یک مقام مسئول در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ظهور آفت پروانه در برخی مناطق/ آفت پروانه خسارتی به محصولات کشاورزی وارد نکرد

عامری گفت: به رغم پیدایش ۲ آفت پروانه گربه نوروزی و ونسا در منطقه جنوب شرق و دماوند محصولات کشاورزی آسیبی ندیده اند.

ظهور آفت پروانه در برخی مناطق/ آفت پروانه خسارتی به محصولات کشاورزی وارد نکردعباسعلی عامری معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از بروز و ظهور برخی حشرات در برخی مناطق خبر داد و گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و بارندگی‌های اخیر، در منطقه دماوند و جنوب شرق تهران، گزارش‌هایی از بروز و ظهور برخی حشرات اعلام شد که پس از بازدید همکاران سازمان حفظ نباتات از مزارع مشخص شد که این گونه حشرات پروانه هستند.

وی با اشاره به اینکه آفت پروانه خسارتی به محصولات کشاورزی وارد نمی‌کند، افزود: پروانه‌ها عمدتا روی گیاهان پهن برگ مرتعی سیر زندگی خود را تکمیل می‌کنند که با این وجود جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر آسیب این گونه حشرات به مزارع وجود ندارد.


بیشتر بخوانید: روند مبارزه با ملخ صحرایی تا سه سال آینده ادامه دارد/قحطی مواد غذایی معنا و مفهوم ندارد


عامری ادامه داد: در منطقه جنوب شرق تهران همچون قرچک، ورامین و پیشوا گونه پروانه گربه نوروزی و در منطقه دماوند ونسا به دلیل رطوبت نسبی بالا در این مناطق بر روی گیاهان مرتعی بروز و ظهور پیدا کرده است که این گونه پروانه‌ها به سبب عمر کوتاه تا پایان اردیبهشت به طور کامل از بین می‌روند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اینکه کشاورزان نگران شیوع این پروانه‌ها در مزارع خود نباشند، بیان کرد: با توجه به آنکه بروز و ظهور این گونه پروانه‌ها در مناطق جنوب شرق تهران و دماوند، محصولات کشاورزی را تحت تاثیر خود قرار نداده است، از این رو کشاورزان نگران وجود این پروانه در مزارع خود نباشند.

وی در پایان با بیان اینکه این گونه پروانه ها تا پایان اردیبهشت به طور کامل از بین می روند، تصریح کرد: به رغم پیدایش ۲ آفت پروانه گربه نوروزی و ونسا در منطقه جنوب شرق و دماوند محصولات کشاورزی آسیبی ندیده اند.

انتهای پیام/

کشاورزان نگران شیوع آفت پروانه در مزارع خود نباشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار