۱۹ میلیون مترمکعب آب به بخش کشاورزی سروآباد تخصیص یافت

استاندار کردستان گفت: ۱۹ میلیون مترمکعب آب برای توسعه باغات و بخش کشاورزی شهرستان سروآباد تخصیص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهمن مرادنیا روز شنبه در جلسه شورای اداری سروآباد گفت: همچنین هشت هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی مناطق حفاظت شده اورامانات به کشاورزان این منطقه واگذار شد تا زمینه‌ای برای توسعه کشاورزی باشد.

وی توجه به بخش دامپروری این منطقه را نیز ضروری دانست و اضافه کرد: باید با سرمایه گذاری‌های قابل قبول، زمینه توسعه این بخش و به تبع آن ایجاد اشتغال و درآمدزایی را فراهم کرد.

استاندار کردستان با بیان اینکه سروآباد شهرستانی محروم نیست، افزود: خاک زرخیز، مردمان سختکوش و آب فراوان، ظرفیتی بسیار مناسب برای رونق منطقه است و کار‌های خوبی هم برای توسعه این شهرستان انجام شده است.

مرادنیا به سکونت جمعیت ۸۲ درصدی این شهرستان در روستا‌ها اشاره کرد و گفت: با کمک‌های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی می‌توان زمینه را برای توسعه هر چه بیشتر این شهرستان فراهم کرد، ضمن اینکه وجود ۲۳ کیلومتر مرز مشترک با عراق نیز فرصت مناسبی برای رونق منطقه است.

وی خواستار کمک بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برای توسعه بخش کشاورزی سروآباد از طریق ارتباط با شمال عراق و ظرفیت مرز شد.

جمعیت سروآباد ۱۰ هزار نفر کاهش یافته است

سرپرست فرمانداری سروآباد هم در این جلسه که با حضور رئیس بنیاد مشتضعفان کشور برگزار شد، گفت: جمعیت این شهرستان از ۵۵ هزار نفر در سال ۸۵ به ۴۴ هزار نفر در سال ۹۵ کاهش یافته است.

کامیار میرزایی اظهار داشت: جمعیت این شهرستان بدلیل مهاجرت و فراهم نبودن زیرساخت‌ها و اشتغال از سال ۸۵ تاکنون حدود ۱۰ هزار نفر کاهش یافته است.

وی به وجود پتانسیل‌های فراوان طبیعی، کشاورزی و ۲۳ کیلومتر مرز مشترک این شهرستان با عراق اشاره کرد و افزود: با توجه به قابلیت‌هایی که وجود دارد می‌توان کار‌های بزرگی را برای توسعه این شهرستان انجام داد.

سرپرست فرمانداری سروآباد یادآور شد: تکمیل حلقه گردشگری، احداث مرکز دیالیز، تامین اعتبار فاز ۲ پرورش ماهی دیوزناو، تامین آب شرب و کشاورزی از سد آزاد و اتمام جاده بین شهری سروآباد به کامیاران، از جمله مطالبات مهم مردم این شهرستان است.

امام جمعه سروآباد نیز با بیان اینکه این شهرستان دارای ظرفیت‌های بسیاری در بخش گردشگری، منابع غنی و اقلیم مناسب است، اضافه کرد: پمپاژ آب رودخانه سیروان و تشویق سرمایه گذار به منظور ایجاد صنایع تبدیلی در دل باغات برای توسعه سروآباد ضروری است.

ماموستا سیدعبدالقادر حسینی افزود: انتظار داریم دولت، بخش‌های مختلف و بنیاد مستضعفان در راستای رفع محرومیت‌های این شهرستان و اشتغالزایی جوانان گام بردارند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

۱۹ میلیون مترمکعب آب به بخش کشاورزی سروآباد تخصیص یافت

برچسب ها: استاندار ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.