کسب ۱۰۸ سهمیه المپیک در مسابقات جهانی کشتی

سه ماه دیگر تا زمان برگزاری رقابت‌های کشتی بزرگسالان قهرمانی جهان و گزینشی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در شهر نورسلطان قزاقستان باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پنج کشتی گیر برتر هر وزن (مجموعاً شش نفر) در رقابت‌های جهانی سال ۲۰۱۹ میلادی که روز‌های ۲۳ تا ۳۱ شهریورماه در شهر نورسلطان کشور قزاقستان برگزار می‌شود، مجوز حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را بدست می‌آورند و در مجموع ۱۰۸ نفر (در شش وزن المپیکی) در سه رشته آزاد، فرنگی و زنان در گام اول سهمیه این رویداد مهم را کسب می‌کنند.

طبق برنامه مسابقات کشتی فرنگی روز‌های ۲۳ تا ۲۶ شهریور و رقابت‌های کشتی آزاد روز‌های ۲۸ تا ۳۱ شهریورماه برگزار خواهد شد.

همچنین اتحادیه جهانی کشتی ۵ مسابقه گزینشی دیگر را نیز برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ که ۴۵۳ روز دیگر در شهر توکیو کشور ژاپن برگزار می‌شود در نظر گرفته است که شامل یک رقابت در هر قاره (رقابت‌های گزینشی قاره آسیا روز‌های ۸ تا ۱۰ فروردین ماه سال ۹۹ در یکی از شهر‌های "شی آن" چین، اولان باتور مغولستان یا پیونگ چانگ کره جنوبی) و رقابت‌های رقابت‌های گزینشی جهانی روز‌های ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۹۹ در شهر صوفیه پایتخت کشور بلغارستان می‌باشد.

با توجه به اعلام اتحادیه جهانی در هر وزن ۱۶ کشتی گیر مجوز حضور در بازی‌های المپیک را دارند که این نفرات از بین کشتی گیران برتر رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان و پنج مسابقه گزینشی فوق انتخاب خواهند شد. مسابقات گزینشی جهانی نسبت به المپیک ریو یک مرحله کمتر شده است.

رقابت‌های کشتی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو ژاپن روز‌های ۱۲ تا ۱۸ مردادماه سال ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.


بیشتر بخوانید:

اعلام قوانین جدید داوری کشتی توسط اتحادیه جهانی

محمدی: شرایط اردوی ترکمنستان ایده آل بود/ کار سختی در رقابت‌های جهانی داریم

تغییر و تحولات معنادار در فدراسیون کشتی!


انتهای پیام/

سه ماه تا آغاز رقابت‌های کشتی قهرمانی سال ۲۰۱۹ جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار