بهره برداری از فاز نخست پروژه فیبر نوری شهر کرمان

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمان گفت: فاز نخست پروژه فیبر نوری شهر کرمان به بهره برداری رسید.

بهره برداری از فاز نخست پروژه فیبر نوری شهر کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حیدر هادی‌زاده مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمان گفت: با افتتاح و بهره برداری فاز نخست این پروژه ۱۰ زیرمجموعه شهرداری و SERVCO طرف قرارداد شهرداری به یکدیگر متصل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه شبکه فیبرنوری به دلیل در اختیار قراردادن پهنای باند مناسب و پایدار امکان برقرار ویدئو کنفرانس را فرهم می‌نماید که با استفاده از این امکان دیگر نیاز نیست همه مدیران و معاونان برای برگزاری یک جلسه در ساعت مشخص در جایی واحد حضور داشته باشند افزود:بلکه هر زمان نیاز شد شهردار از محل دفتر خودشان می‌توانند هم به صورت صوتی و هم تصویری با کیفیت بالا با معاونان و مدیران خود مرتبط شوند.

هادی زاده افزود: فیبر نوری شهری به طول ۶ کیلومتر اجرا شده که ۴ کیلومتر مسیر اصلی و ۲ کیلومتر انشعابات از مسیر اصلی به مراکز تحت پوشش شبکه فیبر نوری است و مراکزی که به این بستر وصل شده اند امکان استفاده از تمامی سامانه‌های موجود به صورت امن و پایدار را خواهند داشت. چرا که امنیت بالایی در این زمینه داریم.

وی همچنین از راه اندازی تماس صوتی و تصویری بر بستر فیبر نوری خبر داد که نقش بسزایی در کاهش هزینه‌های جاری شهرداری خواهد داشت.

وی گفت: همچنین هوشمندسازی شهر یکی از مسایل و دغدغه‌های مجموعه جدید مدیریت شهری بوده و سازمان فاوا به عنوان متولی امر و یکی از اعضای کمیته تخصصی کرمان هوشمند، حرکت اصولی و با برنامه به سمت شهر هوشمند به معنای واقعی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی بابیان اینکه تغییرات صورت پذیرفته در وب سایت گفت: یکی از موضوعاتی که در شهر هوشمند اهمیت دارد شهروند هوشمند است و در همین راستا در وب‌سایت جدید علاوه بر محل ارائه خدمات، محلی برای ارائه آموزش‌های شهروندی نیز در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/س

فاز نخست پروژه فیبر نوری شهر کرمان به بهره برداری رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار