بررسی راهکار‌های افزایش صادرات کالا‌های تولیدی

بررسی موانع صادرات کالا‌های تولیدی گیلان در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان بررسی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، استاندار در این نشست بر صادرات و عرضه محصولات تولید استان به کشور‌های حوزه اوراسیا تاکید کرد و گفت: دولت تلاش می‌کند ضمن کاهش عوارض ناشی از نوسانات اقتصادی اخیر، گام‌های موثری برای بهره گیری از فرصت‌های صادراتی و تقویت تولید داخلی بردارد.
مصطفی سالاری در ادامه به نرخ برنج هم اشاره کرد و افزود: زمانی نرخ برنج بالا رفت که کشاورزان زحمتکش برنج خود را با نرخ پایین فروخته اند و بالا رفتن این نرخ به سود واسطه هاست.
وی در ادامه از تجار و فعالان بخش خصوصی خواست تا مشکلات خود را بر اساس الویت دسته بندی کنند تا در جلسه‌ای دیگر درباره حل آن‌ها اقدام شود.
هادی تیزهوش تابان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هم بر کیفی سازی محصولات تولیدی استان تاکید کرد و افزود: بازار‌های حوزه خزر به ویژه روسیه فرصت خوبی است تا فعالان اقتصادی کشورمان در آن نقش آفرینی کنند.
در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی محمد صادق حسنی رئیس مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت و کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی و چند از نفر بازرگانان و تجار نکته نظرات خود را در خصوص رونق تولید و افزایش صادرات تاکید کردند.

انتهای پیام/آ

افزایش تولید داخلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.