برومند گفت: میزان رساله‌هایی که بر اثر قرارداد با صنعت نوشته می‌شوند قابل قبول نیست.

درصد رساله‌های ارتباط با صنعت قابل قبول نیست/ همکاری با سازمان برنامه بودجه برای تخصیص اعتبار پژوهشیسعود برومند معاون پژوهشی وزارت علوم،  تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به رساله هایی که در صنعت به کار می روند اظهار کرد: متاسفانه درصد رساله‌هایی که بر اساس قراردادهای ارتباط با صنعت نوشته می‌شوند قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: اما با این وجود رساله‌ها و پایان نامه‌ها در محیط دانشگاهی مورد پایش قرار گرفته و لازمه اتصال آن‌ها با صنعت بررسی شده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم درباره نقش دستگاه‌ها در پیشبرد رسانه ها و پایان نامه های دانشجویی اظهار کرد: هر یک از دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید تقاضای خود را در بستر پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی بیان کنند.

حرکت فعاليت‌های پژوهشی دستگاه‌ها به سمت پروژه‌های تحصیلات تکمیلی 

وی ادامه داد: آنچه به عنوان فعالیت پژوهشی در دستگاه‌ها و سازمان‌ها وجود دارد باید به سمت پروژه تحصیلات تکمیلی حرکت کند.

برومند تصریح کرد: هدف این است که اول دستگاه های دولتی به سمت پروژه ها و پایان نامه ها حرکت کنند و پس از آن ها شرکت بخش خصوصی وارد عمل شود.

معاون پژوهشی وزارت علوم با بیان اینکه در حال حاضر برخی از طرح‌ها و برنامه‌ها انجام شده است گفت: در حال حاضر با سازمان برنامه و بودجه هماهنگ کرده‌ایم تا اعتباری برای پژوهش‌های تقاضا محور در نظر گرفته شود.

وی یادآوری کرد: این بودجه برای پیشبرد فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی دستگاه‌های مختلف در بستر پایان‌نامه‌های دانشجویی است و امیدواریم تا تمام بخش های کشور در این حوزه فعال شوند و بتوانیم آینده درخشانی داشته باشیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار