کد خبر: ۶۹۳۷۰۹۵
گروه : اجتماعی » شهری
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵
در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران از ارائه راهکار‌هایی خبر داد که می‌توانند نقش موثری در نوسازی ۲۷ هزار تاکسی فرسوده داشته باشند.

راه کار‌های سازمان تاکسیرانی برای تعویض تاکسی‌های فرسودهعلیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته درخصوص نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی تهران گفت: همانطور که پیش‌تر اعلام شد تا به امروز برای ۲۷ هزار راننده تاکسی فرسوده، جهت نوسازی تاکسی‌های فرسوده، فراخوان اعلام شده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی افزود: در حال حاضر در بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل بن بست ایجاد شده است و برای خارج شدن از این بن بست ایجاد شده در بحث نوسازی تاکسی فرسوده، ۳ راهکار را ارائه کردیم و امیدواریم بتوانیم هرچه سریع‌تر آن‌ها را به سرانجام برسانیم.

قنادان با اشاره به اولین راهکار که همکاری و مشارکت با شرکت‌های خودرو سازی است، گفت: ما از طریق سازمان تاکسیرانی، تعداد خودرو مورد نیاز جهت نوسازی تاکسی‌های فرسوده را به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کردیم و شرکت ایران خودرو به عنوان شرکت خودرو‌ساز هدف جهت تامین و نوسازی تاکسی‌های مورد نیاز معرفی شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تصریح کرد: با شرکت ایران‌خودرو مذاکرات لازم صورت گرفته و قول‌هایی برای تحویل خودرو به تاکسیرانی داده شده است که ما به قول‌های داده شده بسیار خوش بین هستیم و امیدواریم با عمل به این قول‌ها تجمع خودرو‌های فرسوده تا حدودی کم شود.

قنادان ادامه داد: در حال حاضر گرفتاری‌های زیادی ایجاد شده است که تمام اقتصاد کشور را با خود درگیر کرده است و این مشکلات امروزه اقتصاد سبب شد یکی از آرزو‌های امروز ما این باشد، اگر امکان و شرایط فراهم بود می‌توانستیم از ظرفیت پارسال خود در راستای نوسازی خودرو‌های فرسوده ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنیم

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در پاسخ به این سوال که آیا راننده می‌تواند مدل خودروی خود را انتخاب کند یا خیر، اظهار کرد: در حال حاضر قول شرکت‌های خودرو‌سازی تنها تامین خودرو است و به دلیل محدودیت‌های موجود مدل خودروی تولیدی در اولویت نیست.

وی ادامه داد: به علت تاخیر ۱/۵ ساله در تحویل خودرو از سوی شرکت خودرو‌ساز، در سال گذشته ۱۸ هزار خودرو جهت نوسازی از سوی سازمان تاکسیرانی معرفی شد که با اضافه شدن ۹ هزار دستگاه تاکسی فرسوده دیگر در ابتدای سال ۹۸، این رقم به ۲۷ هزار تاکسی رسید.

قنادان گفت: نظر به اینکه ۲۷ هزار دستگاه تاکسی جهت نوسازی مورد نیاز سازمان تاکسیرانی تهران است، ما نمی‌توانیم صبر کنیم و ببینیم آیا شرکت خودروساز به تعهدات خود عمل می‌کند یا خیر، از همین رو سازمان تاکسیرانی تهران به دنبال رسیدن به هدف خود از راه‌های دیگر نیز است.

وی ادامه داد: در کنار رایزنی با شرکت‌های خودروساز به دنبال تامین نظر هیئت دولت هستیم تا بتوانیم در بحث ناوگان حمل و نقل عمومی به خصوص تاکسی، مجوز واردات خودرو برای استفاده در تاکسیرانی را اخذ کنیم که در این صورت می‌توانیم تعدادی خودرو تاکسی صرفا برای استفاده در حمل و نقل و کاربری عمومی را با کمترین تعرفه گمرکی وارد کنیم و آن را در اختیار رانندگان تاکسی قرار دهیم.

مدیر عامل سازمان تاکسی رانی گفت: راهکار سوم ما این است فرآیندی را به سرانجام برسانیم که تاکسی داران خودرو‌هایی را که استاندارد شورای عالی ترافیک را دارند و عمر آن‌ها بین ۳ تا ۵ سال است را خریداری کنند و پس از خریداری رنگ آن را تغییر دهند و پس از تغییر رنگ خودرو در نهایت پلاک تاکسی فرسوده خود را به آن خودرو منتقل کنند.

قنادان در پاسخ به این سوال که آیا سن ۳ تا ۵ جهت خرید خودرو شخصی قطعی است، گفت: در بحث سن خودرو پیشنهاد ما خرید خودرو با سن ۳ تا ۵ سال است، اما در این باره باید منتظر مصوبه هیات دولت باشیم.

قنادان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات بزرگ در بحث نوسازی تاکسی‌های فرسوده ارائه تسهیلات به رانندگان تاکسی است، گفت: در سال‌های اخیر برای نوسازی هر دستگاه تاکسی ۲۵ میلیون تومان به هر راننده تسهیلات داده می‌شد که امروز با افزایش چشمگیر قیمت خودرو و رسیدن خودرو به قیمت نزدیک به ۷۰ میلیون تومان با تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی تاکسی داران دیگر تمایلی به نوسازی تاکسی‌های فرسوده خود ندارند

وی تاکید کرد: ما به دنبال موازی کاری هستیم و این به این معنا است که از ۳ راه ذکر شده به امید یک راه نیستیم و در کنار هم هر ۳ راه را پیگیری خواهیم کرد تا بتوانیم در حد توان از ظرفیت هر یک از این بخش‌ها استفاده کنیم و بخشی از ناوگان تاکسیرانی را نوسازی کنیم..

مدیر عامل سازمان تاکسی رانی گفت: تلاش ما این است با اخذ مجوز‌های لازم، تسهیلات مناسب را با نرخ بهره کم برای تاکسی دار‌ها در نظر بگیریم تا نوسازی ۲۷ هزار تاکسی فرسوده هرچه زودتر به پایان برسد.

انتهای پیام/

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
وقتی پیکان مصرفش و ایمنی اش عین 405 و سمنده و قیمتش و خرجشم ثلث اوناس برای چی پیکان نمیدن که کرایه ها بیاد پایین
پاسخ ها
تاسف
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
پیکان که سال 84 از چرخه تولید حذف شد
روآی سال هم سال 91 حذف کردن
بهترین ماشین به لحاظ قیمت و خرج لوازم یدکی واسه تاکسی تو ایران این دوتا بودن...سمند و 405 خرج و اصطحلاکشون بالاس...پرایدم که حلبیه و سه نفر تو عقب راحت نمیتونن بشینن...برلیانس و آریو و ... هم که یا تولید نمیشه یا که قیمت خیلی بالایی دارن و به صرفه نیستن
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
سروش خبر
ایتا خبر
ویسپی خبر
گپ خبر
آی گپ خبر
بله خبر
توییتر خبر
اینستاگرام خبر
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر