از برگزاری کارگاه ازدواج بدون شکست تا حمایت از تولید ملی در نمایشگاه قرآن کریم

بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از ۲۱ اردیبهشت ماه در مصلای حضرت امام خمینی (ره) آغاز شد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «قرآن معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از ۲۱ اردیبهشت ماه در مصلای حضرت امام خمینی (ره) آغاز شده است. در ادامه این گزارش به برخی برنامه ها و اتفاقات این نمایشگاه اشاره می شود.

ازبرگزاری کارگاه ازدواج بدون شکست تا حمایت از تولید ملی درنمایشگاه قرآن کریم

ارائه کتاب «احکام عمومی بازار» در نمایشگاه قرآن کریم

کتاب «احکام عمومی بازار» در ۲۰۸ صفحه و به قیمت ۵۵ هزار ریال عرضه شده است و بخش اول آن با عنوان «کلیات کسب» منتشر شده و شامل مطالبی چون معنای تجارت، فضیلت تجارت، تقسیم تجارت از جهت حکم شرعی، ارزش تلاش اقتصادی حلال در اسلام، زراعت، تنبلی در کار، کم کاری و زیاده روی در کار، سود تجارت، مسائل جانبی تجارت، احتکار، حکم احتکار، مذمت احتکار کننده در روایات و احتکار سایر احتیاجات مردم است.

در بخش دوم این کتاب با عنوان «مستحبات و مکروهات کسب و تجارت» به مواردی همانند مستحبات کسب و تجارت، زکات سرمایه تجارت، مکروهات کسب و تجارت، اخلاق و آداب تجارت، قسم خوردن در معامله، تعریف کالا در موقع فروش، بدگویی از کالا در موقع خرید آن و حقوق مشتری در اسلام اشاره شده است.

بخش سوم این کتاب نیز با عنوان «احکام کسب و تجارت» به مطالبی همانند حکم غش در معامله، فروختن جنس پاکی که نجس شده، قصد ندادن پول جنس، دادن پول جنس از پول حرام، خرید جنس دزدی و تهیه شده از قمار، معاملات مکروه، شرایط خریدار و فروشنده، حکم معامله اجباری، معامله با بچه، تلف مال در معامله با بچه، فروش مال دیگری بدون اجازه، شرایط جنس فروخته شده و عوض آن، حکم وزن کردن به جای پیمانه، معامله کالای وقفی و خرید و فروش ملک اجاره‌ای پرداخته است.

حضورمؤسسه مکتب القرآن در نمایشگاه قرآن کریم

طراحی پازل با موضوع عبارت‌های قرآنی ویژه والدین و ویژه خردسالان مسابقه ارائه محفوظات آیات، سوره‌ها و احادیث و دریافت جوایز، سوار بر قطار قرآنی با موضوع مدیحه سرایی، قرائت دعای فرج، ارائه محفوظات ویژه گروه سنی چهار تا شش سال از جمله برنامه‌های این غرفه است.

همچنین بازی جنگل رضوان براساس نرم افزار قرآنی طراحی شده توسط مکتب القرآن که از طریق بازی مفاهیم قرآنی به خردسالان آموزش داده می‌شود، از دیگر خدماتی است که در این غرفه به بازدیدکنندگان نمایشگاه بیست و هفتم ارائه می‌شود.

ازبرگزاری کارگاه ازدواج بدون شکست تا حمایت از تولید ملی درنمایشگاه قرآن کریم

طرح ملی نذر حجاب با عنوان فردوس سه ساله شد

بانیان این طرح که سه برند هستند با حمایت بنیاد مد و لباس معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فعالیت می‌پردازند و سود بازرگانی آن کاملا حذف شده است. در این طرح که از فردا آغاز می‌شود، چادر‌های کهنه با چادر‌های نو و با قیمتی حدود ۳۵ درصد ارزان‌تر تعویض می‌شود.

ازبرگزاری کارگاه ازدواج بدون شکست تا حمایت از تولید ملی درنمایشگاه قرآن کریم

برگزاری کارگاه ازدواج بدون شکست و مهارت‌های ارتباط زوج های جوان

مهرنسا شهابی روانشناس با تأکید بر کنترل خشم در موقعیت‌های مختلف، اظهار کرد: باید شدت خشمگین بودن را در کنار سنجش موقعیت شناسایی کنیم. وی با اشاره به اینکه با مرور زندگیمان می‌توانیم خشم غیرطبیعی خود را کنترل کنیم، بیان کرد: باید مرز میان فرد منفعل، خشمگینی و جرات پذیری مشخص شود. افرادی که منفعل و خشمگین عمل می‌کنند، واقیعیت گرا و کمال گرا هستند و جرو افرادی هستند که با باید‌ها و نبایدها، دست و پایشان را می‌بندند و از زندگیشان رضایت کامل ندارند.

این روانشناس خانواده ادامه داد: این افراد واقعیت گرا هیچ گاه به خط پایان نمی‌رسند و عیب‌های خود و همسر و فرزندان خود را بزرگ می‌دانند.

وی تأکید کرد: خشم احساس داغی است. هنگامی که عصبانی می‌شویم علت آن را جویا شوید، راهکار‌های کنترل خشم را براساس اسلام و آموزه‌های دینی بررسی کنید و سعی در پیاده سازی آن در زندگی داشته باشید.

شهابی بیان کرد: آدم‌های منفعل، زبان و دلشان یکی نیست و فردی نیستند که صد درصد پرخاشگر باشند یا منفعل. در هنگام خشم، اجازه دهید خشمتان سرد شود؛ یعنی ۳۰ ثانیه چیزی نگویید و خودآگاهی بر خشمتان پیدا کنید.

ازبرگزاری کارگاه ازدواج بدون شکست تا حمایت از تولید ملی درنمایشگاه قرآن کریم

نسخه‌ای قدیمی از قرآن با ۲۴۷ سال قدمت در غرفه تونس

فوزی العلوی ناظر غرفه تونس در این باره گفت: این نسخه از قرآن در سال ۱۷۷۲ میلادی توسط «محمد بن البوخلالی»، خطاط و خوشنویس تونسی نگاشته شده است.

وی افزود: این مصحف به خط عثمانی ـ قیروانی کتابت شده و از موزه شهر «قیروان» تونس به امانت گرفته شده تا در نمایشگاه بین‌المللی قرآن در معرض دید عموم قرار گیرد.

این استاد فلسفه دانشگاه «الزیتونه» تونس در ادامه گفت: در این دوره از نمایشگاه قرآن ایران همچنین، تصاویری از نسخه‌های خطی و قدیمی در تونس به نمایش گذاشته‌ایم که به خطوط مختلف مغاربی، عثمانی و قیروانی کتابت شده‌اند.

فوزی العلوی گفت: نشریه «مداد» در حوزه مطالعات قرآنی به سه زبان عربی، انگلیسی و فرانسوی و فصلنامه «مسارات» در زمینه مطالعات فلسفی و علوم انسانی و کتاب‌های در حوزه تاریخ شهر «قیروان» تونس از دیگر آثاری است که در این بخش از نمایشگاه عرضه شده است.

ازبرگزاری کارگاه ازدواج بدون شکست تا حمایت از تولید ملی درنمایشگاه قرآن کریم

موسسه قرآنی یایسن رستوی مالزی مصحف‌های تزیین شده قرآنی ارائه می‌کند

این موسسه با استفاده از هنر خطاطی، نقاشی و حاشیه نگاری، نسخه‌های مختلفی از قرآن کریم را به نمایش گذاشته است و تاکنون قرآن را به زبان‌های مختلفی ازجمله انگلیسی، فرانسوی، هندی، مالایایی، اردو، مالزیایی و ... با شیوه حاشیه نگاری و خطاطی ترجمه کرده است.

محمد شفیع زل، مدیر موسسه «یایسن رستو» در این زمینه بیان کرد: استقبال کشور‌های مختلف از این نسخه‌های قرآنی بسیار خوب بوده و در ایران هم گرایش خوبی در این مورد نشان داده شده است.

او در ادامه گفت: هدف موسسه رستو آن است که با استفاده از هنر حاشیه نویسی و خطاطی، قرآن و اسلام را به کشور‌ها و ملیت‌های مختلف معرفی و آن‌ها را با آموزه‌های قرآنی بیشتر آشنا کند.

وی درباره برگزاری بیست و هفتمین دوره نمایشگاه قرآنی در تهران اظهار کرد: این نمایشگاه فرصت خوبی را برای ما فراهم کرد که دستاورد‌های خود را در زمینه هنر اسلامی و قرآنی به نمایش بگذاریم. همچنین برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها سبب می‌شود که میان مسلمانان اتحاد بیشتری ایجاد شود.

ازبرگزاری کارگاه ازدواج بدون شکست تا حمایت از تولید ملی درنمایشگاه قرآن کریم

حمایت از تولید ملی در بخش خانواده

در غرفه‌ای در بخش خانواده، تولیدات ملی در قالب پوشاک و وسایل دست ساز تفریحی و نیز آثار فرهنگی و هنری به فروش می‌رسد. عواید فروش این محصولات به مناطق سیل زده جنوب کشور تخصیص داده خواهد شد.

ازبرگزاری کارگاه ازدواج بدون شکست تا حمایت از تولید ملی درنمایشگاه قرآن کریم

عکس رایگان در نمایشگاه قرآن کریم

یکی از بخش‌های جالب توجه بخش خانواده در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، عکس رایگان است. بازدیدکنندگان می‌توانند با مراجعه به بخش خانواده و غرفه عکاسی از سرویس عکس رایگان استفاده کنند.این غرفه از سوی کانون رسانه نوین در بخش خانواده بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم مستقر شده است.

ازبرگزاری کارگاه ازدواج بدون شکست تا حمایت از تولید ملی درنمایشگاه قرآن کریم

ازبرگزاری کارگاه ازدواج بدون شکست تا حمایت از تولید ملی درنمایشگاه قرآن کریم

نقالی و پرده خوانی در زمینه داستان‌های قرآنی و دینی

در نمایشگاه قرآن، نقالی و پرده خوانی در زمینه داستان‌های قرآنی و دینی با حضور مرشد حسن بصیری رقم می‌خورد. حسن بصیری با اشاره به برگزاری چنین برنامه‌ای برای اولین بار در نمایشگاه قرآن گفت: حدود ۲۵ سال است که در زمینه نقالی و تعزیه خوانی فعالیت دارم و امسال به دعوت آستان قدس رضوی در بخش عترت برای اولین بار در نمایشگاه قرآن در این زمینه فعالیت می‌کنم.

وی افزود: در این برنامه قرار است هر شب پرده خوانی داستان‌های قرآنی و داستان‌های مرتبط با امام علی بن موسی الرضا (ع) را اجرا کنیم.

بصیری اظهار کرد: پرده خوانی و نقالی مورد استقبال مردم قرار گرفته و امیدواریم در آینده شاهد حضور بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن در این برنامه باشیم. برای برنامه نقالی برخی داستان‌های قرآنی و داستان‌هایی که دارای سند‌های معتبر در رابطه با امام علی بن موسی الرضا (ع) است، در نظر گرفته شده است.

وی افزود: داستان‌هایی در مورد حضور امام رضا (ع) در مرو تا شهادت ایشان از سند‌های معتبر استخراج شده و برای مخاطبان نقل خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: قرآن ، رمضان 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار