کاهش ۷۶ درصدی قتل در جیرفت

دادستان شهرستان جیرفت با اشاره به کاهش ۷۶ درصدی قتل در جیرفت گفت: در حال حاضر ۱۲ درصد از مددجویان استان، در زندان جیرفت هستند که نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد کاهش را شاهد هستیم.

کاهش ۷۶ درصدی قتل در جیرفتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ حسین سلامی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت صبح امروز در جلسه ویدئو کنفرانس با رئیس کل دادگستری استان کرمان که در محل زندان جیرفت برگزار گردید، گفت: خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه که صورت پذیرفته است و همچنین رونق بخش کشاورزی در سال ۹۷ نسبت به سال ماقبل آن جرائم خشنی از قبیل قتل ۷۶ درصد در جیرفت کاهش یافته است.

وی افزود:با توجه به تاکیدات حضرت آیت الله رئیسی، ریاست قوه قضائیه و در راستای سیاست‌های حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از ابتدای سال جاری تا کنون شاهد کاهش ۲۰ درصدی ورودی به زندان جیرفت نیز هستیم.

سلامی با بیان اینکه ۵۹ درصد زندانیان جیرفت دارای جرائم مواد مخدر می‌باشند، گفت: جرائم مواد مخدر، سرقت، جرائم علیه اشخاص، محکومیت‌های مالی و سایر جرائم در صدر جرائمی هستند که زندانیان مرتکب شده اند.

این مقام قضائی عنوان کرد:۹۴ درصد مددجویان زندان جیرفت مرد و مابقی (۶ درصد) خانم می‌باشند که از این بین ۶۸ درصد آن‌ها متاهل و عمدتا (۸۲ درصد) دارای فرزند هستند.

وی با اشاره به اینکه ۶۷ درصد افرادی که در زندان در حال تحمل حبس هستند فاقد سابقه کیفری می‌باشند، عنوان کرد: تنها ۸ درصد زندانیان دارای تحصیلات دانشگاهی می‌باشند و ۲۶ درصد دیپلم و مابقی زیر دیپلم هستند.

دادستان جیرفت اعلام کرد:گروه سنی ۲۶ تا ۳۲ سال با ۳۰ درصد بیشترین حجم زندانیان و گروه سنی بالای ۶۰ سال با یک درصد کمترین میزان را از لحاظ عددی به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام/س

کاهش ۲۰ درصدی ورودی به زندان جیرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار