معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی قم مطرح کرد؛

ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر جدید در کشور

حسینی گفت: در حوزه طرح جدید برنامه‌ریزی وزارتخانه، ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی بوده و کار حدود ۱۰۰ هزار واحد شروع شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازقم؛ مازیار حسینی معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی قم پیش از ظهر امروز در جلسه شورای تأمین مسکن استان که در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری برگزار شد گفت: موضوعات مطرح شده در جلسه بسیار خوب بودند، هر چه قدر که با علاقه و احساس نیاز به انجام کار فکر کنیم اجر آن نیز از سوی خداوند متعال پاسخ داده می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر تأمین شغل و سرپناه و مسکن در کشور افزود: بحث مسکن در ظاهر یک بحث یک مؤلفه‌ای است، اما در باطن مسائل بسیاری را در دل خود قرار داده و دارای تبعات اجتماعی و فرهنگی بسیاری است و بسیاری از مسائلی که در جامعه به آن مبتلا هستیم به غفلت از ساخت و ساز بهینه مسکن برمی‌گردد.

وی ابراز کرد: در حال حاضر دو درصد واحد‌های مسکن مهر استان باقی‌مانده و حیف است که این دو درصد آن ۹۸ درصد تکمیل شده را تحت تأثیر قرار دهد.

حسینی با تأکید برداشتن همدلی در حل مشکلات مربوط به مسکن مهر عنوان کرد: از کمک قوه قضاییه در رابطه با واحد‌های مسکن مهر که پرونده قضایی دارند باید استفاده شود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی کمترین مشکل مسکن مهر را مربوط به شرکت خود مالکین و بیشترین مشکل را مربوط به شرکت‌های تعاونی عنوان و تصریح کرد: شرکت‌های تعاونی اعتبارشان از سود برایشان مهم‌تر است، در تجربه مسکن مهر سازنده خوب و سازنده بد داشتیم، قطعاً در واگذاری‌های جدید امتیاز خوب داده شود و در رابطه با سازندگان بد باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی با تأکید بر حمایت از لایحه حوزه مسکن گفت: نزدیک به ۹ هزار و ۵ میلیارد تومان در هیئت دولت برای خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن پیش‌بینی کرده‌ایم.

حسینی افزود: در حوزه طرح جدید برنامه‌ریزی وزارتخانه، ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی بوده که سهم هر استان بر اساس اعلام خود استان‌ها پیش‌بینی شده است، سیاست‌ها اعلام و ظرفیت‌ها پیش‌بینی و کار حدود ۱۰۰ هزار واحد شروع شده است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه حوزه مسکن زمینه اشتغال را با کمترین هزینه ایجاد می‌کند، تصریح کرد: حوزه مسکن، بیش از ۱۴۰ مورد موضوع مرتبط با صنعت ساختمان را فعال می‌کند.

وی مهم‌ترین رکن در حوزه مسکن را بحث زمین عنوان و خاطرنشان کرد: بسته به ذائقه و تجربه می‌توان سیاست‌های حوزه مسکن را پیش برد، همچنین شورای عالی شهرسازی بدون نوبت به مواردی مورد بررسی رسیدگی خواهد کرد.

حسینی بحث فن‌آوری نوین را موضوع جدی وزارت راه و شهرسازی عنوان و بیان کرد: به دنبال ایجاد ساختمان‌های بلندمرتبه نیستیم، بیشتر هزینه‌هایی که برای ساخت و ساز ایجاد شده مربوط به ساختمان‌های بلند بوده است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در پایان با تأکید بر در نظر گرفتن اصول در ساخت و ساز‌ها و شهرسازی و معماری نوین به‌ویژه پیاده‌روسازی گفت: باید به بحث پیاده‌محوری و به‌ویژه بحث دوچرخه دقت بیشتری داشته باشیم، باید خیابان‌ها را عریض‌تر در نظر گرفته و از ایجاد کوچه‌های تنگ و تاریک اجتناب کنیم.

انتهای پیام/الف

۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر جدید در کشور ساخته می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.