آیت‌الله مصباح یزدی عنوان کرد؛

صداقت سبب آسایش اجتماعی می‌شود

رئیس موسسه امام خمینی (ره)گفت:یکی از ملاک‌های خوبی اخلاق در زمینه فردی و اجتماعی راستگویی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازقم،آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی،رئیس موسسه امام خمینی (ره)شامگاه چهارشنبه در جلسه درس اخلاق که در دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد با اشاره به اهمیت راستگویی در اسلام اظهار داشت: راستگویی یکی از اخلاق‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به آفات دروغگویی افزود: اگر در جامعه دروغ باشد انسان متوجه نمی‌شود که چه کسی راست گفته و چه کسی دروغ می‌گوید.

رئیس موسسه امام خمینی (ره) با بیان اینکه راستگویی و صداقت سبب آسایش اجتماعی می‌شود، افزود: یکی از ملاک‌های خوبی اخلاق در زمینه فردی و اجتماعی لذت بردن از زندگی و تحقق زندگی شاد و آسوده و آرام است.

وی با تاکید بر اینکه در اخلاق دینی قرب خدا و نیت شرط است، بیان کرد: نزدیک شدن به خدا در اخلاق دینی مورد تاکید است و این موضوع امتیاز اخلاق دینی است، دایره اخلاق دینی وسیع‌ترین ارزش‌های اخلاقی است و عقل را دلیل خوبی و بدی می‌داند و از عقل بهره می‌برد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اخلاق دینی سبب ایجاد موضوع اخلاقی در جامعه می‌شود، گفت: امر الهی موضوع درست می‌کند که اگر انسان کاری را برای رضای الهی انجام دهد از هزاران کار، ثواب و اجر بیشتری دارد، چون دین تاکید کرده است.

آیت‌الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: اگر انسان محبت به خدا داشته باشد متناسب با شان خدایی است، رضوان و رضایت محبوب لذت بی نظیری دارد که هیچ گاه قابل درک نیست و اگر به این محبت برسیم ازخدا می‌خواهیم از معرفت و محبت الهی بیشتر بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/ش

راستگویی از منظر آیت الله مصباح یزدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.