کاوشگر چینی تصورات دانشمندان از سطح ماه را تغییر داد

طبق اطلاعات ارسال شده به زمین کاوشگر چینی فعال روی سطح ماه به تازگی مواد معدنی ناشناخته‌ای را کشف کرده است.

کاوشگر چینی تصورات دانمشندان از سطح ماه را دچار تغییر کردبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اطلاعات ارسالی از کاوشگر متعلق به کشور چین که بر روی ماه در حال انجام ماموریت تحقیقاتی است، نشانگر کشف نوعی از مواد معدنی جدید در قسمت تارک این سیاره است. برخی از دانشمندان علوم فضایی معتقدند پس از بررسی این نتایج ممکن است بسیاری از تصورات انسان‌ها در مورد این سیاره دچار تغییر شود.

در اوایل سال جاری میلادی یعنی زمانی که گاوشگر Yutu 2 برای اونجام ماموریتی تحقیقاتی به نام Chang'e 4 به ماه فرستاده شد هیچ کس فکر نمی‌کرد این کاوشگر چینی موفق شود تنها چند ماه پس از پرتاب از روی زمین، مواد معدنی ناشناخنه‌ای را روی سطح ماه کشف کند. این کاوشگر اولین جستجوگری بود که توانست با موفقیت روی سطح تاریک ماه فرود آید و در آن مواد تحقیقاتی را انجام دهد.

کاوشگر Yutu 2 در حال حاضر در نزدیکی یکی از بزرگ‌ترین دهانه‌های کوهستانی سطح ماه قرار دارد. این کاوشگر پس ار مدتی گردش در آن محیط و آنالیز تعداد زیادی از عناصر جدید با ارسال پیامی به زمین حجم زیادی از دانشمدان را شگفت زده کرد. زیرا این کاوشگر با بررسی خاک آن منطقه عناصری ناشناخته برای انسان‌های روی زمین را کشف کرده است که اگر که با تصورات پیشین از مواد تشکیل دهنده آن قسمت از ماه تفاوت دارد.

کاوشگر چینی تصورات دانمشندان از سطح ماه را دچار تغییر کرد

دانشمندان بر این باورند که پوسته ماه و لایه‌های گوشته از هم متمایز هستند و یک لایه حجیم سرد و باستانی از ماگما بین این دو قسمت از ماه قرار دارد. اطلاعات بیان شده تا اینجا اکثرا بر اساس مستنداتی است که از ماموریت آپولو بدست آمده است ولی حالا و پس از شواهد و اطلاعاتی که توسط کاوشگر چینی ارسال شده است، دانشمندان در مورد شناخت خود از لایه‌های ساختاری ماه دچار شک و تردید شدند. تحقیق و بررسی در مورد این مواد معدنی هم‌چنان ادامه دارد و سازمان‌های فضایی چنی اعلام کردند در صورت دریافت هرگونه اطلاعات جدید آن را با سایر دانشمندان به اشتراک می‌گذارند.


بیشتر بخوانید: ناسا اولین فضاپیما جهت هدایت یک سیارک را به فضا ارسال می‌کند


انتهای پیام/

اطلاعات ارسالی کاوشگر چینی از کره ماه دانشمندان را شگفت زده کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار