مدیر قرارگاه کمک‌ های مردمی قم مطرح کرد؛

ادامه ی فعالیت قرارگاه مردمی قم در مناطق سیل زده بمدت یک سال

خامه یار گفت: روند فعالیت و ارائه خدمت توسط این قرارگاه به سیل زدگان حداقل تا یک سال آینده ادامه می‌یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازقم؛ محمد خامه یارمدیر قرارگاه کمک‌ های مردمی قم در شهر پلدختر استان لرستان گفت: کمک به روند ساخت منزل سیلزدگان یکی از کار‌های مهمی است که قرارگاه مردمی قم طی یک سال آینده در شهر پلدختر دنبال می‌کند.

وی با اشاره به لزوم ساخت مسکن دایمی برای سیلزدگان، افزود: جلوگیری از ورود کانکس به مناطق سیل زده یکی از اقدامات خوبی بود که انجام شد؛ کانکس فضای مناسبی برای زندگی مردم نیست و تبعات اجتماعی زیادی دارد، بنابراین باید هرچه سریعتر اقدامات لازم برای ساخت مسکن دایم حادثه دیدگان آغاز شود.

وی ادامه داد: قرارگاه کمک‌های مردمی قم در شهر پلدختر در کنار تامین و توزیع مایحتاج ضروری سیلزدگان، در امور فنی و مهندسی هم فعالیت دارد و می‌کوشد با کمک خیران در زمینه ساخت واحد‌های مسکونی برای آسیب دیدگان پیشگام باشد.

خامه یار با اشاره به توزیع هزاران بسته مواد غذایی در ماه مبارک رمضان توسط این قرارگاه گفت: با کمک خیران و برخی از مسلمانان کشور‌های همسایه، روند تهیه و توزیع بسته‌های غذایی و افطاری برای سیلزدگان در شهر پلدختر و نوحی اطراف آن همچنان ادامه می‌یابد.

وی بیان کرد: با توجه به بررسی‌های میدانی انجام شده، روند کمک رسانی‌ها به صورت خانه به خانه و با حفظ کرامت مردم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: پاکسازی هزاران خانه از گل و لای باقی مانده و تامین فرش و موکت برای منازلشان، تهیه تعدادی جهیزیه برای عروس و داماد‌های جوان در شهر پلدختر و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله اقدامات قرارگاه کمک‌های مردمی قم است که در کنار تهیه و توزیع غذا و سایر مایحتاج مردم، انجام شده است.

مدیر ستاد اقامه نماز قم گفت: در شب ولادت امام حسن (ع) نیز ۲ جشن بزرگ در شهر پلدختر و معمولان توسط قرارگاه کمک‌های مردمی قم با همکاری سایر مجموعه‌های خدمت رسان برگزار می‌شود که در جریان آن بیش از هفت هزار بسته غذایی و افطاری میان مردم توزیع خواهد شد و بعد از مراسم نیز چندین سرویس جهیزیه کامل به عروس و داماد‌های حادثه دیده هدیه می‌شود.

وی بیان کرد: برای ساخت دو مدرسه در مناطق روستایی پلدختر و همچنین بازسازی ۲ مدرسه در داخل شهر اعلام آمادگی کردیم و به زودی روند عملیاتی کار آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: قرارگاه کمک‌های مردمی قم در کنار توجه به ساخت منازل مسکونی سیلزدگان، با کمک خیران برای ساخت و بازسازی مساجد آسیب دیده نیز اهتمام لازم را دارد.

 کمک ۲۵ میلیارد ریالی مردم قم به سیلزدگان

خامه یار درادامه گفت: تاکنون بیش از ۲۵ میلیارد ریال کمک غیر نقدی از طرف مردم قم و سایر هموطنان از طریق قرارگاه به سیلزدگان اهدا شده است.

وی با اشاره به این که حجم خسارت‌ها در مناطق سیلزده بسیار بالاست، افزود: بسیاری از زیرساخت‌ها در مناطق حادثه دیده، از بین رفته است و با محدودیت‌های اعتبارات دولتی روند بازسازی مناطق سیلزده بسیار طولانی می‌شود، به همین دلیل از همه مردم و خیران می‌خواهیم با تمام توان به روند کمک رسانی‌های خود ادامه دهند تا نیاز‌های سیلزدگان به سرعت تامین شود.

وی ادامه داد: تاکنون خیران ۱۰ میلیارد ریال برای ساخت منازل مسکونی در مناطق سیلزده به قرارگاه کمک‌های مردمی قم تعهد داده اند و به زودی کار ساخت و ساز منازل آسیب دیدگان را آغاز خواهیم کرد.

خامه یار گفت: تامین فرش مورد نیاز مساجد در مناطق آسیب دیده از دیگر فعالیت‌های قرارگاه است که با کمک خیران انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در کنار توجه به امور عمرانی و تامین مایحتاج مردم در مناطق سیلزده، استقرار ۸۰۰ مبلغ دینی در استان لرستان برای همدلی و همراهی با مردم از جمله کار‌های مهمی بود که انجام شد.

وی ادامه داد: قرارگاه کمک‌های مردمی قم در برخی از روز‌های اوج حادثه از ۶۰۰ جهادگر به صورت روزانه پشتیابی کرده است و اکنون نیز آمادگی کامل برای استقبال از گروه‌های جهادی و داوطلبان در این قرارگاه وجود دارد که در همین رابطه به زودی میزبان ۲۲۰ تن از جهادگران متخصص برای خدمت رسانی به سیلزدگان خواهیم بود.

مدیر قرارگاه کمک‌های مردمی قم گفت: توزیع وسایل اولیه زندگی میان سیلزدگان یکی از اولویت‌های این قرارگاه است و تاکنون در این زمینه اقدامات چشمگیری انجام شده است.

وی با اشاره به حضور پررنگ دستگاه‌های امدادی و خدمت رسان استان قم در مناطق سیلزده استان لرستان افزود: راهداری قم با اجرای طرح‌های گسترده از جمله در ساخت جاده معمولان به پلدختر و آتش نشانی قم با انجام یکهزار و ۲۵۰ عملیات امدادی نقش موثری در روند خدمت رسانی به سیلزدگان داشتند.

وقوع سیل در روز‌های نخستین سال جاری منجر به خسارت‌های جانی و مالی فراوان در برخی از نقاط کشور شد؛ روند خدمت رسانی به حادثه دیدگان توسط دستگاه‌های مختلف و مشارکت مردم از همان روز‌های نخست وقوع سیل جریان یافت و اکنون ساخت مسکن و ایجاد سرپناه دائمی برای سیلزدگان در اولویت برنامه‌های کمک رسانی قرار دارد.

انتهای پیام /الف

فعالیت قرارگاه مردمی قم در مناطق سیلزده تا یک سال ادامه دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.