مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی سازمان حمایت:

مجوزی برای افزایش قیمت تن ماهی صادر نکرده‌ایم/ با افزایش غیرمنطقی قیمت برخورد می‌شود

رستمی گفت: هرچند کنسرو تن ماهی مشمول قیمت گذاری این سازمان و کارگروه تنظیم بازار نیست، اما واحدهای تولیدی مکلف به رعایت ضوابط قیمت گذاری خواهند بود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رستمی، مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت با اشاره به مصوبه جلسه دی سال گذشته کارگروه تنظیم بازار گفت: کنسرو تن ماهی و محصولات مشابه مشمول قیمت گذاری تثبیتی نیستند و قیمت آن با توجه به کیفیت، برند و نوع بسته بندی براساس ضوابط قیمت‌گذاری مصوب هیئت تعیین و تثبیت قیمت‌ها و با رعایت سود و ضرایب عمده و خرده فروشی مصوب کمیسیون هیئت عالی نظارت توسط واحد‌های تولیدی تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: هرچند کنسرو تن ماهی از جمله اقلام اولیه  و مشمول قیمت‌گذاری تکلیفی و تثبیتی این سازمان و کارگروه تنظیم بازار نیست، اما واحد‌های تولیدی مکلف به رعایت ضوابط قیمت گذاری مصوب هییت تعیین و تثبیت قیمت‌ها و درصد‌های سود و ضرایب عمده و خرده فروشی خواهند بود و در صورت افزایش غیرمتعارف قیمت و یا وصول شکواییه سازمان حمایت آن را بررسی می‌کند.


بیشتر بخوانید: اتحادیه‌ها سیستم بازرسی را تقویت کنند/ باید قیمت تمام شده همه کالاها بررسی شود 


وی با تاکید بر اینکه واحد‌های تولیدی باید پاسخگوی عملکرد خود در این زمینه باشند، اظهار کرد: در صورت ارائه شکواییه‌ای در این خصوص و یا افزایش قیمت غیرمتعارف، این سازمان و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

این مقام مسئول با اعلام اینکه این موضوع پیش از این نیز به انجمن مربوطه اعلام شده است، تصریح کرد: با توجه به اعتراضات واصله، مکاتبات لازم با واحد‌های تولیدی ذی‌ربط و انجمن مربوطه برای ارائه اسناد و مدارک مثبت صورت گرفته است تا نسبت به بررسی عملکرد وی اقدام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
اقا سو تفاهم شده
مجوز قیمت از کجا امده
نکه انسوي مرزها امده
قیمتها نجومی رو از کجا میارین
باز دست دلال روی کار هست $$$
آخرین اخبار