مرکز آمار ایران اعلام کرد؛

گزارش متوسط قیمت محصولات کشاورزی زمستان ٩٧/رشد ۱۵۰درصدی قیمت هرکیلو گوسفند زنده

در زمستان ٩٧ قیمت یک کیلو گوسفند زنده ٤١٦ هزار و ٥٨٩ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل۱۵۰.۱ درصد افزایش داشته است.

گزارش متوسط قیمت محصولات و خدمات کشاورزی زمستان ٩٧/رشد۱۵۰درصدی قیمت هرکیلو گوسفند زندهبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکز آمار ایران، در زمستان سال ١٣٩٧ قیمت فروش یک کیلوگرم گوسفند و بره زنده در کل کشور ٤١٦ هزار و ٥٨٩ ریال بوده است که نسبت به فصل مشابه سال ٩٦ معادل ۱۵۰.۱ درصد افزایش داشته است.

قیمت فروش یک کیلوگرم ذرت دانه‌ای در زمستان سال ١٣٩٧ در کل کشور ١٧٩٩١ ریال بوده است. قیمت فروش این محصول نسبت به فصل مشابه سال ٩٦، معادل ۰.۴ درصد کاهش داشته است.

در زمستان سال ١٣٩٧ قیمت فروش یک کیلوگرم پیاز در کل کشور ٣٥٦٢٦ ریال بوده است. استان هرمزگان با ٤٨٠٠٨ ریال بالاترین قیمت و استان سیستان و بلوچستان با ١٨٠٨٨ ریال پایین‌ترین قیمت فروش را در کل کشور داشته اند. قیمت فروش این محصول نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۸۰.۹ درصد افزایش داشته است.


بیشتر بخوانید: رشد ۱۰.۶۵ درصدی قیمت تخم مرغ نسبت به فصل مشابه سال قبل


در زمستان سال ١٣٩٧ قیمت فروش یک کیلوگرم گوسفند و بره زنده در کل کشور ٤١٦٥٨٩ ریال بوده است. استان سیستان و بلوچستان با ٤٧٣٧٣٦ ریال بالاترین و استان کهگیلویه و بویراحمد با ٣١٦٧٥٣ ریال پایین‌ترین قیمت فروش را در کل کشور داشته اند. قیمت فروش این محصول نسبت به فصل مشابه سال ٩٦ معادل ۱۵۰.۱ درصد افزایش داشته است.

همچنین در فصل زمستان سال ١٣٩٧ قیمت فروش گاو پرواری کمتر از دو سال زنده در کل کشور از قرار هر کیلو ٣٥٩٠٣٣ ریال بوده است. استان تهران با ٤١٨٩٣٥ ریال بیشترین و استان البرز با ٢٤٣٧٤١ ریال کمترین قیمت فروش را در کل کشور داشته اند. قیمت فروش این محصول نسبت به فصل مشابه سال ٩٦ معادل ۱۵۲.۷ درصد افزایش یافته است.

در زمستان سال ١٣٩٧ قیمت فروش یک کیلوگرم شیر گوسفند چرخ نشده در کل کشور ٥٢٨٤٦ ریال بوده است که نسبت به فصل مشابه سال٩٦ افزایش ۲۴.۵ درصدی داشته است. استان آذربایجان شرقی با ٥٧٥٦٤ ریال بالاترین و استان سیستان و بلوچستان با ٢١٠٦٩ ریال پایین‌ترین قیمت فروش را در کل کشور داشته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار