تلاش وکلای نتانیاهو برای به تعویق انداختن جلسه استماعِ پیش از اعلام جرم او

وکلای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از دادستان کل این رژیم خواستند تا جلسه استماع پیش از اعلام جرم او را به تعویق بیندازد.

تلاش وکلای نتانیاهو برای به تعویق انداختن جلسه استماع اوبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جرزالم پست، وکلای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از آویخای مندلبلیت، دادستان کل این رژیم خواستند تا جلسه استماع پیش از اعلام جرم نخست وزیر را به تعویق بیندازد.

بنا به گزارش‌ها این اقدام تنها با هدف جلوگیری از تاثیر جلسه استماع نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر مذاکرات در جهت تشکیل ائتلاف مربوط به کابینه جدید این رژیم که باید تا پایان ماه می‌ تشکیل شود، صورت گرفته است.

دادستان کل رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرد جلسه استماع بنیامین نتانیاهو برای پرونده‌های فسادش در دهم ماه جولای برگزار می‌شود. برگزرای جلسه استماع نتانیاهو در ماه جولای می‌تواند فشار مضاعفی را بر نخست وزیر رژیم صهیونیستی ایجاد کند و روند مذاکرات در جهت تشکیل کابینه ائتلافی و نیز شروع به کار کابینه جدید را مختل نماید.

وکلای نخست وزیر رژیم صهیونیستی امیدوارند بتوانند جلسه استماع او را چند ماه یا بیشتر به تعویق بیندازند. پیشتر دادستان کل رژیم صهیونیستی اعلام کرد با احترام به رای‌های صهیونیست‌ها برای انتخاب نخست وزیر خود، باید اعلام کند که نتایج انتخابات تاثیری بر تصمیمات قانونی نخواهد داشت. در ۲۸ ماه فوریه مندلبلیت اعلام کرد تصمیم دارد به دلیل پرونده‌های فساد نتانیاهو علیه او اعلام جرم کند. 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سه پرونده فساد مالی و پرداخت رشوه متهم شده است. پرونده ۱۰۰۰ مربوط به دریافت پول و هدایای گرانقدر از تجار ثروتمند است. پرونده ۲۰۰۰ درباره تلاش وی برای ایجاد یک توافق پنهانی با یک روزنامه صهیونیستی برای نشان دادن چهره سیاسی بهتری از او در سال ۲۰۱۴ است. پرونده ۳۰۰۰ به فساد مالی نتانیاهو در قرارداد معامله زیردریایی‌های رژیم صهیونیستی ارتباط دارد. پرونده ۴۰۰۰ که خطرناک‌ترین پرونده علیه نتانیاهوست، درباره تسهیلات مالی است که نتانیاهو به مالک شرکت «بزک» ارائه کرد تا از حمایت رسانه‌ای پایگاه خبری «والا» -وابسته به شرکت بزک- برخوردار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار