معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان :

عملکرد روابط عمومی‌ها در سیستان و بلوچستان مطلوب نیست

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: عملکرد روابط عمومی‌های استان به لحاظ اطلاع رسانی، تولید خبر حرفه‌ای و انتقال پیام موجز، مختصر و واقعی و در راستای منافع ملی مطلوب نیست.

عملکرد روابط عمومی‌ها در سیستان و بلوچستان مطلوب نیست به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی زینی وند در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: اخبار مرتبط با استان و خدمات عمومی نظام در منطقه نسبت به استان‌های دیگر حساس‌تر است، اما در سایه حضور کمرنگ روابط عمومی‌ها فضای رسانه‌ای این نقطه از ایران اسلامی در دست کانال‌های بی شناسنامه و بی هویت قرار گرفته که این روند آسیب بسیار جدی است.

وی ادامه داد: مجموعه روابط عمومی‌ها باید نقش هدایتگر واقعی در راستای اهداف نظام و انقلاب را داشته باشند و اگر اینگونه نباشد دیگران با اخبار کذب و غیر واقعی به نظام ضربه خواهند زد.

وی گفت: با توجه به تحریم‌ها، جنگ اقتصادی و همچنین انتخابات پیش رو نقش پررنگ و پویای روابط عمومی‌ها به عنوان یک رسالت ضروریست.

زینی وند اظهار داشت: یکی از شاخص‌های ارزیابی مدیران را عملکرد روابط عمومی آن دستگاه می‌دانم و اگر مدیر روابط عمومی دستگاه اجرایی فردی با سواد رسانه‌ای و حرفه‌ای باشد موید این است که مدیر دستگاه مدیریت نیاز دنیای امروز را درک می‌کند.

وی تصریح کرد: در دنیای امروز رسانه و روابط عمومی جزو اهم مسائل اداری است و بخش عمده وظایف روابط عمومی نفوذ و تسلط بر رسانه هاست.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هویت ایرانی، اسلامی و انقلابی ما در کشور تعریف دارد و خرده فرهنگ‌ها و مذاهب بر اساس حقوق شهروندی قابل احترام هستند گفت: رفتار‌های تند قومی و مذهبی در هر منطقه در واقع هدف قرار دادن آسایش و امنیت منطقه است.

وی افزود: در سیستان و بلوچستان رسانه‌ها، تریبون داران، علما و سازمان‌های مردم نهاد، بزرگان اقوام و سران طوایف باید گفتمان تیز قومی و مذهبی را کمرنگ کنند چراکه هر کس گفتمان تند قومی و مذهبی را در استان مطرح کند به توسعه و آرامش منطقه آسیب می‌رساند.
زینی وند تصریح کرد: روابط عمومی‌ها یکی از وظایف شان نقش رسانه‌ای است و باید این موارد را مطرح کنند تا هیچ فرد تندرویی جسارت و توان اظهار نظر در هر جای کشور را نداشته باشد.

وی افزود: روابط عمومی با اطلاع رسانی صحیح این آسیب را جبران کند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش رسانه‌ها گفت: قدرت رسانه‌ها به مراتب از قدرت نظامی مخرب تر، قوی‌تر و نفوذ پذیر‌تر است و رسانه‌ها می‌توانند از خلا رفتاری و بی انگیزگی و فقدان علم رسانه‌ای روابط عمومی‌ها استفاده کنند.
وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات مهمترین مساله کشور در سالجاری است و همه باید با حفظ بی طرفی و رعایت قانون در این زمینه مشارکت کنند.

زینی وند ادامه داد: هر روابط عمومی و هر رسانه‌ای وابسته به دولت حق ندارد که خلاف قانون عمل و با استفاده از امکانات دولتی زمینه را برای حضور و کاندیداتوری فردی آماده کند.

وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس هم باید میان کار تبلیغاتی و فعالیت‌های نمایندگی شان تفکیک قائل شوند و این موضوع به فرمانداران هم ابلاغ شده تا فرمانداران این موضوع را رصد کنند.

انتهای پیام/ع

روابط عمومی‌ها یکی از وظایف شان نقش رسانه‌ای است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار