ورود مدعی العموم کرمانشاه برای نظارت بر بی‌خطرسازی پسماند‌های بیمارستانی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه از ورود مدعی العموم برای نظارت بر بی‌خطرسازی پسماند‌های بیمارستانی با استفاده از دستگاه‌های استاندارد خبر داد .

به گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،صادقی محمد حسین صادقی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت : با توجه به خطرات و مشکلات ناشی از عدم دفع صحیح پسماند‌های بیمارستانی (شامل زائدات پاتولوژیکی، مواد زائد رادیواکتیو، زائدات دارویی و مواد زائد عفونی و شیمیایی) به دلیل داشتن ترکیبات آلاینده و مخاطره آمیز زیست محیطی، با ورود به موضوع، مدیریت درمانگاه‌ها و مراکز بهداشتی موظف شدند نسبت به استقرار و استفاده از دستگاه‌های استاندارد مورد تأیید سازمان حفاظت محیط زیست اقدام کنند.

وی گفت : همچنین شهرداری موظف شده است که پسماند‌های عادی شده در مبدأ تولید را با شیوه‌های مناسب و مورد تأیید سازمان حفاظت محیط زیست دفع کند.

دادستان کرمانشاه افزود: بر اساس گزارش‌های ارائه شده در راستای دفع صحیح پسماند‌های بیمارستانی ۲۷ دستگاه بی‌خطرسازی در بیمارستان‌ها مستقراست که بسیاری از زباله‌های بیمارستانی استان توسط این دستگاه‌ها بی‌خطرسازی می‌شود.

صادقی ادامه داد: همچنین زباله‌های کیلینیک‌ها و مطب‌های خصوصی شهر کرمانشاه نیز توسط دو شرکت خصوصی جمع آوری و بی‌خطرسازی شده و شهرداری نسبت به دفع آن در فاصله ۱۰ کیلومتری منطقه موسوم به سراب قنبر اقدام می‌کند .

 

 

انتهای پیام/د

خطرات و مشکلات ناشی از عدم دفع صحیح پسماند‌های بیمارستانی

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار