتید در رویکرد جدید تحولی دانشگاه آزاد بسیار سنگین است و به‌طورقطع با اجرای صحیح آن شاهد تاثیرات سودمند در اقتصاد ملی کشور خواهیم بود.

اساتید و دانشمندان مغز دانشگاه آزاد هستند

رنجبر در ادامه سخنان خود به تغییر ساختار و چارت سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اشاره و تصریح کرد: امور هیئت علمی این دانشگاه به مرکز مستقل جذب هیئت علمی تبدیل شد، چرا که قلب و مغز دانشگاه آزاد اساتید و دانشمندان هستند.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد افزود: تمامی امور مربوط به جذب، ارتقا و ساماندهی اساتید و مدرسین حق التدریس در مرکز مستقل جذب هیئت علمی صورت می‌گیرد.

وی درباره فرآیند انتخاب اساتید نمونه در دانشگاه آزاد، اظهار داشت: روند انتخاب اساتید نمونه در دو مرحله شروع شد. در مرحله نخست طی فراخوان کشوری مقرر شد روسای استانی، اساتید برگزیده را انتخاب کنند. در مرحله دوم نیز از معاونان آموزشی و پژوهشی درخواست شد در حوزه‌های علوم انسانی، علوم پایه، مهندسی، کشاورزی و علوم پزشکی اساتید نمونه را معرفی کنند.

رنجبر در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت ۱۴ نفر از بهترین اساتید که دارای رتبه استاد تمامی و افتخارات ملی و بین المللی هستند، انتخاب و معرفی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.