رهاسازی آب ۲ سد خراسان شمالی از سر گرفته شد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: با توجه به بارندگی ها، رهاسازی آب سد‌های بیدواز اسفراین و سد غلامان شهرستان راز و جرگلان بتازگی از سر گرفته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،وحید واسطه معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: رهاسازی آب سد شیرین دره، بزرگ‌ترین سد استان هم از اوایل امسال در حال انجام است.
وی افزود: رهاسازی این سد با هدف ایجاد ظرفیت در مخزن دریاچه انجام می‌شود و بسته به میزان ورودی سیل، آب با دبی متوسط ۱۵ تا ۲۰ مترمکعب در ثانیه تخلیه می‌شود.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی افزود: اکنون آب این سد با دبی چهار تا پنج مترمکعب در ثانیه تخلیه می‌شود.
واسطه گفت: رهاسازی آب سد بیدواز اسفراین هم از دو سه روز گذشته از سر گرفته شده است و اکنون با دبی پنج مترمکعب در ثانیه، آب مخزن را تخلیه می‌کند.
وی تصریح کرد: بیشترین حجم آب رها شده از سد بیدواز در سال جاری، ۱۸ مترمکعب در ثانیه بوده است.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: رهاسازی آب سد غلامان هم از دو روز گذشته از سرگرفته شده و اکنون ۱.۵ تا ۲ مترمکعب در ثانیه آب از سد خارج می‌شود.
اکنون هفت سد با حجم ۲۲۱ میلیون مترمکعب آب در خراسان شمالی در دست بهره برداری است که آب کشاورزی ۲۲ هزار هکتار از زمین‌های پایین دست را تامین می‌کند.
انتهای پیام/ط
منبع: ایرنا


رهاسازی آب سد

برچسب ها: سد ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.