توهین، فحاشی و تمسخر در فضای مجازی جرم است

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه با بیان اینکه هرگونه توهین، فحاشی و تمسخر در فضای مجازی جرم است، گفت: با مجرمین در این زمینه برخورد قانونی خواهد شد.

توهین، فحاشی و تمسخر در فضای مجازی جرم است به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،علی‌کریمی  رییس پلیس فتا استان کرمانشاه اظهار داشت: اخیرا فردی با در دست داشتن نامه قضایى به پلیس فتا استان مراجعه و عنوان کرد: حدود ۲ ماه پیش شخصی در شبکه اجتماعی اینستاگرام به دنبال کنندگان وی اضافه شده و پس از مدتی صحبت کردن با یکدیگر این شخص ناراحت و شروع به توهین وفحاشی کرده است.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام یک سری تحقیقات در فضای مجازی شخص توهین کننده را که یک خانم دانشجو بود شناسایی و احضار کردند که این خانم در بازجویی‌ها به توهین‌های خود اعتراف و دلیل آن را ناراحتی از حرف‌های فرد شاکی عنوان کرد.
رئیس پلیس فتا گفت: کاربران فضای مجازی توجه داشته باشند اگر شخصی مطلب نامناسبی برای آن‌ها ارسال کرد از هرگونه فحاشی و توهین خودداری کرده و از طریق مراجع قانونی و پلیس فتا موضوع را پیگیری کنند.

سرهنگ کریمی بیان  کرد: طبق ماده۷۴۶ قانون هر کس به وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اقدام به نشر اکاذیب کرده یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را بر خلاف حقیقت، رأساً یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از اینکه از طریق یادشده به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت (در صورت امکان)، به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی از ۵ تا ۴۰ میلیون ریال و یا هردو محکوم می‌شود.

انتهای پیام/ز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.