جلوگیری از ورود تجهیزات فاز ۲ پالایشگاه

شهرداری آبادان به دلیل آنچه که طلب خود بابت عوارض عنوان کرده از ورود تجهیزات سنگین نفتی به فاز ۲ پالایشگاه آبادان جلوگیری کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،حسین حمیدپور شهردار آبادان روز چهارشنبه گفت:با وجود اینکه فاز ۲ پالایشگاه آبادان یکی از پروژه‌های مهم در حال اجرا در کشور می‌باشد، ولی در پرداخت عوارض به شهرداری کوتاهی می‌کند.

وی افزود: شهرداری نیز در راستای کمک به اجرای فاز ۲ پالایشگاه آبادان همکاری لازم را داشته و برای وصول طلب خود بار‌ها پیگیری کرده، ولی متولیان اجرای این پروژه تا کنون به تعهدات مالی خود در قبال شهر آبادان عمل نکرده اند.

شهرداری آبادان گفت: مسئولان فاز ۲ پالایشگاه آبادان بر خلاف توافق صورت گرفته مدعی اند عوارض ساخت و ساز این فاز را به جای شهرداری به سازمان منطقه آزاد اروند پرداخت می‌کنند که این خلاف مقررات است.

حمید پور ادامه داد: فعالیت‌های عمرانی فاز ۲ پالایشگاه آبادان در حوزه شهری مربوط به شهرداری آبادان است و ارائه هر گونه مجوز فعالیت عمرانی باید از سوی شهرداری صادر شود.

وی گفت: وصول عوارض شهری از فاز ۲ پالایشگاه آبادان حق شهرداری است، زیرا تردد ماشین آلات و تجهیزات سنگین این طرح صنعتی در سطح شهر باعث از بین رفتن زیرساخت‌های شهر شده است.

شهرداری آبادان با اشاره به بدهی ۶۰۰ میلیارد ریالی فاز ۲ پالایشگاه آبادان به شهرداری افزود: برای احقاق حق شهرداری آبادان از فاز ۲ پالایشگاه و مجموعه نفت، استفاده از تمامی گزینه‌ها از جمله ممنوعیت ورود تجهیزات سنگین به حوزه شهری از سوی این شهرداری در دست پیگیری و اجراست.

حمیدپور ادامه داد: حقوق شهروندان قابل چشم پوشی نیست، اما برخی ارگان‌ها با پرداخت نکردن عوارض به شهرداری در حق این شهر ظلم می‌کنند.

وی افزود: تا زمانی که عوارض شهرداری از سوی فاز ۲ پالایشگاه آبادان پرداخت نشود اجازه ورود تجهیزات سنگین این پالایشگاه که خسارت‌های زیادی به معابر و زیر ساخت‌های شهری وارد می‌کنند داده نمی‌شود.

شهردار آبادان گفت: در نخستین ساعات بامداد امروز شاهد ورود غیر قانونی تجهیزات فوق سنگین فاز ۲ پالایشگاه آبادان به محدوده شهری آبادان بودیم که عوامل شهرداری حسب وظیفه مانع حرکت کاروان حامل تجهیزات سنگین فاز ۲ در خیابان‌های شهر آبادان شدند.

حمیدپور افزود: مسئولان فاز ۲ پالایشگاه آبادان بامداد چهارشنبه برای عبور محموله فوق سنگین این طرح بدون هماهنگی اقدام به مسدود کردن خیابان‌های اصلی آبادان که ۲ بیمارستان در مسیر آن قرار دارند کردند که شاهد بروز ترافیک در هسته مرکز هسته‌ای شهر آبادان بودیم؛ بنابراین گزارش مسئولان فاز ۲ پالایشگاه آبادان حاضر به پاسخگویی در این خصوص نشدند.

شهردار آبادان پیش از این میزان بدهی فاز ۲ پالایشگاه به این شهرداری بابت عوارض را ۶۰۰ میلیارد ریال عنوان کرده بود.

انتهای پیام/ د

ورود تجهیزات سنگین نفتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.