تعهد یک میلیارد ریالی خیرین در جشن گلریزان راور

جشن گلریزان شهرستان راور با حضور امام جمعه، فرماندار، رئیس دادگستری، دادستان، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان و خیرین برگزار شد.

تعهد یک میلیارد ریالی خیرین در جشن گلریزان راوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان حجه الاسلام والمسلمین تویسرکانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه راور ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه کار خیر خصوصاً کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در ایام ماه مبارک رمضان گفت: هر بنده مومنی که توان مالی دارد باید دست هم نوع خود را بگیرد.

وی با اشاره به آیات قرآن و احادیث ائمه افزود: انفاق کردن باعث جلب رحمت خداوند و آرامش خاطرمی شود، زیرا هر فردی که برای رضای خداند گره‌ای از کار بنده را باز کن با پرودگار معامله کرده و در‌های رحمت الهی بر روی آن باز می‌شود.

سید حجت اله موسوی قوام مدیر نمایندگی ستاد دیه استان در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های ستاد دیه استان و گرامی داشت یاد و خاطره بنیان گذار ستاد دیه شهید بزرگوار لاجوردی گفت: جشن‌های گلریزان با ۲ هدف پیشگیری، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی عموم مردم و همچنین حفظ این سنت حسنه و در نهایت جذب کمک‌های خیرین در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: تنها متولی برگزاری جشن‌های گلریزان در سطح کشور ستاد‌های دیه است که مسئولین کشوری هم در این مراسم شرکت و کمک‌های خود را در زمینه آزادی زندانیان غیر عمد به ستاد دیه اهداء می‌نمایند و این نشان از سالم بودن و شفافیت عملکرد ستاد دیه می‌باشد.

موسوی قوام در پایان گفت: یکی دیگر از فعالیت‌های ستاد دیه اخذ گذشت و تخفیف بدهی رضایت مندانه شکات می‌باشد که این ستاد در ۲ دهه اخیر موفق به اخذ مبلغ ۲۹۰ میلیارد تومان از شکات پرونده مددجویان غیر عمد شده است.

در ادامه این مراسم بلوچ زاده دادستان شهرستان راور گفت: یک سری آسیب‌های اجتماعی در کمین محکومین غیر عمد و خانواده آنان است این آسیب‌ها بصورت نا خوادگاه و خودکار فرد زندانی و خانواده آن را درگیر می‌کند، زیرا خانواده به نوعی سرپرست خود را از دست داده است.

وی اظهار داشت با توجه به اینکه شخص برای اولین بار وارد زندان می‌شود و درگیر محیط پیرامون خود و نگرانی خانواده می‌باشد ممکن است برای تامین هزینه‌های خود و خانواده اش عمل بزه‌ای را انجام دهد که باعث بالار رفتن جمعیت کیفری زندان‌ها و در نهایت تحمیل هزینه‌های گزاف برای نظام خواهد شد.

دادستان راور در پایان گفت: ۵ محکوم غیر عمد شهرستان راور در زندان کرمان تحمل حبس می‌کنند که انشالله با همت خیرین بزرگوار این شهرستان تا پایان ماه مبارک رمضان زمینه آزادیشان از زندان فراهم می‌شود.


انتهای پیام/س

برگزاری جشن گلریزان در شهرستان راور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار