ساخت موزه منطقه‌ای خلیج فارس بوشهر در مراحل پایانی است

مسئولان میراث فرهنگی استان بوشهر تلاش می‌کنند موزه منطقه‌ای خلیج فارس بهمن به بهره برداری برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید رحمت‌الله رئوف حنان مدیرکل بازرسی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با همراهی نصرالله ابراهیمی معاون میراث فرهنگی استان بوشهر روند ساخت موزه منطقه ای خلیج فارس بوشهر را بررسی کردند.

 رئوف حنان با ابراز خرسندی از روند ساخت این موزه، آن را  یکی از مهمترین طرح‌های میراث فرهنگی استان بوشهر دانست و گفت: استان بوشهر با توجه به تاریخ کهنی که دارد نیازمند چنین موزه ای است تا بتواند تاریخ خود را بهتر و متمرکز به نمایش بگذارد.

مدیرکل بازرسی میراث فرهنگی کشور، حفاظت از فرهنگ و تمدن ایران را یکی از وظایف مهم این سازمان عنوان کرد و افزود: باید تمام توان خود را به کار گیریم که در یک محیطی مانند موزه خلیج فارس فرهنگ و تاریخ را در مکانی با معماری بومی به مردم نشان دهیم و برای آیندگان به ارث بگذاریم تا نسل‌های بعد از ما نیز گذشته را بهتر بشناسند، زیرا تاریخ درس عبرت است.

 معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر نیز با توضیحاتی درباره موزه خلیج فارس، گفت: این موزه به یکی از موزه‌های فاخر جنوب کشور تبدیل خواهد شد و  سعی شده است فناوری‌های نوین برای نمایش اشیا در آن به کار گرفته شود.

نصرالله ابراهیمی همچنین با اشاره به مراحل ساخت این موره، افزود: این طرح مراحل پایانی عملیات ساختمانی خود را طی می‌کند و در حال تامین اعتبار برای خرید تجهیزات هستیم تا بتوانیم آن را بهمن به بهره برداری برسانیم.

یکی از اشیاء نگهداری شده در  موزه خلیج فارس، بقایای نخستین کشتی جنگی ایران به نام پرسپولیس است.

این کشتی جنگی حدود ۱۰۰ سال پیش خریداری شد و سال ۱۳۸۵ هجری شمسی لاشه آن از زیر آب بیرون کشیده شد.

این کشتی در محوطه موزه به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/ک

تلاش برای افتتاح موزه خلیج فارس بوشهر در بهمن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.