آیت الله اراکی:

باید در هر دستگاهی مدیری در تراز جمهوری اسلامی تربیت شود/ یکی از ویژگی‌های مدیر اجرای عدالت است

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: باید در هر دستگاهی مدیر در تراز جمهوری اسلامی تربیت شود.

باید در هر دستگاهی مدیری در تراز جمهوری اسلامی تربیت شود/ یکی از ویژگی‌های مدیر اجرای عدالت استبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله اراکی دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب در ضیافت افطاری جامعه اسلامی مهندسین که در مجتمع آدینه برگزار شد با اشاره به اینکه حسنه دنیا بر پایه حکم خدا بر زمین است اظهار کرد: حکومت جهانی موعود بر پایه عدالت خداوند بر پا خواهد شد.

وی افزود: مقوله ستم در قرآن کریم نماد نافرمانی خدا است و هیچ ظلمی نیست مگر اینکه خروج از نافرمانی خدا تلقی می‌شود.

آیت الله اراکی ادامه داد: ظلم اجتماعی هم جلوه اش نافرمانی در فرمان الهی است و این بدترین نوع ستم است.

وی با بیان اهمیت تسلیم بودن در برابر فرمان خدا اضافه کرد: خدای بزرگ خدای خلق الله است و فرمان آفرینش از آن او است.

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب خاطرنشان کرد: گزینش و فرمان در اختیار خدای متعال است و لکن انتخاب‌ها باید مطابق با فرمان خدا باشد.

آیت الله اراکی با تاکید بر لزوم عدل شناسی در اسلام گفت: ما اگر حکومت الهی می‌خواهیم داشته باشیم باید زیرساخت‌های تقوایی اش را مستحکم کنیم و این در عرصه‌های مختلف همچون فرهنگ و سیاست لازم است.

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب تاکید کرد: زیر ساخت تقوایی در فقه ما تعریف شده است و زیر ساخت تقوایی زندگی بشری معرفی شده است.

وی با اشاره به اصول مدیریت اسلامی تصریح کرد: مدیر در جامعه اسلامی باید مقید به قانون باشد. سلامت اعتقادی دیگر ویژگی یک مدیر است که اجرای عدالت را در پی دارد.

آیت الله اراکی عنوان کرد: انتخاب مدیران در هر دستگاهی باید بر اساس شایستگی باشد و این باید رعایت شود. در هر دستگاهی باید مدیر در تراز جمهوری اسلامی تربیت شود.

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب با تاکید بر اهمیت شایسته سالاری در انتخاب مدیران یادآور شد: باید هر مدیری که در هر دستگاهی انتخاب می‌شود بر اساس ضوابط انتخاب شود. باید مدیران و مسئولان دست پاک، مومن، پرتلاش باشد و این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

وی در پایان با اشاره به اهمیت وجود مدیران خاضع در جامعه تصریح کرد: مدیر جمهوری اسلامی باید پرتلاش و مومن باشد و مناجات خدا را از دست ندهد. تحریم، سیل، زلزله از جمله مشکلاتی است که در ماه‌های اخیر با آن مواجه بودیم، اما کمک گرفتن از خدا چاره کار است. یعنی ضمن آنکه کار می‌کنیم باید از خدا کمک بگیریم و حکم خدا را در رابطه با جمهوری اسلامی اجرا کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار