نشست اروپا و استقبال سرد از پمپئو

خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال در توییتی نوشت وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا از گرفتن عکس یادگاری با وزیر امور خارجه آمریکا امتناع کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، لارنس نورمن، خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال در توییتی نوشت وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در بروکسل عکس یادگاری نگرفتند.

این پیام توئیتری می‌افزاید: یک دیپلمات ارشد اروپایی گفته است پمپئو برای برخورداری از فرصتِ گرفتن عکس یادگاری به بروکسل آمد تا نشان دهنده موضع اروپا و آمریکا علیه ایران باشد. او می‌خواست عکس بگیرد، اما این درخواست را رد و برنامه را پیگیری کردیم.

در همین حال روزنامه واشنگتن پست در گزارشی از نشست امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا که با سفر ناگهانی وزیر خارجه آمریکا مختل شد، نوشت موگرینی با توجه به برنامه کاری فشرده اش، پمپئو را با بی میلی به حضور پذیرفت.

این روزنامه آمریکایی افزود: بسیاری از رهبران اتحادیه اروپا از اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره ایران خشمگین هستند و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بی میلی از پمپئو استقبال کرد.

وزیر خارجه آمریکا سفر امروز خود به مسکو را به منظور شرکت در نشست وزرای خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس در بروکسل برای بررسی اقدام برجامی اخیر ایران لغو کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
همه بخاطر الم شنگه هاي ترامپ ازشون فراري شدن
آخرین اخبار