جلوگیری از ورود کارگران ایرانی به محوطه تخلیه و بارگیری بازارچه مرزی سومار

فرماندار گیلانغرب گفت : طرف عراقی از ورود کارگران ایرانی به محوطه تخلیه و بارگیری بازارچه مرزی سومار در داخل عراق جلوگیری می‌کند و کار بارگیری را تنها به کارگران عراقی واگذار کرده است .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،کوروش محمودیان فرماندار گیلانغرب گفت : این خواسته طرف عراقی است که کار تخلیه و بارگیری کالا‌ها را کارگران عراقی به تنهایی انجام دهند و ما یک مهلتی را از طرف عراقی برای مذاکره برای پیگیری این موضوع خواستیم که متاسفانه مهلت پایان یافت و فعلا موضوع حل و فصل نشده و امروز طرف عراقی به صورت یک طرفه از ورود کارگران ایرانی به داخل محوطه تخلیه و بارگیری جلوگیری کرد.

وی گفت : سفارت ایران در بغداد و وزارت امور خارجه کشورمان، استاندار کرمانشاه و وزارت کشور پیگیر این موضوع هستند و این مساله از سوی طرف ایرانی پذیرفتنی نیست، زیرا با این اقدام نزدیک به ۵۰۰ کارگر بیکار شده اند

نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت: هم اکنون بار‌هایی که لیفتراکی هستند کماکان در داخل بازارچه مرزی سومار تخلیه می‌شود و بار‌های غیرلیفتراکی که به صورت دستی تخلیه می‌شد قبلا سه روز در هفته توسط کارگران ایرانی و سه روز توسط کارگران طرف عراقی تخلیه می‌شد که اکنون طرف عراقی این حق را به خود داده که بار‌هایی که خریداری کرده را تنها توسط کارگران عراقی تخلیه و بارگیری کند.

محمودیان عنوان کرد: عراقی‌ها می‌گویند باری را که خود خریداری کرده اند تنها توسط کارگران عراقی تخلیه و بارگیری می‌کنند که البته این موضوع را طرف ایرانی نپذیرفته و مقامات کشورمان در حال رایزنی و مذاکره تا حصول نتیجه هستند.

وی گفت: هم اکنون روزانه به طور میانگین ۲۰۰ دستگاه کامیون انواع کالا شامل سنگ، سرامیک، مصالح ساختمانی و آهن آلات از مرز سومار به عراق صادر می‌شود.

 

 

انتهای پیام/د

خواسته طرف عراقی است که کار تخلیه و بارگیری کالا‌ها را کارگران عراقی به تنهایی انجام دهند

 

برچسب ها: صنعت ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار