اقلیمی: قایق ها قدیمی شده است/ حقوق ۷۰۰ هزار تومانی برای یک قایقران واقعا کم است

مربی تیم ملی کانو کانادایی گفت: قایق هایمان بد نیست، اما کمی قدیمی شده است و کم کم باید جایشان را با قایق‌های نو عوض کنیم.

الیاس اقلیمی، مربی تیم ملی کانو کانادایی کشورمان در گفتگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد اردوی تیم ملی آب‌های آرام در دریاچه شورابیل شهر اردبیل گفت: میزبانی شهر اردبیل خیلی خوب است و تمریناتمان را به خوبی پشت سر می‌گذاریم. فصل زمستان را برای تمرین کردن از دست داده ایم و اردوهایمان در این فصل به خاطر تغییراتی که در فدراسیون صورت گرفت تشکیل نشد. این روز‌ها در حال جبران روز‌های از دست رفته هستیم. تمرینات استقامتی را انجام می‌دهیم و از ماه بعد سعی می‌کنیم قایقرانان را وارد تمرینات سرعتی کنیم. دریاچه شورابیل یک دریاچه طبیعی است که در مرکز شهر اردبیل قرار دارد و روز‌هایی که باد نمی‌وزد برای تمرین کردن در مسافت‌های طولانی بسیار عالی است. قایقهایمان بد نیست، اما کمی قدیمی شده است و کم کم باید جایشان را با قایق‌های نو عوض کنیم که فعلا شرایط این تغییر وجود ندارد. برای مسابقات پیش رو نیاز داریم از قایق‌هایی با مدل جدید استفاده کنیم.

اقلیمی: قایقهایمان بد نیست، اما کمی قدیمی شده است/ حقوق ۷۰۰ هزار تومانی برای یک قایقران واقعا کم است

برای کسب سهمیه در مسابقات قاره‌ای حتما باید طلا بگیریم

او در مورد موادی که کانو سواران ایرانی شانس کسب مدال دارند گفت: در مواد یک نفره ۱۰۰۰ متر و ۲ نفره ۱۰۰۰ می‌توانیم سهمیه المپیک توکیو ۲۰۲۰ را کسب کنیم. سال‌های قبل ماده ۲۰۰ متر تک نفره نیز جزو گزینه‌های کسب سهمیه بود، اما دیگر در این ماده مسابقات برگزار نمی‌شود. با ۳ قایقران در حال کار کردن هستیم و امیدوارم "نبی رضایی" بعد از مسابقات زیر ۲۰ سال رومانی به تیم اضافه شوند. با اضافه شدن او به تمرینات فکر می‌کنم ۴ نفره بهتر بتوانیم کار کنیم. در مسابقات جهانی مجارستان که در مرداد ماه برگزار می‌شود و بازی‌های قاره‌ای که در فروردین سال بعد خواهد بود شانس کسب سهمیه داریم. در بازی‌های قاره‌ای برای کسب سهمیه حتما باید به مدال طلا برسیم و در بازی‌های جهانی حتما باید جزو ۶ نفر نهایی قرار بگیریم.

در مسابقات جهانی کار برای تمام کشور‌ها بسیار سخت خواهد بود

اقلیمی درمورد کار سختی که بری کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ در مسابقات جهانی خواهند داشت گفت: در مسابقات جهانی کار برای تمام کشور‌ها بسیار سخت خواهد بود، چین با اینکه کشور قدرتمندی در قایقرانی محسوب می‌شود، اما من شک دارم در این مسابقات بتواند سهمیه بگیرد. چین حداقل ۲ میلیون قایقران دارد، حداقل ۲۰ پیست بزرگ قایقرانی دارد و تعداد زیادی قایق به همراه یک تیم کامل از مربی و ماساژور و ... و این روز‌ها در اروپا اردو برگزار کردند و برای شرکت در کاپ جهانی تمرین می‌کنند.

اقلیمی: قایقهایمان بد نیست، اما کمی قدیمی شده است/ حقوق ۷۰۰ هزار تومانی برای یک قایقران واقعا کم است

به عنوان مربی در این مدت استرس بسیار زیادی را تحمل کردم

او ادامه داد: کسب سهمیه برای چینی که چنین شرایطی مناسبی دارد سخت است چه برسد به ما که شرایط بدی را در آغاز کار داشتیم. این چهارمین اردوی تیم است و پیش از این ۳ اردوی مقطعی با فاصله زیاد از یکدیگر داشتیم. اردو‌هایی که بین آن‌ها گاهی بیش از یک ماه فاصله به وجود می‌آمد. این فاصله‌ها باعث می‌شود نتوانیم ورزشکاران را به شرایطی برسانیم که بگوییم حال می‌توانیم از بحث استقامت وارد سرعت شویم. هر چقدر هم بگوییم ورزشکار به شکل شخصی تمرین می‌کند، اما کیفیت تمریناتش به اندازه‌ای که در کنار تیم حضور دارد نخواهد بود و به درد مسابقات جهانی نمی‌خورد ومربی هم نمی‌تواند کار خاصی انجام دهد. من هر اردویی را که آغاز کرد دوباره تمرینات را از اول آغاز کردم. به عنوان مربی در این مدت استرس بسیار زیادی را تحمل کردم و امیدوارم به شرایط مطلوب برسیم. برای کسب سهمیه در بازی‌های قاره ایی هنوز وقت داریم. ورزشکاران ما حرفه‌ای هستند و می‌توانند خودشان را به شرایط مورد نظر برسانند.

بیشتر ورزشکاران کارگر هستند و حقوق ثابتی ندارند

مربی تیم ملی کانو کانادایی در مورد شرایط نامطلوب ورزشکاران و مربیان از لحاظ مالی گفت: ما مردانه مقابل سخت‌ترین حریف‌های آسیایی می‌جنگیم، اما نیاز داریم مورد حمایت قرارگیریم. شرایط اقتصادی این روز‌ها چندان خوب نیست و بچه‌ها از نظر مالی ضعیف هستند و این موضوع روی روحیه ورزشکاران تاثیر منفی خواهد گذاشت. بیشترشان کارگر هستند و کارمند جایی نیستند که حقوق ثابت داشته باشند. اغلب زمانی که تمرینات تمام می‌شود بچه‌ها مسافرکشی می‌کنند، نگهبانی می‌دهند و... در کل از این نظر چندان شرایط جالبی ندارند. وقتی شما از من می‌پرسید چه پیشبینی از مسابقات کسب سهمیه دارم با این شرایطی که وجود دارد چه جوابی می‌توانم بدهم. در جلسه‌ای که با سجادی سرپرست کاروان ورزش ایران در بازی‌های المپیک توکیو داشتم از من همین سوال را پرسید که آیا سهمیه می‌گیرید؟ گفتم من می‌توانم، اما با چی بگیرم؟

اقلیمی: قایقهایمان بد نیست، اما کمی قدیمی شده است/ حقوق ۷۰۰ هزار تومانی برای یک قایقران واقعا کم است

حقوق ۷۰۰ هزار تومانی برای یک قایقران واقعا کم است

او ادامه داد: در جلساتی که برگزار می‌کنیم تصمیم می‌گیریم که جنبه‌های مثبت شرایط موجود را ببینیم، اما در نهایت همه چیز به مسائل مالی ختم می‌شود. ورزشکاران ما سرمایه این وزارت و فدراسیون هستند. این ورزشکاران ۱۲ سال است که با من در حال کار کردن هستند و در طول این ۱۲ سال همیشه با مشکلات مالی مواجه بوده اند و الان چنتایی نیز متاهل شده اند و نیازشان بسیار بیشتر شده است. حقوق ۷۰۰ هزار تومانی برای یک قایقران واقعا کم است. با این شرایط ما باید با چین، ازبکستان و قزاقستان بجنگیم و سهمیه هم بگیریم. از الان تا مسابقات قاره‌ای حدود ۱۱ ماه وقت داریم و من قول می‌دهم می‌توانیم سهمیه بگیریم، اما در صورتی که به ما کمک کنند. من می‌دانم که قایقرانانمان می‌توانند موفق شوند، اما با دست خالی این اتفاق نخواهد افتاد.

پولی که می‌خواهند به مربی خارجی دهند بین ورزشکاران ایرانی تقسیم کنند

اقلیمی در مورد صحبت‌هایی که سهرابیان مبنی بر آوردن مربی خارجی انجام داد بود گفت: رئیس فدراسیون مصاحبه‌هایی انجام داده و گفته است که می‌خواهند مربی خارجی با سواد بیاورند. هیچ مشکلی وجود ندارد این کار را انجام دهید، اما من از مسئولان درخواست می‌کنم اگر آنقدر توانایی وجود دارد که مربی خارجی بیاورند، همین هزینه را بین بچه‌های خودشان پخش کنند، اگر آن نتیجه‌ای که با مربیان خارجی می‌خواهند کسب کنند با همین پول کمی که بین ورزشکاران تقسیم می‌کنند نگرفتند من از قایقرانی ایران می‌روم و برنمی گردم.

اقلیمی: قایقهایمان بد نیست، اما کمی قدیمی شده است/ حقوق ۷۰۰ هزار تومانی برای یک قایقران واقعا کم است

نیاز داریم به یکدیگر اعتماد کنیم

او ادامه داد: یکی از صحبت‌های که انجام شده بود می‌گفتند مربیان خارجی روی پله ۱۰۰ هستند ایرانی‌ها روی پله ۲ یا ۳. ما در رشته‌ی کانو قایقرانی داریم که توانسته سوم جهان شود. من می‌خواهم بدانم یک ورزشکار با مربی پله ۲ چگونه می‌تواند سوم جهان شود؟ آیا در استانش می‌تواند مدال بگیرد؟ الان ورزشکاران ومربیان ما همه تحصیل کرده هستند. ما نیاز داریم به یکدیگر اعتماد کنیم. حال که نتوانستیم از نظر مالی به یکدیگر کمک کنیم دیگر رو اعصاب یکدیگر راه نرویم.


بیشتر بخوانید:

آقامیرزایی: اردوی تیم ملی آب های آرام در اردبیل شرایط خوبی دارد/ از نظر امکانات از رقبای خود عقب هستیم

رقابت‌ها پیش روی قایقرانی برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰

طالبیان: اردبیل شرایط آب هوایی خوبی برای تمرین دارد/ ورزشکاران مشکلات مالی زیادی دارند و این موضوع به وضوح مشهود است


انتهای پیام/

صحبت های اقلیمی درمورد شرایط این روزهای قایقرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار