حسینی: شمس در تنیس روی میز جهان تاریخ ساز شد

رئیس کمیته مسابقات فدراسیون تنیس روی میز گفت: شمس ملی پوش تنیس روی میز کشورمان برای اولین بار در تاریخ ایران در جایگاه پنجم جهان قرار گرفت.

حسینی: شمس در تنیس روی میز جهان تاریخ ساز شدپیمان حسینی رئیس کمیته مسابقات فدراسیون تنیس روی میز در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: نوید شمس ملی پوش نوجوان تنیس روی میز کشورمان در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در رده‌ی سنی نوجوانان در جهان اول شد و توانست در رقابت‌های قهرمانی جهان تنیس روی میز نوجوانان شرکت کند. این ملی پوش ا حضور در برنامه‌ها و اردو‌های فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیا برای اولین بار در تاریخ ایران توانست در رنکینگ نوجوانان جهان در جایگاه پنجم قرار بگیرد و تاریخ ساز شود.

او افزود: مسابقات رده‌ی سنی ۱۱ تا ۱۲ سال آسیا چند سالی در حال برگزاری است. روال این مسابقات آن است که ابتدا در مناطق مختلف آسیا مسابقه برگزار می‌شود و نفرات برتر هر منطقه در یک اردو مشترک شرکت می‌کنند و به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. البته مسابقه یکی از ملاک‌های عضویت در تیم منتخب آسیا است و ملاک دیگر طبق نظر مربیان اردو‌های برگزارشده نفرات برتر را انتخاب می‌کنند. در نهایت تیم منتخب آسیا به صورت یک تیم مستقل در رقابت‌های قهرمانی جهان و بین قاره‌ای شرکت می‌کند.

حسنی در ادامه عنوان کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته در این رده سنی نونهالان تارا سوری و رضا شریعتی موفق شوند قهرمان شوند. این دو نفر در مسابقات قهرمانی آسیا تایلند حضور پیدا کردند و سوری توانست به عنوان سومی مشترک دست یابد و شریعتی به نیمه نهایی صعود نکرد و در جایگاه ششم قرار گرفت.

رئیس کمیته مسابقات فدراسیون تنیس روی میز درباره برگزاری اردو‌های تیم ملی گفت: خرداد ماه انتخابی تیم ملی در بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود و پس از آن اردو‌های آماده سازی تیم جهت شرکت در قهرمانی آسیا در شهریور ماه برگزار می‌شود. اکنون به خاطر ماه مبارک رمضان و امتحانات بازیکنان اردو‌ها تا پیش از انتخابی تیم ملی برگزار نمی‌شود. برنامه‌هایی جهت برگزاری اردو و مسابقات برای تیم ملی در نظر داریم، اما آن‌ها باید تامین اعتبار شوند و در نهایت تصمیم گیری نهایی گرفته می‌شود.

او در پایان عنوان کرد: فدراسیون قطر، کاپ امیر قطر را با حضور تعدادی از بازیکنان برترین دنیا برگزار کرد. این فدراسیون از نوشاد عالمیان ملی پوش تنیس روی میز کشورمان نیز برای شرکت در این اردو دعوت کرد. ارتباط ما با کشور‌های همسایه در زمینه تنیس روی میز ادامه خواهد داشت. همچنین عالمیان نیز با حضور در کاپ قطراز سوی باشگاهی برای آن به رقابت پرداخت کمک مالی شد. همچنین سال گذشته تیم هوپس قطر برای حضور در اردوی مشترک با ایران به کشور ما آمد. در آینده نیز با کشور‌های عمان، قطر، ترکیه و آذربایجان برای پیشبرد اهداف تنیس روی میز روابط ادامه پیدا خواهد کرد.


بیشتر بخوانید:

حضور نوشاد عالمیان در امیر کاپ قطر

مذاکرات مفید برای آینده تنیس روی میز / آمادگی STAG برای همکاری با ایران

ملی پوش کشورمان در مسابقات هوپس تنیس روی میز آسیا مدال برنز کسب کرد


انتهای پیام/

اظهارات حسنی درباره آخرین وضعیت تنیس تیم ملی تنیس روی میز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار